• Anonym (Vad gör man?)

Polisanmäla 12 åring?

Min son har fått en ny vän sedan skolstarten och de har lekt mycket sen dess. De är 7 år.

Idag berättade min son att de hade lekt med en pojk som är 12 år (som känner den andra pojken) och att han ville att de skulle suga av honom. Han hade sagt saker som "du kommer vara modigaste i sverige". Den andra pojken hade sugit av honom och vår son smet därifrån. Han berättade nu ikväll vad som hänt.

Vad gör man nu? Anmäler man detta? Jag ser på detta allvarligt men min man verkar tycka att vi bara ska prata med 12 åringen.

• Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?
  • Nenne666
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-17 16:49:34 följande:

På vilket sätt har jag gjort en bedömning då? Det är ju väldigt allmänt skrivet.

Och du fick ett allmänt svar. Öva lite på läsförståelsen så kanske det blir lättare att förstå. Vad vet jag?
  • Nenne666
    Anonym (K) skrev 2015-09-17 16:48:11 följande:

Mitt tips till dig är att bara ignore Nenne666 för att inte "ge mer bränsle på brasan" till denne.

Bränsle till mig? ja, Harrejösses !
  • Anonym (K)
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-17 16:49:34 följande:
    På vilket sätt har jag gjort en bedömning då? Det är ju väldigt allmänt skrivet.
  • Anonym (Sara)

Jag tror att alla borde lägga ner att svara nenne666 (betyder det nenne satan?) då denna person verkar mest ute efter att provocera.

• Nenne666
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-17 17:11:12 följande:

Jag tror att alla borde lägga ner att svara nenne666 (betyder det nenne satan?) då denna person verkar mest ute efter att provocera.

Jag är inte ett skit ute efter att provocera. MÅSTE man bry sig om den 12-åringen och hans väl och ve? På riktigt?
  • Anonym (K)
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-17 17:11:12 följande:

Precis!

Hänvisar även till Birgitta02:s kloka inlägg här i tråden.
  • K med lilla E
    Nenne666 skrev 2015-09-17 16:53:28 följande:
    Du får fördjupa dig med någon annan. Jag har konstaterat att jag inte känner några större sympatier för 12-åringen och att jag inte bryr mig ett skit om honom. Det enda jag bryr mig om är att han inte gör om det. Vi får lämna tillbaka tråden till ts. Jag håller med Birgitta , jag lägger ner. Hej då!
    Jag håller med dig i den här diskussionen. Jag har heller inget medlidande till övers för denne 12-åring och mina erfarenheter är också att det läggs stora resurser på gärningsmannen men väldigt lite åt brottsoffer och deras anhöriga, de får oftast klara sig helt på egen hand och reda ut sina trauman.

Den här 12-åringen kan vara precis fyllda 12 och han kan vara nästan 13, vi vet inte och är han nästan 13 år så är det inte länge tills han blir straffmyndig. Han borde kunna skilja på rätt och fel och har han problem med sig från barndomen så är det ju jättebra om han får hjälp med det, därmed inte sagt att man måste känna någon sympati med honom eller att han inte har något ansvar för sina handlingar. Man kan inte skylla allt på en trasig barndom.
  • Anonym (grustag)
    Nenne666 skrev 2015-09-17 14:48:26 följande:
    Det enda jag bryr mig om vad det beträffar 12-åringen är att han inte ska göra det igen. Inget annat.
    Och det räcker!
    Det är precis det som behövs om en unge/ungdom gör något liknande.
  • Anonym (Sara)
    K med lilla E skrev 2015-09-17 17:57:17 följande:

Jag håller med dig i den här diskussionen. Jag har heller inget medlidande till övers för denne 12-åring och mina erfarenheter är också att det läggs stora resurser på gärningsmannen men väldigt lite åt brottsoffer och deras anhöriga, de får oftast klara sig helt på egen hand och reda ut sina trauman.

Den här 12-åringen kan vara precis fyllda 12 och han kan vara nästan 13, vi vet inte och är han nästan 13 år så är det inte länge tills han blir straffmyndig. Han borde kunna skilja på rätt och fel och har han problem med sig från barndomen så är det ju jättebra om han får hjälp med det, därmed inte sagt att man måste känna någon sympati med honom eller att han inte har något ansvar för sina handlingar. Man kan inte skylla allt på en trasig barndom.

Trasig barndom? Han är fortfarande ett barn. Ditt resonemang kring hans ålder blir ju också ganska förvirrande. Om han är nästan 15 så är han ju nästan 9 också.

Jag håller inte alls med om att det saknas möjligheter för barn som är brottsoffer att få hjälp. De kan söka på både soc och bup. Ska man hårddra det så är det ju viktigare att gärningsmannen får vård för att undvika fler offer i framtiden.
  • Anonym (grustag)
    K med lilla E skrev 2015-09-17 17:57:17 följande:

Det här var tamigfan det värsta jag läst på länge, vad tänker du med människa?
Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?