• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-20 07:04:59 följande:
    Jag önskar jag kunde sova innan på dagen, men den möjligheten är ganska liten tyvärr :p
    Jag får göra det bästa utav det :)

Okej, då säger vi väl grattis till den milstolpen :D och du har bf på en av mina kompisars födelsedag och en hel vecka innan mig :p!

Jag pratade med min barnmorska igår förresten om lite olika symtom. Så pratade vi om RUL att det kommer vara precis i jul, så vi har prel.bokat tid för den redan nu trots att vi inte är inskrivna :D så den 28 december kommer vi få se våran bebis för första gången :)
    Ja ni kanske har fullt upp hela dagen :p aja det återstår la bara att se :D när är kalaset?

tack ;P åh se där ja... men var vi bara en vecka skillnad? hade för mig du var längre efter men sen har jag inte riktigt den kollen haha men kul :)

RUL har vi inte heller pratat om, men blir väl runt jul för mig med då ? hoppas före för vi hade ju tänkt åka till Bergvik ju över jul... men va kul att du äntligen får ett datum att se fram emot :D

jag tror jag haft en så kallad spökvecka men knappt nått symtom. men nu börjar molvärken komma tillbaka :) härligt :p
  • MakeitHappen
    saaara skrev 2015-10-20 11:18:52 följande:

Jag hoppar äntligen in här efter att ha följt med sedan tråden startat.

Jag har 25 år och bor i Stockholm och väntar första barnet.
    Är nu i v.11 (10+2) och beräknad BM är 13 maj enligt BM på inskrivningen.

Har fått datum för RUL den 11 december och längtar så mycket till att få se den lilla.

De senaste veckorna har varit annorlunda - mycket som har hänt i kroppen.
    Illamåendet har varit värst på morgonen och även vid måltider.
    Åksjuk har jag varit - tunnelbanan till jobbet har varit en jobbig resa.
    Sedan har jag varit så trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna (värst på jobbet).

Men när man vet vad som orsakar allt så är det värt det.

Grattis! :)

åh kul att ha ett datum att se fram emot :D börja räkna ner dagarna tills du får se bebis i december :)

Tröttheten känner jag verkligen igen! inte klokt va trött man kan bli :p
  • emjh

Jag har fått tid för mitt första (av tre el. fyra) UL.
    18 november får vi första glimten av pyret, ska bli så kul! Glad

• saaara

[quote=75900542][quote-nick]MakeitHappen skrev 2015-10-20 18:35:15 följande:[/quote-nick]

åh kul att ha ett datum att se fram emot :D börja räkna ner dagarna tills du får se bebis i december :)

Åh, tack!

Ja, det är så kul att ha ett datum att se fram emot :) för även om det händer en massa saker i kroppen nu så känns det ändå rätt overkligt ändå att det växer en bebis i magen. Det kommer bli verkligt på något sätt när man verkligen får se..

Nej, det är verkligen inte klokt. Men idag har jag haft någon sorts riktig hormonsväng dag då allt som har gått emot mig (smått som stort) på jobbet främst så har jag börjat gråtit. Jätte jobbigt och irriterande :p haha

• Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-20 18:33:46 följande:
    Ja ni kanske har fullt upp hela dagen :p aja det återstår la bara att se :D när är kalaset?

tack ;P åh se där ja... men var vi bara en vecka skillnad? hade för mig du var längre efter men sen har jag inte riktigt den kollen haha men kul :)

RUL har vi inte heller pratat om, men blir väl runt jul för mig med då ? hoppas före för vi hade ju tänkt åka till Bergvik ju över jul... men va kul att du äntligen får ett datum att se fram emot :D

jag tror jag haft en så kallad spökvecka men knappt nått symtom. men nu börjar molvärken komma tillbaka :) härligt :p
    Ja, det blir fullt upp :) fredag-lördag har jag bokat en svit :) Sen är tanken att vi ska åka "hem" den ligger ca 2 1/2 timmes bilfärd härifrån så har jag bokat en lokal typ 2 minuter hemifrån (med bastu) som vi "kör förbi" (eller inte :D ) och där ska vi vara vid halv 4 tiden :p... Så om jag vill sova så får han köra, men då gäller det att jag vaknar i tid :D haha

Jag har bf den 25 maj men har en känsla att jag kommer bli framflyttad då min cykel mer ligger på 26 dagar och inte 28 ;)

Ja det hade ju varit perfekt att komma dit och visa bilden på bebisen :D

Ooh, bävar inför de där spökveckorna! Det är skönt när graviditeten för sig påmind :D
  • Acamilla
    Seemlan skrev 2015-10-20 17:40:23 följande:

Oj vad jag har varit frånvarande här insåg jag nu, jag är inne och läser varje dag men har inte postat på ett tag.

