• Anonym (Vad gör man?)

Polisanmäla 12 åring?

Min son har fått en ny vän sedan skolstarten och de har lekt mycket sen dess. De är 7 år.

Idag berättade min son att de hade lekt med en pojk som är 12 år (som känner den andra pojken) och att han ville att de skulle suga av honom. Han hade sagt saker som "du kommer vara modigaste i sverige". Den andra pojken hade sugit av honom och vår son smet därifrån. Han berättade nu ikväll vad som hänt.

Vad gör man nu? Anmäler man detta? Jag ser på detta allvarligt men min man verkar tycka att vi bara ska prata med 12 åringen.

• Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?
  • Nenne666
    Anonym (666 passar) skrev 2015-09-17 15:59:53 följande:

Att du inte bryr dig är en sak, och en oempatisk sådan.

Att du hävdar att det måste vara nåt fel i huvudet på honom och inte omgivningen han växt upp handlar om okunskap. 

Att inte förstå att man kan vara för stöd för den ena parten utan att vara emot stöd för den andra är korkat.

Acceptera det.

Har ALDRIG påstått att han inte ska få stöd , och ja, det är något som inte fungerar i huvudet på honom och om det är hela världens fel att han är som han är är inget jag yttrar mig om. Jag har sagt att JAG inte är ett dugg intresserad av att känna medlidande för honom vad han än har för 'anledning' (ja, bortförklaring) till sitt beteende. Jag VILL inte vara ett stöd för honom, nej. Jag har jävligt svårt för att sätta mig in i en djurplågeres hjärna också, eller, jag har snarare ingen lust att göra det. Acceptera det bara. Och vad spelar det dig för roll att jag inte står och blöder för den här killen?
  • Anonym (666 passar)
    Nenne666 skrev 2015-09-17 16:16:43 följande:
    Har ALDRIG påstått att han inte ska få stöd , och ja, det är något som inte fungerar i huvudet på honom och om det är hela världens fel att han är som han är är inget jag yttrar mig om. Jag har sagt att JAG inte är ett dugg intresserad av att känna medlidande för honom vad han än har för 'anledning' (ja, bortförklaring) till sitt beteende. Jag VILL inte vara ett stöd för honom, nej. Jag har jävligt svårt för att sätta mig in i en djurplågeres hjärna också, eller, jag har snarare ingen lust att göra det. Acceptera det bara. Och vad spelar det dig för roll att jag inte står och blöder för den här killen?

Vem har sagt nåt om att stå och blöda? Eller att du personligen ska vara ett stöd för pojken? Mer än du då? Du projicerar dina tankar på andras inlägg.
    Jo, du har yttrat dig om hurvida det kan vara omgivningens fel eller ej. Det är anmärkningsvärt att du inte bara har svårt att se vad andra skriver men också vad du själv framför.
    Som sagt. att acceptera att det finns människor som brister både i empati och kunskap är nåt vi är illa tvungna till. Det kommer alltid att finnas. Så att upprepa "acceptera det" till döddagar gör liksom varken till eller från.

• Nenne666
    Anonym (666 passar) skrev 2015-09-17 16:25:50 följande:

Vem har sagt nåt om att stå och blöda? Eller att du personligen ska vara ett stöd för pojken? Mer än du då? Du projicerar dina tankar på andras inlägg.
    Jo, du har yttrat dig om hurvida det kan vara omgivningens fel eller ej. Det är anmärkningsvärt att du inte bara har svårt att se vad andra skriver men också vad du själv framför.
    Som sagt. att acceptera att det finns människor som brister både i empati och kunskap är nåt vi är illa tvungna till. Det kommer alltid att finnas. Så att upprepa "acceptera det" till döddagar gör liksom varken till eller från.

Haha. Att du ens tolkar in något till 'personligen' på ett forum säger ju en hel del. Och om du inte fattar nu så kommer du aldrig fatta något någon gång av det jag skriver. Haha, nä....ingen har sagt något om att stå och blöda. JAG skrev att 'vad spelar det dig för roll att jag inte står och blöder för den här killen. Jag menar: -vad spelar det dig för roll att jag inte bryr mig om den här killen?? Hänger du med? Resten av det du skriver orkar jag faktiskt inte svara På.
  • Birgitta02

Ok, lägg ner ert kivande nu. Bättre vore om ni pm:ade varandra och bråkade där.

• Anonym (666 passar)
    Nenne666 skrev 2015-09-17 16:36:14 följande:
    Haha. Att du ens tolkar in något till 'personligen' på ett forum säger ju en hel del. Och om du inte fattar nu så kommer du aldrig fatta något någon gång av det jag skriver. Haha, nä....ingen har sagt något om att stå och blöda. JAG skrev att 'vad spelar det dig för roll att jag inte står och blöder för den här killen. Jag menar: -vad spelar det dig för roll att jag inte bryr mig om den här killen?? Hänger du med? Resten av det du skriver orkar jag faktiskt inte svara På.
    Nej jag förstår att du inte orkar det, det går liksom rundgång i dina försök redan.
    Hjälp på traven i fortsättningen:
    - Åsikt och fakta är två olika saker.
    - Att man bryr sig om a (i detta fallet barnet som begått övergreppet) betyder inte att man inte även kan bry sig om b (i detta fallet barnen som utsatts för resp. bevittnat det).
    - Du = en person så när du talar om vad DU känner/inte känner och vad DU gör/inte gör så handlar det om dig personligen.

Hoppas du snart kan ha andra passande siffror. Det skulle många inkl dig må bättre av.
  • Anonym (K)
    Birgitta02 skrev 2015-09-17 16:38:37 följande:

• Anonym (666 passar)
    Birgitta02 skrev 2015-09-17 16:38:37 följande:

En forumpolis till. Spännande.
    Nejdu, henne vill man inte ha i sin inbox.
  • Anonym (K)
    Anonym (666 passar) skrev 2015-09-17 16:41:55 följande:
    Nej jag förstår att du inte orkar det, det går liksom rundgång i dina försök redan.
    - Att man bryr sig om a (i detta fallet barnet som begått övergreppet) betyder inte att man inte även kan bry sig om b (i detta fallet barnen som utsatts för resp. bevittnat det).
    - Du = en person så när du talar om vad DU känner/inte känner och vad DU gör/inte gör så handlar det om dig personligen.

Hoppas du snart kan ha andra passande siffror. Det skulle många inkl dig må bättre av.
    Mitt tips till dig är att bara ignore Nenne666 för att inte "ge mer bränsle på brasan" till denne.
  • Anonym (Sara)
    Nenne666 skrev 2015-09-17 15:52:04 följande:

Är inte ett dugg arg. Är sällan det. Jag låter såhär i skrift :) Du skrev att alla inte mår dåligt av sexuella övergrepp. Då svarade jag, 'det är inte upp till dig att avgöra, utan det är upp till varje enskild individ som ställts inför det'.

På vilket sätt har jag gjort en bedömning då? Det är ju väldigt allmänt skrivet.
  • Nenne666
    Anonym (666 passar) skrev 2015-09-17 16:41:55 följande:

Du får fördjupa dig med någon annan. Jag har konstaterat att jag inte känner några större sympatier för 12-åringen och att jag inte bryr mig ett skit om honom. Det enda jag bryr mig om är att han inte gör om det. Vi får lämna tillbaka tråden till ts. Jag håller med Birgitta , jag lägger ner. Hej då!
Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?