• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • skepparbarn

Idag har jag haft ont i magen och hugg, fick reda på att en anhörig varit med om en bilolycka så det blev ett jävla tumult här. Det börjar lugna sig nu men herregud vad orolig man blir på en gång

• Acamilla
    skepparbarn skrev 2015-10-17 13:10:31 följande:
    Haha jajamen :)
    Haha, vad roligt :D han gick i A och jag i B ;)

Vad hemskt med olyckan? Hur är det med han? Det har varit väääldigt många olyckor här nu :(
    Funderade på om jag skulle byta till vinterdäcken. Men jag hade ju en värre "mensvärkskänsla" igår och blev rådd via 1177 att inte lyfta tungt och vila mycket! Dessutom blev jag avrådd till att ha sex. Tycker det är konstigt eftersom att de överallt annars säger att de inte är nå farligt. Men strunt samma, det är mycket bättre nu :)
    Det jag skulle komma till är att huggen säkert har med oron att göra. Så länge du inte har inte och blöder så är det säkert ingen fara.
    Har huggen kommit fler gånger sen dess? Du bör nog ta det lugnt i alla fall. Vila mycket :)
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-17 11:20:59 följande:
    Hehe, jaaaa. Jag längtar tills man känner sig så säker så att man kan börja berätta för folk och prata med mina vänner som har barn och mina föräldrar. Så man kan dela sin lycka. Jag vet att min kusin och hans tjej ska ha barn i april, de bor inte så långt härifrån :)

Oj vad roligt, grattis till huset :) inte långt kvar till inflyttning. Tur att magen inte kommer vara i vägen för att boa in er i huset :)!

Oj, shit. Det har jag inte ens tänkt på. Ändå så har jag alltid tänkt på att jag vill ha tvillingar så att de alltid ska ha varandra :p
    Ja precis, jag har dock berättat syster och systerdotter... vissa kollegor har fått reda på det (just pga OM det skulle bli missfall igen så vet det om min graviditet denna gång)   mamma ska få veta efter UL tänkte jag :)
    men jag vill bara skrika ut det så alla vet :D så jäkla glad är jag nu!
    haha min kusin ska också ha i april.

tack ja det ska bli spännande och kul :)

haha jag hade inte haft nått emot tvillingar men helst inte som första barn.
    sambon är en tvilling men oddsen ligger mer på tjejens sida.
  • MakeitHappen
    skepparbarn skrev 2015-10-17 13:12:15 följande:

Idag har jag haft ont i magen och hugg, fick reda på att en anhörig varit med om en bilolycka så det blev ett jävla tumult här. Det börjar lugna sig nu men herregud vad orolig man blir på en gång

ajj då! hoppas det inte är något :(
    hur är det med din anhöriga? gick allt bra?
    jag förstår helt oron!!
  • Krickelin med Naemi
    Acamilla skrev 2015-10-13 22:17:26 följande:

Grattis :)

Jag har bf 25 maj än så länge så det är nästan samtidigt :)

Fast jag har inte gjort något UL :p

Kul att se när vi kläcker de små liven . Jag brukar få igångsättning och sist var det 7dagar innan bf. Med andra barnet var det dagen innan bf. Så jag tror att det blir ca 20maj. Anledningen är att jag har störtförlossningar. Det tar ca 2-4h hela förloppet. Känner inte öppningsskedet, nåt knepigt med mig så risken är att jag föder i hallen om det är på naturlig start.:-P
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-17 13:39:13 följande:
    Ja precis, jag har dock berättat syster och systerdotter... vissa kollegor har fått reda på det (just pga OM det skulle bli missfall igen så vet det om min graviditet denna gång)   mamma ska få veta efter UL tänkte jag :)
    men jag vill bara skrika ut det så alla vet :D så jäkla glad är jag nu!
    haha min kusin ska också ha i april.

tack ja det ska bli spännande och kul :)

haha jag hade inte haft nått emot tvillingar men helst inte som första barn.
    sambon är en tvilling men oddsen ligger mer på tjejens sida.
    Okej :) vi har inte berättar för någon än. Men min syster kommer hit på fredag (hon bor nästan 90 mil härifrån) då jag är i vecka 10 så har funderat på att berätta för henne då. Gör jag inte det så är nästa tillfälle i slutet av november om jag vill göra det öga mot öga och då har jag precis gått in i vecka 15. Så känns som att jag kommer berätta det nu. Resten får veta efter v. 12 :)

Haha, kul om bådas kusiner ska ha i april :D

Kommer det säkert att bli :D

Okej, varken jag eller sambon har någon tvilling i släkten. Så antar att chansen för tvillingar är ganska liten. Men såg en "dokumentär" på youtube nyss om tvillingar, trillingar och om fyrlingars liv i magen :) ganska spännande.
    "How baby grows in the womb during pregnancy - how twins are made (triples, quads)
  • Acamilla
    Krickelin med Naemi skrev 2015-10-17 16:25:05 följande:
    Kul att se när vi kläcker de små liven . Jag brukar få igångsättning och sist var det 7dagar innan bf. Med andra barnet var det dagen innan bf. Så jag tror att det blir ca 20maj. Anledningen är att jag har störtförlossningar. Det tar ca 2-4h hela förloppet. Känner inte öppningsskedet, nåt knepigt med mig så risken är att jag föder i hallen om det är på naturlig start.:-P
    Ojoj, ändå är det ju rätt skönt om det går fort lan jag tänka mig :p men man vill väl vara förberedd också så man kan få rätt hjälp :)