Jag är i vecka 9 (8+4) och har bf 28 maj. Har lite olika symptom men värst är illamåendet och tröttheten som så många andra. Jag har även fått känningar i ländryggen men vet inte om det är en kombination av tungt arbete och trötthet eller om det faktiskt är väldigt tidiga foglossningar. Jag har även rätt ont i min vänster sida, typ där man får håll. Kändes som håll i början men nu är det mer en molande värk konstant, värst efter mat eller vid aktivitet. Någon som har likadant?

Igår bestämde vi oss äntligen till slut för att göda KUB. Har funderat fram och tillbaka men då vi gärna vill se bebis (och ifall det kanske är två) så bestämde vi oss för att tacka ja. Nu när beslutet väl är taget känns det helt rätt. Någon mer som ska göra?

Tror du inte att det kan vara ligamenten som spökar? :)
  • Seemlan
    Acamilla skrev 2015-10-20 20:26:17 följande:

Tror du inte att det kan vara ligamenten som spökar? :)

Tack för svar!

Jag vet inte? Har aldrig varit gravid och aldrig haft ont på dessa ställen heller så vet inte om det hör samman.. Vad är ligamenten och vad får dig att tro att det är det?
  • MakeitHappen
    saaara skrev 2015-10-20 20:11:07 följande:

[quote=75900542][quote-nick]MakeitHappen skrev 2015-10-20 18:35:15 följande:[/quote-nick]

Åh, tack!

Ja, det är så kul att ha ett datum att se fram emot :) för även om det händer en massa saker i kroppen nu så känns det ändå rätt overkligt ändå att det växer en bebis i magen. Det kommer bli verkligt på något sätt när man verkligen får se..

Nej, det är verkligen inte klokt. Men idag har jag haft någon sorts riktig hormonsväng dag då allt som har gått emot mig (smått som stort) på jobbet främst så har jag börjat gråtit. Jätte jobbigt och irriterande :p haha

Ja det käänns verkligen overkligt tlls man får det bekräftat och verkligen ser det! håller med!
    oj haha stackare!! ja extra känslig har jag nog med blivit fast jag egentligen redan är känslig :p
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-20 20:24:56 följande:
    Ja, det blir fullt upp :) fredag-lördag har jag bokat en svit :) Sen är tanken att vi ska åka "hem" den ligger ca 2 1/2 timmes bilfärd härifrån så har jag bokat en lokal typ 2 minuter hemifrån (med bastu) som vi "kör förbi" (eller inte :D ) och där ska vi vara vid halv 4 tiden :p... Så om jag vill sova så får han köra, men då gäller det att jag vaknar i tid :D haha

Jag har bf den 25 maj men har en känsla att jag kommer bli framflyttad då min cykel mer ligger på 26 dagar och inte 28 ;)

Ja det hade ju varit perfekt att komma dit och visa bilden på bebisen :D

Ooh, bävar inför de där spökveckorna! Det är skönt när graviditeten för sig påmind :D
    oj sådant riktigt firande :D men får man bada bastu gravid ? haha jaha ja du får la se du kanske inte är så trött runt den tiden ju :p

aaaha du tänker så! ja kanske vi vet inte.. undra om jag får ändra mitt datum.. om de redan kan se det.. bara två dagar kvar. snart en :D

ja! han vill inte berätta förrän vi åker dit upp. och jag vill bara berätta för hela världen :p haha men roligare att berätta live än över datorn/telefonen....

ja!! man bara vill ha symtom! mest hela tiden! :p samtidigt rätt skönt att inte ha den värken!! :p
  • fair

Hej hörni!

Jag har inte läst tråden på ett tag men vill bara säga att allt är bra hos mig. Är i v 10+2 idag (tisdag för det är över midnatt ;P) och mår alldeles för bra. Trots två vul/ul känns det fortfarande overkligt, ska vi verkligen få en bebis till? !

En fråga jag har, är det någon fler som upplever extraslag/dubbelslag på hjärtat? Jag får även hjärtrusning ibland... Nu är jag rätt förkyld med mycket hosta så jag vet inte om det är pga det eller om det är graviditeten??

Skulle bli glad över svar då jag haft det varje dag i en vecka och igår flera gånger! Börjar känna mig lite orolig faktiskt....

Svar på tråden Majbebisar 2016