• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Ananass
    Redoförnytt skrev 2015-10-18 19:41:12 följande:

Vore kul med en liten uppdatering på vilka symtom ni har och i vilken vecka ni är ;)

Jag är i v9 :

Illamående (speciellt av matbutik o kylskåp o sopor)

Kväljningar vid tandborstningen

Ömma och svullna bröst

Trött

Jag är i v.10(9+3), mina symptom är illamående, kräker varje dag :P, ont i svanken (ingen aning om det har med graviditeten att göra men har kommit efter jag plussade), ömma bröst och ibland (rätt sällan) lite molande värk. Har även ganska nära till tårar haha :P. Även trött och blir lätt andfådd (värre än vanligt :P)

Jag tycker själv att jag inte haft så mycket symptom, men när man tänker efter är det en del. Jobbigast är illamåendet utan tvekan :P värst är det på tidiga morgnar men det ligger i genom hela dagen.
  • Cherryay
    Loviedovie skrev 2015-10-18 17:17:58 följande:

Hmm men då har du väl ont på fler sätt också eller är det bara i underlivet? Gör det mer ont när du står och går eller så?

För mig har det varit likadant hela tiden idag nästan, kanske lite, lite värre när jag sitter än när jag står/ligger ner. Men det är som en jämn, molande värk upp i underlivet.

Nej det gör ont på fler sätt, framförallt senare i grav. just nu är det mest fokuserat runt underlivet men ju mer magen växer och fogarna mjukas upp desto värre kommer det bli. Det gör ont hela tiden, sitta, stå, gå eller ligga, men alla är olika. Säger inte att det är foglossning du har, kan vara något helt annat.
  • emjh

Jag är i v10 (9+5) och just nu är det så här:

extremt illamående (provar saker och mår sen illa, kylen är full av påbörjade saker som jag aldrig kommer att äta upp)

extremt frusen, särskilt morgon och kväll (jag fryser ALDRIG annars)

extremt trött

tyngdkänsla i magen (redan ganska stor, men tredje barnet)

lättrörd och lättirriterad/lätt arg

fortfarande panikhungrig ibland men inte alls lika ofta som för några veckor sedan

svår halsbränna

bara kräkts två gånger än så länge (har varit mkt tidigare)

• Tottilotten

Vore kul med en liten uppdatering på vilka symtom ni har och i vilken vecka ni är ;)

Jag är i v9 :

Ömma och svullna bröst

Trött

Är i vecka 10 (9+2) är illamående ibland (dock inte så jag kräks, bara en gång när jag drack vatten precis innan jag gick o la mig ) ömma bröst, halsbränna från och till, trött orkar inte göra alls mycket.
  • mom2be

Vecka 11 här... Illamående, äter medicin dagligen för att inte kräkas. Jättetrött, speciellt på em-kvällarna. Väldigt uppblåst i magen. Räknar dagarna tills det vänder

• Randig

Är i vecka 12+2 nu och jag har nog kommit in i min spökperiod som man brukar säga. Mina symtom har lugnat sig, mitt illamående som jag haft sedan vecka 6 har lagt sig sedan någon vecka tillbaka.

Har bara lite ömma bröstvårtor och svullen mage. Hård i magen är jag också. Och lite tröttare. 

• almasmamma
    Loviedovie skrev 2015-10-18 14:14:35 följande:

Tjejer! En fråga: man kan ju ha växtvärk över livmodern och även värk i underlivet. Men har någon haft det, alltså värk i själva underlivet? Igår och idag har jag haft som en molande värk upp i själva slidan. Även om jag antar att det är vad som menas överallt med "värk i underlivet" så blir man lite orolig.

Jag hade också så för någon vecka sedan, läste även i någon gravidapp att det var vanligt för just den veckan. Tror det var v 9 el 10
  • almasmamma

Jag är i v9 :

Ömma och svullna bröst

Trött

vecka 11 här, 10+6

Illamående vid "feta" lukter, kan inte gå in på favorit chinarestaurangen längre :(

Frusen

Gillar varm Oboy, har aldrig gillat Oboy förut

Känningar i fogarna när jag jobbar/ lyfter tungt ( jobbar på förskola)

Sur och odräglig ibland :)

Spänd över magen och gasig

Gråtmild för allt möjligt
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-18 18:55:18 följande:
    Haha, ja men det blir ju chefens problem :D haha, och om du jobbar på en förskola så finns det vikarier överallt ;)

Jag är tidningsplanerare och annonsproducent :) så sitter och planerar "skalet" på Dalarnas dagstidningar och gör tidningsannonser. Så det är inte så slitigt :)

Ja, det kommer bli riktigt kul :) hoppas bara inte att det blir en sån där tröttdag då man vill somna kl. 7 :p! Lär ju inte orkar hålla igång hela kvällen :/! Ja, jag dricker ju alkohol i vanliga fall, men har ofta alkoholfria drycker med mig, så att jag enbart dricker alkoholfritt... Näe, det går nog att smyga med :D!
    Det är egentligen en ganska konstig syn på alkohol som vi har, att man inte skulle ha lika kul eller vara lika kul som om när man har druckit :p

Ja, man får skämma bort i lagom mängd :) och helst med massa kärlek :D
    Får jag fråga i vilken/vilka veckor du fick missfall tidigare? När har du bf nu förresten :)?
    Haha ja men precis, jo vikarier finns alltid som du säger så det ska va lugnt :)

åh rätt slappt du :p haha

haha nej du får försöka sova middag under dagen omd u har möjlighet till det så kanske du orkar va vaken på kvällen hehe :p
    nej men de är helt sjukt att man "måste" dricka alkohol för att ingen ska kommentera något!! :/

åh ja massa kärlek!!! <3
    ja mitt första i November 2014 vecka 10 (9+0)
    mitt andra i Februari 2015 vecka 8 (7+2)

Nu är jag i vecka 10 (9+4) så en milstolpe var för 4 dagar sen! jätteläskigt.
    har BF 18 maj :)
  • MakeitHappen
    LindaPernilla skrev 2015-10-18 19:13:39 följande:

Det jävligaste symtomet för mig är mitt humör, tror jag. Och alla miljoner kissningar på nätterna då! Men humöret är galet. Jag stör mig på ALLT! Om min man andas för högt så blir jag grinig. Som tur är så har jag överseende med mina 2 barn, haha.

Min kropp grejar inte hormoner. Jag har aldrig kunnat ha preventivmedel med hormoner, tonåren var ett extremt helvete & tidigare graviditeter samma.

Jag känner mig som bäst inomhus med stänga dörrar då jag stör mig på allt & alla! Haha.

Samma här. nu har jag ökat till 3-4 gånger per natt upp o kissa... inte konstgit jag är så trött på dagarna! hela lördagen låg ja i soffan o vila. va sååååå trött!!
    hahaha den humöret. var så trött o så kom sambon o stod nära mig och jag fick utbrott "Stå inte så nära mig!!!" haha han bara titta på mig... hemskt. jag bad om ursäkt sen .:p

haha att man ska bli sådan här av graviditeter :p
Svar på tråden Majbebisar 2016