• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • MakeitHappen
    nonameleft skrev 2015-10-16 11:56:05 följande:
    Hej och tack!

Jag bor i Frankrike. Och visst har du rätt att man borde bli mindre orolig av att få se bebis så ofta. Oron kommer nog snarare av alla tidiga missfall jag haft. Den senaste veckan har dock oron börjat släppa och imorgon har jag gått 12 veckor så det känns som att man kan andas ut lite.

Ja magen är enorm (tycker jag) men det beror nog på att den verkligen är helt platt i vanliga fall. Jag är rätt kort så antar att tarmarna inte har så mycket plats att röra sig på ;)
    Jo jag förstår att oron kommer efter det, jag har själv haft två missfall så förstår verkligen din oro! ibland tycker jag det är jobbigt att gå på toaletten.. Ska på UL nästa vecka hoppas nån oroa kan släppa efter det :)

haha kan ju vara så :p
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-16 15:04:55 följande:
    Haha, jag förstår det, Billigt och bra ????!

Haha, eller hur. Men vill ju se bebisgravid ut inte uppblåst ????! Som tur är (om man nu ska säga så) så jobbar min gubbe borta 7 dagar i veckan så det är bara varannan vecka som vi ses. Så denna vecka när jag är ensam med katten så mår magen bra, haha! Tur att katten inte är finkänslig ;)

Ja, lite konstigt är det. Först när man börjar tänkt på symtomen som de finns där. Förutom de små sakerna som påminner en :) Än så länge ligger jag kvar i min vikt. Men det tycker jag bara är bra, jag väger 3-5 kg mer än vad jag önskar att jag vägde som icke gravid. Så det är helt okej :D
    Ja men precis. men bebisgravid blir vi nog snart ska du se :D en bara längtar efter den fina magen.
    haha ja men för hans skull är det ju bra han jobbar borta ;p haha du, katter kan ha minst lika äckliga fisar dom! men du ... har ni innekatt? läste någons blogg att hon fick förbud av sin BM att rensa kattlådan (minns inte vilken vecka hon va i) pga hon va gravid.. kolla upp det :)

Ja men precis. jag har alltid haft svårt att gå upp i vikt men så när jag fyllde 30 så vände det och vågen sprang iväg :p men helt okej, speciellt nu när det är nått fint som väger :D
  • skepparbarn
    Acamilla skrev 2015-10-16 17:06:17 följande:

Kul, hej "granne" :D

Haha hejsan!
  • almasmamma
    LindaPernilla skrev 2015-10-15 19:35:23 följande:

Vart i Sverige/världen befinner ni er? Vore kul att veta hur långt vi har mellan oss!

Jag befinner mig i Sandviken, 2 mil utanför Gävle.

Jag bor i Älvkarleby mellan Tierp och Gävle 
  • almasmamma

Ska ni influensavaccinera er? Min gubbe frågade mej idag när jag ska vaccinera mej eftersom jag är gravid och då tydligen tillhör riskgrupp? Jag har inte ens funderat på det, borde man göra det? Ska fråga barnmorskan och höra vad hon rekommenderar

• Cherryay
    almasmamma skrev 2015-10-16 20:16:17 följande:

Ska ni influensavaccinera er? Min gubbe frågade mej idag när jag ska vaccinera mej eftersom jag är gravid och då tydligen tillhör riskgrupp? Jag har inte ens funderat på det, borde man göra det? Ska fråga barnmorskan och höra vad hon rekommenderar

Man tillhör bara riskgrupp om man är gravid i tredje trimestern har jag för mig? Kan vara redan i mitten på andra men absolut inte första. Jag har aldrig vaccinerat mig iaf, trots att jag tillhör flera riskgrupper och "får" göra det varje år, tror det ger mer stjälp än hjälp mot dessa influensavirus men alla anser olika :)
  • almasmamma
    Cherryay skrev 2015-10-16 20:31:07 följande:
    Man tillhör bara riskgrupp om man är gravid i tredje trimestern har jag för mig? Kan vara redan i mitten på andra men absolut inte första. Jag har aldrig vaccinerat mig iaf, trots att jag tillhör flera riskgrupper och "får" göra det varje år, tror det ger mer stjälp än hjälp mot dessa influensavirus men alla anser olika :)
    Ja det stod att man skulle/kunde vaccinera sej från andra halvan av graviditeten och det blir i december nån gång. De vaccinerar gratis från november till februari
    men jag vet inte. Vet bara att sist jag tog vaccin mot fågelinfluensa (tror jag det var) så blev jag jättesjuk,men vaccinet mot säsongsinfluensan kanske inte är lika aggressiv mot kroppen? jaja lite att fundera på igen nu då :)
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-16 18:24:23 följande:
    Ja men precis. men bebisgravid blir vi nog snart ska du se :D en bara längtar efter den fina magen.
    haha ja men för hans skull är det ju bra han jobbar borta ;p haha du, katter kan ha minst lika äckliga fisar dom! men du ... har ni innekatt? läste någons blogg att hon fick förbud av sin BM att rensa kattlådan (minns inte vilken vecka hon va i) pga hon va gravid.. kolla upp det :)

Ja men precis. jag har alltid haft svårt att gå upp i vikt men så när jag fyllde 30 så vände det och vågen sprang iväg :p men helt okej, speciellt nu när det är nått fint som väger :D
    Bergvik, guh vad kul, jag gick högstadiet i Bergvik. Kanske vet jag vem han är? När är han född? Jag är född -88 och har inte så bra koll på varken äldre eller yngre. Så om du/ni passerat 30 så är chansen liten, men så är Bergvik en liten by :D haha!

Åhå, nä våran katt är bannlyst från lådan, det mitt krav på att ha katt. Men bor man o hus så vill man ha en musjägare ;) men tack för tipset, det visste jag inte! Än så länge har han hållt sina fisar från mig :p

Jag har haft sån mensvärk idag så jag har blivit ganska nojig här. Jag hoppas att det bara är växtvärk eller nått annat men att det är bra där inne. Usch vad jag längtar tills man slipper oroa sig XD
  • 1112NL

Pratade med en infektionsläkare om vaccin faktiskt och hon sa att hon vaccinerat sig som gravid men inte annars. Främst har det varit svininfluensan som gått hårt åt gravida eftersom de flesta inte har naturligt skydd mot denna "nya influensan".
    Jag har fortfarande inte bestämt mig... Har aldrig vaccinerat mig innan och hade nån form av influensa tidigare i år och då har en oftast ett 5-10 åringar skydd. Men jag VET ju inte att det va influensa, kan ju varit nåt annat virus...

• skepparbarn
    MakeitHappen skrev 2015-10-16 18:18:01 följande:

Min sambo kommer ursprungligen från Söderhamn - Bergvik men bor nu nere i Halland :) Så vi är där uppe ibland o hälsar på..

Haha jag bor i Vannsätter i Bergvik :)) Världen är liten.
Svar på tråden Majbebisar 2016