• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Moneal
    mopstops skrev 2015-10-07 05:39:07 följande:

Hej på er! Här är en till med bf juni 2016 (15e) enligt mig själv. Det är andra barnet ???? håller mig lite anonym än då jag vill vänta med att berätta , bor i en liten håla ????

Välkommen :)
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-07 08:32:44 följande:

God morgon alla gravida...

Hoppas ni får en underbar dag...

Det samma och lycka till i dag :)
  • Moneal
    AlexB skrev 2015-10-07 09:13:03 följande:

Kan inte minnas att jag hade det med mina andra 2 så då blir man ju lite orolig och börjar analysera.

Bäst vore det om bara kunde släppa all oro och bara njuta. Men innan vecka 12 är det lite svårt.

Ha en skön höstdag!

Självklart blir man orolig!

var super nojig med nr 3 för allt var annorlunda, alla symtom och värk och så var så mycket värre än de två tidigare.

Förstår din oro, hoppas den snart lägger sig! <3
  • Moneal
    catzu skrev 2015-10-07 09:51:14 följande:

Hej hej!

Hoppar också in här...

Bf 8/6, tredje barnet, Göteborg

????????????

Dance dance dance skrev 2015-10-07 11:23:38 följande:

Oj oj, sitter här med hjärtklapning efter ett positivt graviditetstest imorse. Vi har försökt länge så jag vågar knappt tro på det. Fnissar och gråter om vartannat haha. Hjälp, kan det verkligen vara sant?! 

välkomna och stort stort grattis till er båda :)
  • Ramiz
    AlexB skrev 2015-10-07 06:41:55 följande:

Sover så otroligt dåligt sen nån vecka tillbaka. Pratar i sömnen och drömmer så mycket att jag inte kan förstå vad som är på riktigt när jag vaknar. Går därför i sömnen fast i valet tillstånd och letar efter personer jag drömt om. Och varje gång måste jag klä på mig för om i fall att det finns nån i vårat hus vill jag inte komma ut naken.

Är så trött pga detta men det är oxå lite skrattretande då jag faktiskt är vaken men inte kan styra mig själv.

Har oxå haft ont, såsom mensvärk. Läser ju att detta är vanligt men lite orolig blir jag och funderar på om en stundande missfall är på G.

Åhh det e inte bara jag som drömmer konstigt å har mig på nätterna...

Var hos bm igår å hon förklarade att det är ingen fara, att det är helt normalt med värken då det växer :) så länge man inte blöder så ska man inte oroa sig.. För det är ju lätt...
  • Grus grus
    Dance dance dance skrev 2015-10-07 11:23:38 följande:

Oj oj, sitter här med hjärtklapning efter ett positivt graviditetstest imorse. Vi har försökt länge så jag vågar knappt tro på det. Fnissar och gråter om vartannat haha. Hjälp, kan det verkligen vara sant?! 

Härligt! Grattis!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Citrusfrukt

Åh jag känner mig så negativ idag... :(

Jag mår verkligen röv. Jag bara mår illa och kräks och har sprängande huvudvärk och försöker rodda studier och pendling och förskolelämning/hämtning.

Jag vaknar flera gånger varje natt, både för att jag drömmer och för att jag mår illa..

Vad gör ni mot illamåendet? Jag vet inte var jag ska ta vägen snart..

• tessan120
    Citrusfrukt skrev 2015-10-07 12:15:18 följande:

Åh jag känner mig så negativ idag... :(

Jag mår verkligen röv. Jag bara mår illa och kräks och har sprängande huvudvärk och försöker rodda studier och pendling och förskolelämning/hämtning.

Jag vaknar flera gånger varje natt, både för att jag drömmer och för att jag mår illa..

Vad gör ni mot illamåendet? Jag vet inte var jag ska ta vägen snart..

Jag mådde väldigt illa för någon vecka sedan för mig hjälper det att äta något innan jag kliver upp. Jag åt lite fröknäcke innan jag gick upp på morgonen och klarade mig ifrån illamående hela dagen då. Samma sak om jag känner av illamående under dagarna så äter jag något. 

Jag har alltid fröknäcke vid sängen numera då jag vaknat några nätter vrålhungrig. 

• EmManny

Betryggande att läsa om fler som har växtvärk/molvärk/mensvärk. Har det mest på morgonen och sedan är det lugnare under dagen.

Mår inte illa än men jag minns hur fruktansvärt det är. För mig började det i vecka 7 förra gången och nu är jag i vecka 6 (5+3). För mig hjälpte det också att äta pyttelite men ofta. Jag knaprade på knäckebröd, åt lite fil eller drack mjölk. Ingenting med smak.. En del klarar ju grejer med smak som apelsiner och ingefära mm. Man får prova sig fram vad som funkar för en själv.

Har tid hos bm på fredag och hoppas på ett tidigt vul. Om jag har tur kanske jag får se ett litet tickande hjärta då. Läste att det evetuellt kan gå att se i vecka 6 eller 7. Någon som har erfarenhet och minns?

Är livrädd för mf igen och tittar ofta efter blod i trosorna men hittills har det bara varit rikliga flytningar...

• Sparven16
    Grus grus skrev 2015-10-07 11:55:57 följande:

Härligt! Grattis!

Enligt min BM kan man ta upp till 2postafen mot illamåendet varje dag!

Jag märker av tröttheten mer nu jobbar mer än innan och är dötrött.. Vad gör ni för att bli piggare? Man få ju inte dricka mer kaffe....
Svar på tråden Junibebisar 2016