• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Ananass

Någon annan som har några konstiga symptom eller vad man ska kalla det? Enda sedan jag plussade så har jag börjat nysa ovanligt mycket. Och det känns inte alls som vanliga nysar, i vanliga fall brukar man ju känna lite att en nysning är på g, men nu kommer dem bara helt plötsligt och ofta flera gånger på raken utan paus emellan. Händer dygnet runt, vaknar av att jag nyser nästan varje natt, min sambo börjar också tröttna för han blir livrädd varje gång han vaknar av det :P märkligt! Vet inte om det har med graviditeten att göra men jag har då aldrig haft det så innan :P

• Cherryay
    Ananass skrev 2015-10-18 11:31:38 följande:

Någon annan som har några konstiga symptom eller vad man ska kalla det? Enda sedan jag plussade så har jag börjat nysa ovanligt mycket. Och det känns inte alls som vanliga nysar, i vanliga fall brukar man ju känna lite att en nysning är på g, men nu kommer dem bara helt plötsligt och ofta flera gånger på raken utan paus emellan. Händer dygnet runt, vaknar av att jag nyser nästan varje natt, min sambo börjar också tröttna för han blir livrädd varje gång han vaknar av det :P märkligt! Vet inte om det har med graviditeten att göra men jag har då aldrig haft det så innan :P

Du har ju lättare att få infektioner som gravid iom att kroppens immunförsvar försämras, så du kanske helt enkelt har blivit överkänslig mot något i hemmet, typ damm? Jag blir överkänslig mot en massa som gravid, i vanliga fall reagerar jag bara på pälsdjur och damm, men som gravid klarar jag inte av gräs eller pollen heller, går som du runt och nyser dygnet runt, sådär lagom roligt :P nyser en del i vanliga fall också men lite mer störigt som gravid, dels för jag nyser så mycket mer men framförallt för att jag måste springa på toa så ofta när jag nyser mycket bara så det inte händer en olycka :P
  • Loviedovie

Tjejer! En fråga: man kan ju ha växtvärk över livmodern och även värk i underlivet. Men har någon haft det, alltså värk i själva underlivet? Igår och idag har jag haft som en molande värk upp i själva slidan. Även om jag antar att det är vad som menas överallt med "värk i underlivet" så blir man lite orolig.

• Cherryay
    Loviedovie skrev 2015-10-18 14:14:35 följande:

Tjejer! En fråga: man kan ju ha växtvärk över livmodern och även värk i underlivet. Men har någon haft det, alltså värk i själva underlivet? Igår och idag har jag haft som en molande värk upp i själva slidan. Även om jag antar att det är vad som menas överallt med "värk i underlivet" så blir man lite orolig.

Jag har, för mig hör det samman med foglossningen, gör riktigt ont till o från :/
  • Loviedovie
    Cherryay skrev 2015-10-18 16:10:16 följande:

Jag har, för mig hör det samman med foglossningen, gör riktigt ont till o från :/

Hmm men då har du väl ont på fler sätt också eller är det bara i underlivet? Gör det mer ont när du står och går eller så?

För mig har det varit likadant hela tiden idag nästan, kanske lite, lite värre när jag sitter än när jag står/ligger ner. Men det är som en jämn, molande värk upp i underlivet.
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-18 11:31:04 följande:
    Ja det ska bli kul att följas åt! haha mindre kul för chefen som då måste ha in två nya ;p haha...
    ojdå men det va ju inte så kul att få mer arbetsuppgifter. vad jobbar du med ?

åh stort firande!! :D men du, det lär ju komma frågor om du inte dricker. speciellt om du inte ska köra? OM du brukar dricka vill säga!!  :p alkoholfri öl eller vin. och hoppas ingen ser :p
    tidigt i min graviditet så hade iv kräftskiva, jag skulle kört men blev inte så. och då försökte ju de med att jag kunde dricka alkohol jag får ju ändå skjuts hem... men jag drack ingen alkohol o som tur va ifrågasatte ingen det!

Ja men precis. jag har inget emot tvillingar men tror ändå att första barnet vill jag ha en. som jag nog kommer skämma bort lite, pga den är efterlängtad efter två missfall :p
    men ska försöka att inte skämma bort den för mö, för vet på jobbet hur jävliga bortskämda barn kan va :p Jobbar på förskola :p
    Haha, ja men det blir ju chefens problem :D haha, och om du jobbar på en förskola så finns det vikarier överallt ;)

Jag är tidningsplanerare och annonsproducent :) så sitter och planerar "skalet" på Dalarnas dagstidningar och gör tidningsannonser. Så det är inte så slitigt :)

Ja, det kommer bli riktigt kul :) hoppas bara inte att det blir en sån där tröttdag då man vill somna kl. 7 :p! Lär ju inte orkar hålla igång hela kvällen :/! Ja, jag dricker ju alkohol i vanliga fall, men har ofta alkoholfria drycker med mig, så att jag enbart dricker alkoholfritt... Näe, det går nog att smyga med :D!
    Det är egentligen en ganska konstig syn på alkohol som vi har, att man inte skulle ha lika kul eller vara lika kul som om när man har druckit :p

Ja, man får skämma bort i lagom mängd :) och helst med massa kärlek :D
    Får jag fråga i vilken/vilka veckor du fick missfall tidigare? När har du bf nu förresten :)?
  • Acamilla
    Loviedovie skrev 2015-10-18 14:14:35 följande:

Jag hade så med, i torsdag och i fredags. I fredagskväll var det så påtagligt att jag till och med ringde 1177 för att höra om det var vanligt. Fick svaret att "du är ju i en kritisk period så du bör inte lyfta tungt, ha sex och vila mycket. Så efter en dag med de råden med mig så var symtomen som vanligt igen :)

Med värken i underlivet tänkte jag att det måste ha med den ökade blodvittring att göra :/ men det kanske är som de andra säger här att de har med ligamenten att göra.. Känslan försvann i alla fall för mig :)
  • LindaPernilla

Det jävligaste symtomet för mig är mitt humör, tror jag. Och alla miljoner kissningar på nätterna då! Men humöret är galet. Jag stör mig på ALLT! Om min man andas för högt så blir jag grinig. Som tur är så har jag överseende med mina 2 barn, haha.

Min kropp grejar inte hormoner. Jag har aldrig kunnat ha preventivmedel med hormoner, tonåren var ett extremt helvete & tidigare graviditeter samma.

Jag känner mig som bäst inomhus med stänga dörrar då jag stör mig på allt & alla! Haha.

• Redoförnytt

Vore kul med en liten uppdatering på vilka symtom ni har och i vilken vecka ni är ;)

Jag är i v9 :

Illamående (speciellt av matbutik o kylskåp o sopor)

Kväljningar vid tandborstningen

Ömma och svullna bröst

Trött

• Ananass
    Cherryay skrev 2015-10-18 12:12:43 följande:

Du har ju lättare att få infektioner som gravid iom att kroppens immunförsvar försämras, så du kanske helt enkelt har blivit överkänslig mot något i hemmet, typ damm? Jag blir överkänslig mot en massa som gravid, i vanliga fall reagerar jag bara på pälsdjur och damm, men som gravid klarar jag inte av gräs eller pollen heller, går som du runt och nyser dygnet runt, sådär lagom roligt :P nyser en del i vanliga fall också men lite mer störigt som gravid, dels för jag nyser så mycket mer men framförallt för att jag måste springa på toa så ofta när jag nyser mycket bara så det inte händer en olycka :P

Ah är det så :) inte omöjligt! Hoppas inte det är katterna bara haha!
Svar på tråden Majbebisar 2016