Jag tror jag kommer bli framflyttad någon dag också eftersom att mina cyklar väldigt sällan går upp till 28 dagar. Men det kommer väl ge en eller två dagar skulle jag tro :)
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-17 17:28:21 följande:
    Okej :) vi har inte berättar för någon än. Men min syster kommer hit på fredag (hon bor nästan 90 mil härifrån) då jag är i vecka 10 så har funderat på att berätta för henne då. Gör jag inte det så är nästa tillfälle i slutet av november om jag vill göra det öga mot öga och då har jag precis gått in i vecka 15. Så känns som att jag kommer berätta det nu. Resten får veta efter v. 12 :)

Haha, kul om bådas kusiner ska ha i april :D

Kommer det säkert att bli :D

Okej, varken jag eller sambon har någon tvilling i släkten. Så antar att chansen för tvillingar är ganska liten. Men såg en "dokumentär" på youtube nyss om tvillingar, trillingar och om fyrlingars liv i magen :) ganska spännande.
    "How baby grows in the womb during pregnancy - how twins are made (triples, quads)
    Jag hade egentigen inte heller velat berätta men så blev det. igår berättade jag för ytterligare en kollega och 10 min senare kom hon fram till mig och sa hon och jag hade något gemensamt! åh glad för hennes skull.. tredje barnet nu :D junibebis..
    ÅH ja du måste nästan berätta för syster din då! det hade jag gjort. jag vill berätta öga mot öga :)

haha ja jag vart förvånad när hon berätta... tänkte.. ja du ska bara veta att jag med ska ha :p men har inget sagt hehe..

wow! ja men de är spänannde. helt sjukt att fyra stycken kan få plats i magen samtidigt.. haha att man inte spricker :p
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-18 07:47:15 följande:
    Jag hade egentigen inte heller velat berätta men så blev det. igår berättade jag för ytterligare en kollega och 10 min senare kom hon fram till mig och sa hon och jag hade något gemensamt! åh glad för hennes skull.. tredje barnet nu :D junibebis..
    ÅH ja du måste nästan berätta för syster din då! det hade jag gjort. jag vill berätta öga mot öga :)

haha ja jag vart förvånad när hon berätta... tänkte.. ja du ska bara veta att jag med ska ha :p men har inget sagt hehe..

wow! ja men de är spänannde. helt sjukt att fyra stycken kan få plats i magen samtidigt.. haha att man inte spricker :p
    Vad roligt att ha någonting sånt gemensamt med en kollega :)! Måste vara jätteskönt att ha varandra att kunna prata med. Min kollega är sjukskriven på 25% vilket ger mig mer arbete än tidigare. På sätt och vis är det bra för dagarna går fortare när jag håller mig sysselsatt, annars är jag ganska oengagerad i mitt jobb just nu :p.

Ja, min sambo fyller 30 i veckan så det blir en helg full med överraskningar för hans del. Förhoppningsvis kommer ingen på festen ha tid att reflektera över att jag är nykter :D haha! Bara syrran då så kommer veta :)

Haha, vad roligt :D måste vara jättekul att berätta för henne sen då :)

Haha, Jaaa. Det hoppas jag att jag slipper vara med om faktiskt, 4 st en kilosklumpar och ca 11 veckor på sjukhus. Näe, 2 får vara okej, men jag ser nog helst att det är 1 parvel där inne ändå :)
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-18 10:43:49 följande:
    Vad roligt att ha någonting sånt gemensamt med en kollega :)! Måste vara jätteskönt att ha varandra att kunna prata med. Min kollega är sjukskriven på 25% vilket ger mig mer arbete än tidigare. På sätt och vis är det bra för dagarna går fortare när jag håller mig sysselsatt, annars är jag ganska oengagerad i mitt jobb just nu :p.

Ja, min sambo fyller 30 i veckan så det blir en helg full med överraskningar för hans del. Förhoppningsvis kommer ingen på festen ha tid att reflektera över att jag är nykter :D haha! Bara syrran då så kommer veta :)

Haha, vad roligt :D måste vara jättekul att berätta för henne sen då :)

Haha, Jaaa. Det hoppas jag att jag slipper vara med om faktiskt, 4 st en kilosklumpar och ca 11 veckor på sjukhus. Näe, 2 får vara okej, men jag ser nog helst att det är 1 parvel där inne ändå :)
    Ja det ska bli kul att följas åt! haha mindre kul för chefen som då måste ha in två nya ;p haha...
    ojdå men det va ju inte så kul att få mer arbetsuppgifter. vad jobbar du med ?

åh stort firande!! :D men du, det lär ju komma frågor om du inte dricker. speciellt om du inte ska köra? OM du brukar dricka vill säga!!  :p alkoholfri öl eller vin. och hoppas ingen ser :p
    tidigt i min graviditet så hade iv kräftskiva, jag skulle kört men blev inte så. och då försökte ju de med att jag kunde dricka alkohol jag får ju ändå skjuts hem... men jag drack ingen alkohol o som tur va ifrågasatte ingen det!

Ja men precis. jag har inget emot tvillingar men tror ändå att första barnet vill jag ha en. som jag nog kommer skämma bort lite, pga den är efterlängtad efter två missfall :p
    men ska försöka att inte skämma bort den för mö, för vet på jobbet hur jävliga bortskämda barn kan va :p Jobbar på förskola :p
Svar på tråden Majbebisar 2016