• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Ankissen

Så himla härligt att vi blir flera. :) Jag tänkte just på att vi blir nog snart inte så många fler i denna grupp. Jag pratade nämligen med en tjej som testat idag men hon fick bf i juli. :)

• primavolta
    Ciccie86 skrev 2015-10-25 14:42:47 följande:

Grattis Primavolta :)
    Jag plussade också i morse, av en slump dock. Var på sjukhus av andra anledningar och dom passade på att ta ett graviditetstest.

Så preliminärt BF den 28/6..

Tack!
    Oj, lustig känsla att plussa på sjukhus :) grattis till dig med! Har du barn sen innan?
  • primavolta
    Inheaven skrev 2015-10-25 14:51:03 följande:

Välkomna och stort grattis till era plus

Tack :)
  • Inheaven
    Ankissen skrev 2015-10-25 14:58:56 följande:

Så himla härligt att vi blir flera. :) Jag tänkte just på att vi blir nog snart inte så många fler i denna grupp. Jag pratade nämligen med en tjej som testat idag men hon fick bf i juli. :)

Trodde inte heller vi skulle bli fler. :) men det är bara roligt ;)
  • majpan

Någon som har något kul förslag på hur man kan berätta för familjen om bebisen? Funderar på att berätta på fredag då alla vi syskon ska hem till föräldrarna på middag. Hade egentligen tänkt vänta längre men det var ett sånt bra tillfälle plus att det är skönt att slippa låtsas må bra när jag bara "vill" kräkas och sova.

• tessan120
    majpan skrev 2015-10-25 15:27:46 följande:

Någon som har något kul förslag på hur man kan berätta för familjen om bebisen? Funderar på att berätta på fredag då alla vi syskon ska hem till föräldrarna på middag. Hade egentligen tänkt vänta längre men det var ett sånt bra tillfälle plus att det är skönt att slippa låtsas må bra när jag bara "vill" kräkas och sova.

Vi berättade för våra föräldrar genom att måla koppar som vi skrev mormor/morfar/farmor/farfar juni 2016 på. Det tog ett tag innan polletten trilla ner när de såg kopparna men det var en himla rolig reaktion.
    Till min bror köpte jag en tröja till hans dotter som det stod "I'm gonna be a big cousin" på. Även där tog det några sekunder innan han förstod.
  • ntmas
    primavolta skrev 2015-10-25 14:31:31 följande:

Hej hopp! Vill gärna hänga med i tråden. Plussade för en vecka sedan, det blir tredje barnet <3 känns overkligt, skitkul och mysigt! Bf 22/6 enl appar men tror det är nån dag senare.. Ska bli roligt att följas åt :)

Har du en bild på ditt plus? :)
  • ntmas

När har ni fått tid till ert första besök hos barnmorskan? :)

• Inheaven

Jag vill så gärna berätta för barnen men det är riskabelt om något!

Det hade varit så otroligt sorgligt om något hände med bönan om vi berättat.

Min mamma kommer nog få veta ganska snart men det är mer av praktiska skäl då jag är väldigt lättblödande och skulle jag behöva åka in till gyn så kan hon ställa upp och ha barnen om mannen jobbar.

• Inheaven
    ntmas skrev 2015-10-25 15:47:14 följande:

När har ni fått tid till ert första besök hos barnmorskan? :)

Jag var där i onsdags.
Svar på tråden Junibebisar 2016