• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Lunda
    princess77 skrev 2015-10-24 21:34:05 följande:

Nej jag tycker inte att man skall förneka sin oroa men alla är olika mycket oroliga och många gånger tror jag att man skrämmer upp varandra.

Jag trodde att denna tråden skulle handla om annat än MF. I så fall väljer att kliva ur ett par veckor för jag mår inte bra över att läsa om allas noja eftersom jag själv är orolig.

Jag menar mer att man kan försöka peppa varandra istället. Det är trots allt 80% av alla gravida som sedan föder barn så chansen är rätt stor att man inte får MF.

Jag har själv ett barn och ett missfall i v 13 bakom mig...

Håller med om att vi ska hjälpa varandra till positiva tankar. Oron blir större ju fler som uttrycker den.

Om vi alla blir bättre på att peppa och ge positiva ord blir nog oron samtidigt mindre.

Vi ska glädjas åt våra växande liv :)
  • Grus grus
    ostpaj skrev 2015-10-24 21:29:43 följande:

Tycker också alla bara tänker på MF...

Rubriken borde bytas till "vi som bara tänker/grubblar/andas mf-tankar".

Måste vara en av de deppigaste trådarna på fl.

princess77 skrev 2015-10-24 21:34:05 följande:

Nej jag tycker inte att man skall förneka sin oroa men alla är olika mycket oroliga och många gånger tror jag att man skrämmer upp varandra.

Jag trodde att denna tråden skulle handla om annat än MF. I så fall väljer att kliva ur ett par veckor för jag mår inte bra över att läsa om allas noja eftersom jag själv är orolig.

Jag menar mer att man kan försöka peppa varandra istället. Det är trots allt 80% av alla gravida som sedan föder barn så chansen är rätt stor att man inte får MF.

Jag har själv ett barn och ett missfall i v 13 bakom mig...

Lite roligt ändå, måste jag säga! Har hängt i två till sådana här trådar vid tidigare graviditeter, och alla har varit oroliga över missfall i början och sen har det dykt upp exakt sådana här inlägg om att det är tråkigt med allt negativt. Vet att någon grupp till och med började om i en ny tråd och kallade den för "positiva bf-tråden". Jag tycker ändå att det är härligt på nåt sätt att vi alla gravida följer en sorts normalkurva på nåt sätt. Oron för missfall kommer ju sluta om ett tag.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • En del av oss
    ostpaj skrev 2015-10-24 21:40:59 följande:

Tänkte också det. Struntar nog i att läsa/skriva här ett tag.

Ger mig liksom ingenting.

Trodde också annat i början, att man skulle diskutera typ mammadrömmar, hur man har planerat sin lediga tid, ska större barnen vara hemma, hur mkt/hur ofta, ska ni ta reda på kön, hur har ni tänkt er förlossningen o.s.v

Men nä. "Oj, nu kände jag växtvärk i livmodern. Är det första tecknet på mf?"

Prata förlossning som skall ske om 3 årstider känns lite för....tidigt.

Nej jag återkommer när jag känner mig tryggare och inte lika övernojjig
  • ebe91

Jag vet inte, kan väl också hålla med om att det har varit rätt mycket negativa/oroliga kommentarer. Och, det här kanske inte är i den tråden man ska diskutera det. Visst, man kan presentera sig när man kommer med i tråden att "detta är mitt första/andra/sjunde barn, haft x antal missfall tidigare men nu hoppas vi att detta går vägen" exempelvis... Jag förstår att oron finns där, det gör den väl hos alla. Men jag försöker se det positivt, planera som att detta kommer att lyckas! Jag har redan nu sagt till sambon att jag har ångest för att ev behöva lämna bort sonen en natt då vi ska in till förlossningen med detta barn (trots att det är 3 årstider bort!).

Tycker också vi ska skriva mer om jobbiga symtom såsom ex illamående, sömnlösa nätter pga halsbränna & toabesök, förväntningar, visa bilder på växande magar (och kanske en o annan ultraljudsbild!), kanske lite inredda barnrum eller andra köp vi gör här framöver. Självklart behöver inte allt vara positiva kommentarer, graviditeten är inte alltid bara rolig och lätt! Men att vi iaf försöker hålla en positiv stämning...

