• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Familjen N

Ja, det är otroligt påfrestande med blödningar när man är gravid. Men det räcker att slänga en blick på min 3-åring så vet jag att all oro, stress och smärta som man gått igenom är såå värt det! Så värt det så man utsätter sig för det igen och igen!! Haha :)
    Dock så försvinner ju inte oron, den bara ersätts med en ny när barnet är fött, sen när dom lär sig gå, när de ska börja på förskola, och så vidare o vidare... ??????????

• En del av oss
    Grus grus skrev 2015-10-25 05:29:39 följande:

Ska vi sammanfatta detta med att vi diskuterar ALLT som hör till en graviditet i tråden, och inser att det är helt frivilligt att hänga här?

Så kan vi alla bli glada och vara en bra och stöttande tråd igen?

High five på det?

High five!

Ankissen: grattis till 3+ veckor testet, underbart. Själv fick jag superstarkt graviditetstest på mindre än 2 minuter (sticka).

Här blir det celibat också fram till v.13 eftersom jag vet hur övernojjig jag skulle bli om jag såg något färgat kladd. Är redan tillräckligt nojjig och tur min sambo är så förstående.
  • Jensan911

Min lilla älskling vecka 7+6 (i fredags). Armar och ben och ett hjärta som slog. Vilken enorm kärlek man redan känner till detta lilla knyte!
  • Orkide
    Wielkip skrev 2015-10-25 10:26:52 följande:
    Vi ska ju inte klaga på negativ stämning och att folk får andra att känna sig värdelösa, och sen slänga ur oss sånt här kanske? Väldigt onödigt.
    Tyckte det var väldigt passande till kommentaren "ni ger inte mig något". Så nej inte ett dugg onödigt.
  • SSK13

Hej tjejer, har lite lugnande info!

Jag är sjuksköterska och har läst en kurs om obstretrik och gynekologi. Har precis börjat läsa om kurslitteraturen då det känns ännu mer intressant nu som gravid :)

Det står att det är ovanligt att se graviditeten så tidigt som i vecka 6, så ni som gjort VUL, andas ut och gör om det i vecka 8-9 då det med större säkerhet syns!

Vet inte vad du hette, men du som gjorde VUL där läkaren inte såg någonting men du ändå fick positiva graviditetstest, det är säkert för tidigt att se något ännu! Don't give up :)

• SSK13
    Jensan911 skrev 2015-10-25 12:11:04 följande:
    Min lilla älskling vecka 7+6 (i fredags). Armar och ben och ett hjärta som slog. Vilken enorm kärlek man redan känner till detta lilla knyte!
    Vackert! 
  • ntmas

Hej!
    Hoppar in här efter att plussat imorse! Vårt första barn!
    Enligt appen är bf den 21/6
    Är i v. 5+4 :)

• SSK13
    ntmas skrev 2015-10-25 12:34:50 följande:

Hej!
    Hoppar in här efter att plussat imorse! Vårt första barn!
    Enligt appen är bf den 21/6
    Är i v. 5+4 :)

Jippie! Grattis! 
  • Ankissen

Grattis alla nya och till er som fått se era underverk på vul. Vi har just kommit hem från höstmarknad i Astrid Lindgrens värld. Mysigt på alla sätt och vis, men jag känner mig sååå gravid. En känsla av att det drar och spänner i trakten kring livmodern, och det hugger i tuttarna när jag blir kall och sen tröttheten som för att jag är anledningen till att familjen får ge upp och åka hem. ;)

Svar på tråden Junibebisar 2016