• Anonym (Vad gör man?)

Polisanmäla 12 åring?

Min son har fått en ny vän sedan skolstarten och de har lekt mycket sen dess. De är 7 år.

Idag berättade min son att de hade lekt med en pojk som är 12 år (som känner den andra pojken) och att han ville att de skulle suga av honom. Han hade sagt saker som "du kommer vara modigaste i sverige". Den andra pojken hade sugit av honom och vår son smet därifrån. Han berättade nu ikväll vad som hänt.

Vad gör man nu? Anmäler man detta? Jag ser på detta allvarligt men min man verkar tycka att vi bara ska prata med 12 åringen.

• Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?
  • Anonym (Allt är inte svart eller vitt)

Att sitta och skriva att det är fel i huvudet på ett barn.

Att dömma utan att ens veta bakomliggande orsaker. Dömma ett barn ...

Finns inte i min värld. Jag har varit med om mycket skit själv. Växer man upp i ett hem med alkoholism och incest är ens verklighetsbild jävligt skev när man är barn.

Självklart är det synd om offret absolut. Men allt är inte svart eller vitt. Och 12-åringen mår förmodligen inte bra. Och förhoppningsvis får detta barn hjälp, likaså offret!

Bra ts av dig att anmäla så att det inte sker igen!!

• Anonym (Sara)
    Nenne666 skrev 2015-09-17 10:53:49 följande:

Då hade jag gjort allt för att få ordning på honom ja. Men nu är det inte så.

Nej du är ju inte mamma till någon av de inblandade.
  • Nenne666
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-17 11:43:33 följande:

Anonym (Allt är inte svart eller vitt) skrev 2015-09-17 11:01:51 följande:

Finns inte i min värld. Jag har varit med om mycket skit själv. Växer man upp i ett hem med alkoholism och incest är ens verklighetsbild jävligt skev när man är barn.

Självklart är det synd om offret absolut. Men allt är inte svart eller vitt. Och 12-åringen mår förmodligen inte bra. Och förhoppningsvis får detta barn hjälp, likaså offret!

Det är ju något som inte stämmer i huvudet på 12-åringen, annars hade det väl aldrig hänt.
  • Nenne666
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-17 11:43:33 följande:

Tack för upplysningen. Då vet jag :)
  • Anonym (Sara)
    Nenne666 skrev 2015-09-17 12:00:41 följande:

Tack för upplysningen. Då vet jag :)

Vill bara informera dig om det eftersom du har en så fördömande syn mot 12-åringen. Mycket mer än vad ts har som faktiskt är förälder till den utsatta pojken. 12-åringen är också ett barn.

Hårda tag hjälper inte alls om du trodde det. Sen tycker jag att du överdriver. Det finns egentligen inget som säger att ts son egentligen skulle må så dåligt över det som hänt. Han kommer från en trygg miljö och kommer att fixa detta bra. Det är skillnad på övergrepp och övergrepp.
  • Birgitta02
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-17 12:13:09 följande:
    Vill bara informera dig om det eftersom du har en så fördömande syn mot 12-åringen. Mycket mer än vad ts har som faktiskt är förälder till den utsatta pojken. 12-åringen är också ett barn.
    Nej, TS är inte mamma till den utsatta pojken! TS är mamma till pojken som var med, men stack hem fort.
  • Monchichier
    Nenne666 skrev 2015-09-17 11:59:48 följande:
    Anonym (Allt är inte svart eller vitt) skrev 2015-09-17 11:01:51 följande:

Det är ju något som inte stämmer i huvudet på 12-åringen, annars hade det väl aldrig hänt.
    Kan vi vara överens om att det är något _runt_ 12-åringen som inte stämmer?
    Vi vet ingenting om denna person så jag tycker att vi inte ska dra några förhastade slutsatser. 
    Det kan vara så att killen är, som du säkert skulle kalla det för, "sjuk i huvudet", uppfostrad av två kärleksfulla föräldrar som skulle ge sina egna liv för att pojken ska få så bra liv som möjligt. Men det kan också mycket väl vara så att pojken lever med en förälder som inte vill bryr sig och en annan som inte orkar bry sig pga alkohol och missbruksproblem. Det kan mycket väl vara så att pojken blir misshandlad hemma och sexuellt utnyttjad av någon närstående.

Vi vet exakt ingenting om 12-åringens situation och fram tills dess att vi faktiskt vet hur det står till hemma hos honom så tycker jag att vi låter bli att spekulera om vad som faktiskt är fel och inte stämmer.
  • Anonym (Sara)
    Birgitta02 skrev 2015-09-17 12:15:21 följande:

Nej, TS är inte mamma till den utsatta pojken! TS är mamma till pojken som var med, men stack hem fort.

Fast jag tänker nog att båda 7-åringarna är utsatta bara olika mycket.
  • Nenne666
    Monchichier skrev 2015-09-17 12:19:24 följande:
    Kan vi vara överens om att det är något _runt_ 12-åringen som inte stämmer?
    Vi vet ingenting om denna person så jag tycker att vi inte ska dra några förhastade slutsatser. 
    Det kan vara så att killen är, som du säkert skulle kalla det för, "sjuk i huvudet", uppfostrad av två kärleksfulla föräldrar som skulle ge sina egna liv för att pojken ska få så bra liv som möjligt. Men det kan också mycket väl vara så att pojken lever med en förälder som inte vill bryr sig och en annan som inte orkar bry sig pga alkohol och missbruksproblem. Det kan mycket väl vara så att pojken blir misshandlad hemma och sexuellt utnyttjad av någon närstående.

Vi vet exakt ingenting om 12-åringens situation och fram tills dess att vi faktiskt vet hur det står till hemma hos honom så tycker jag att vi låter bli att spekulera om vad som faktiskt är fel och inte stämmer.
    Ingen talar om för mig vart jag ska lägga mina sympatier. Min son råkade ut för något liknande och jag säger bara 1 sak, jag skiter blanka fan i vad ungen gått igenom tidigare. Man ger sig inte på någon annan av någon endaste anledning (och definitivt inte min son) Dessutom råder samhället enorma brister på att ta hand om offren så jag bidrar hellre med mina känslor och sympatier till dom utsatta. Det finns så många gull-gullande med förövarna så det räcker och blir över. Elakt va?
  • Nenne666
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-17 12:13:09 följande:

Hårda tag hjälper inte alls om du trodde det. Sen tycker jag att du överdriver. Det finns egentligen inget som säger att ts son egentligen skulle må så dåligt över det som hänt. Han kommer från en trygg miljö och kommer att fixa detta bra. Det är skillnad på övergrepp och övergrepp.
    Detta inlägget va så dumt att det inte ens är värt att bemöta det.
Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?