• Inheaven

Denna tråden är till gör prat om ALLT dom rör en graviditet oavsett om det rör oro om missfall, barnvagnsköp, svullen mage eller kräkkänslor.

Passar det inte er så har ni valmöjligheter...

Här ska vi inte utesluta vare sig det ena eller andra..

Så fortsätt gärna skriva er oro, jag finns iag för att stötta er...

Och till er andra så pratar jag gärna allt annat med. :)

• Grus grus
    ebe91 skrev 2015-10-24 21:57:28 följande:

Jag vet inte, kan väl också hålla med om att det har varit rätt mycket negativa/oroliga kommentarer. Och, det här kanske inte är i den tråden man ska diskutera det. Visst, man kan presentera sig när man kommer med i tråden att "detta är mitt första/andra/sjunde barn, haft x antal missfall tidigare men nu hoppas vi att detta går vägen" exempelvis... Jag förstår att oron finns där, det gör den väl hos alla. Men jag försöker se det positivt, planera som att detta kommer att lyckas! Jag har redan nu sagt till sambon att jag har ångest för att ev behöva lämna bort sonen en natt då vi ska in till förlossningen med detta barn (trots att det är 3 årstider bort!).

Tycker också vi ska skriva mer om jobbiga symtom såsom ex illamående, sömnlösa nätter pga halsbränna & toabesök, förväntningar, visa bilder på växande magar (och kanske en o annan ultraljudsbild!), kanske lite inredda barnrum eller andra köp vi gör här framöver. Självklart behöver inte allt vara positiva kommentarer, graviditeten är inte alltid bara rolig och lätt! Men att vi iaf försöker hålla en positiv stämning...

Och självklart kommer vi dit. Men tror att det är väldigt få som inreder barnrum och köper vagn redan nu. Vad jag menar är att varje trimester innebär olika frågeställningar. Tänk vad vi kommer skrämma livet av varandra när de första förlossningshistorierna trillar in.

Men sen håller jag med om att vi ska försöka hålla en positiv linje. Blir alltid lite roligare med glädje, som jag brukar säga!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • En del av oss
    Inheaven skrev 2015-10-24 22:05:22 följande:

Denna tråden är till gör prat om ALLT dom rör en graviditet oavsett om det rör oro om missfall, barnvagnsköp, svullen mage eller kräkkänslor.

Passar det inte er så har ni valmöjligheter...

Här ska vi inte utesluta vare sig det ena eller andra..

Så fortsätt gärna skriva er oro, jag finns iag för att stötta er...

Och till er andra så pratar jag gärna allt annat med. :)

Håller med, ogillar när man måste hålla inne med saker för att vissa inte vill prata om än det ena och än det andra. Man kan inte behaga alla och är det inlägg som inte faller än in så går det alltid att hoppa över dom.
  • princess77

Härligt att dom flesta känner som jag.
    Jag kommer att komma tillbaka om nån vecka när allt har lugnat sig ;)
    Längtar till den tid då vi kan dela med oss av UL bilder och magar och diskutera drömvagnen osv.
    Men just nu känner jag att jag själv behöver lite distans från all oro.
    Kram på er alla! Klappa era magar ikväll och gläds över det lilla mirakel som ligger där inne!

• En del av oss
    Grus grus skrev 2015-10-24 22:12:45 följande:

Och självklart kommer vi dit. Men tror att det är väldigt få som inreder barnrum och köper vagn redan nu. Vad jag menar är att varje trimester innebär olika frågeställningar. Tänk vad vi kommer skrämma livet av varandra när de första förlossningshistorierna trillar in.

Men sen håller jag med om att vi ska försöka hålla en positiv linje. Blir alltid lite roligare med glädje, som jag brukar säga!

Håller med tror knappast ingen fixar barnkammaren redan och köper vagn eller har en speciell stor gravidmage i första trimestern, möjligtvisvis svullen men inte för att bebis fyller ut livmodern direkt.
Svar på tråden Junibebisar 2016