• Anonym (Vad gör man?)

Polisanmäla 12 åring?

Min son har fått en ny vän sedan skolstarten och de har lekt mycket sen dess. De är 7 år.

Idag berättade min son att de hade lekt med en pojk som är 12 år (som känner den andra pojken) och att han ville att de skulle suga av honom. Han hade sagt saker som "du kommer vara modigaste i sverige". Den andra pojken hade sugit av honom och vår son smet därifrån. Han berättade nu ikväll vad som hänt.

Vad gör man nu? Anmäler man detta? Jag ser på detta allvarligt men min man verkar tycka att vi bara ska prata med 12 åringen.

• Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?
  • Anonym (666 passar)
    Nenne666 skrev 2015-09-17 14:55:06 följande:
    Barn (12-åringar) kan ställa till en jävla massa skador på andra och i samhället. Det är ingen ålder där du behöver dadda med dom som 3-åringar. Och är det NÅGON som behöver empati och stödinsatser så är det offren i alla typer av brott. Får dom det? Nej. Gulla du vidare med den stackars missförstådda kåta 12-åringen.
    Återigen korkat. Det är bara du som pratar om att dadda med. Inte jag. Det är bara du som känner dig tvungen att välja en part att ge stödinsatser till. Inte jag, som jag redan skrivit betyder det faktum att man inte bara kan dra slutsatsen att det är nåt fel på 12-åringen och att grunden inte ligger i fel på hans omgivning INTE att ÄVEN offret behöver stöd och ska få empati o s v. Det är däremot olika former av stöd de behöver.

Ja en 12-åring är betydligt äldre än en 3-åring. Fyra gånger så gammal t o m. Men grunden till 12-åringens beteende kan ha lagts redan när han var 3. 
  • Anonym (Sara)
    Nenne666 skrev 2015-09-17 14:46:59 följande:

Det är inte upp till dig att bedöma. Det är upp till varje enskild individ som ställts inför det.

Var står det att jag har bedömt det?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-17 13:18:35 följande:

Fast jag tänker nog att båda 7-åringarna är utsatta bara olika mycket.

Ts son fick en fråga och stack hem det är inte övergrepp, ofredande ja, men inte utsatt för sexuellt övergrepp
  • Nenne666
    Anonym (666 passar) skrev 2015-09-17 15:18:07 följande:
    Jag hittar inte på, jag bemöter det du skriver. Jag antar att du förstått nu att det inte alls är så enkelt att det måste vara något fel i huvudet på killen och därför försöker försvara dig med att vi andra hittar på. Och det är bra det. 
    Va? Du lägg ner! Acceptera att jag inte bryr mig ett skit om 12-åringen, förutom att jag hoppas han håller sig på banan. Man MÅSTE inte gilla eller bry sig om alla, faktiskt.
  • Nenne666
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-17 15:22:35 följande:
    Var står det att jag har bedömt det?
    Du förstår inte vad jag skriver?!
  • Anonym (666 passar)
    Nenne666 skrev 2015-09-17 15:30:22 följande:
    Va? Du lägg ner! Acceptera att jag inte bryr mig ett skit om 12-åringen, förutom att jag hoppas han håller sig på banan. Man MÅSTE inte gilla eller bry sig om alla, faktiskt.
    Lägg ner? Vem gjorde dig till forumpolis?
    Tyvärr måste vi alla acceptera att det finns oempatiska människor i världen. Här handlar det dock om ren okunskap, som jag trodde hade råtts bot på men nej tydligen inte. TYvärr.
  • Anonym (Sara)
    Nenne666 skrev 2015-09-17 15:31:48 följande:

Du förstår inte vad jag skriver?!

Nej eftersom du påstår att jag har skrivit saker som jag inte har så blir det väldigt svårt att förstå.

Du verkar så arg hela tiden också. Det brukar betyda att man inte tänker så klart.
  • Nenne666
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-17 15:39:37 följande:
    Nej eftersom du påstår att jag har skrivit saker som jag inte har så blir det väldigt svårt att förstå.

Du verkar så arg hela tiden också. Det brukar betyda att man inte tänker så klart.
    Är inte ett dugg arg. Är sällan det. Jag låter såhär i skrift :) Du skrev att alla inte mår dåligt av sexuella övergrepp. Då svarade jag, 'det är inte upp till dig att avgöra, utan det är upp till varje enskild individ som ställts inför det'.
  • Nenne666
    Anonym (666 passar) skrev 2015-09-17 15:36:29 följande:
    Lägg ner? Vem gjorde dig till forumpolis?
    Tyvärr måste vi alla acceptera att det finns oempatiska människor i världen. Här handlar det dock om ren okunskap, som jag trodde hade råtts bot på men nej tydligen inte. TYvärr.
    Jag är inte ett dugg okunnig, jag bryr mig helt enkelt inte om 12-åringen. Acceptera det.
  • Anonym (666 passar)
    Nenne666 skrev 2015-09-17 15:57:13 följande:
    Jag är inte ett dugg okunnig, jag bryr mig helt enkelt inte om 12-åringen. Acceptera det.
    Att du inte bryr dig är en sak, och en oempatisk sådan.
    Att du hävdar att det måste vara nåt fel i huvudet på honom och inte omgivningen han växt upp handlar om okunskap. 
    Att inte förstå att man kan vara för stöd för den ena parten utan att vara emot stöd för den andra är korkat.
    Acceptera det.
Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?