Nenne666 skrev 2015-09-17 11:59:48 följande:
Anonym (Allt är inte svart eller vitt) skrev 2015-09-17 11:01:51 följande:
Att sitta och skriva att det är fel i huvudet på ett barn.
Att dömma utan att ens veta bakomliggande orsaker. Dömma ett barn ...
Finns inte i min värld. Jag har varit med om mycket skit själv. Växer man upp i ett hem med alkoholism och incest är ens verklighetsbild jävligt skev när man är barn.
Självklart är det synd om offret absolut. Men allt är inte svart eller vitt. Och 12-åringen mår förmodligen inte bra. Och förhoppningsvis får detta barn hjälp, likaså offret!
Bra ts av dig att anmäla så att det inte sker igen!!
Det är ju något som inte stämmer i huvudet på 12-åringen, annars hade det väl aldrig hänt.
Kan vi vara överens om att det är något _runt_ 12-åringen som inte stämmer?
Vi vet ingenting om denna person så jag tycker att vi inte ska dra några förhastade slutsatser.
Det kan vara så att killen är, som du säkert skulle kalla det för, "sjuk i huvudet", uppfostrad av två kärleksfulla föräldrar som skulle ge sina egna liv för att pojken ska få så bra liv som möjligt. Men det kan också mycket väl vara så att pojken lever med en förälder som inte vill bryr sig och en annan som inte orkar bry sig pga alkohol och missbruksproblem. Det kan mycket väl vara så att pojken blir misshandlad hemma och sexuellt utnyttjad av någon närstående.
Vi vet exakt ingenting om 12-åringens situation och fram tills dess att vi faktiskt vet hur det står till hemma hos honom så tycker jag att vi låter bli att spekulera om vad som faktiskt är fel och inte stämmer.