• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • CarMa
    Emmaapersson skrev 2015-10-25 00:01:47 följande:

Oj, igår var jag på VUL och beräknas vara i 6+2, men det syntes inget tecken på graviditet alls. Det första jag gjorde var att skriva här för att få stöttning innan jag överhuvud taget berättade för de närmsta jag känner.
    Och nu känner man sig helt plötsligt som ett smuts efter att ha läst vad som skrivits idag, för att man söker stöttning hos helt främmande människor som är i samma sits där vi alla vill ha friska barn i juni.

Missfall?
  • En del av oss
    Erla skrev 2015-10-24 23:25:16 följande:

Ja jag kan tänka mig det! Har inte vågat träna mer än promenader i och med att jag hade två mindre blödningar för två veckor sedan. Behöver dock träna överkroppen då jag har problem med mycket svank sedan innan. Skönt med en pt så du kan få professionell hjälp med träningen! Själv var jag ordentligt aktiv med styrketräning för ett par år sedan, men la det på hyllan av någon anledning :/

Fy för blödningar!

Jag har några få PT timmar kvar, tränat med PT sedan maj men hon jag har har ingen direkt kunskap eller utbildning av träning av gravida men nu ska jag få träning av en PT som är det och vill jag hellre ha denna resterande tid så är det helt okej. Jag förbereder mig nu att gå över till lättare träning som promenader, yoga och kanske vattengympa för jag är rådd nu att hålla på med styrketräning och vågar inte ta mina vanliga vikter som jag brukar. Blir mest övningar med pilatesboll och min egen kroppsvikt men redan märkt hur svag jag blivit och hur dålig form jag är och är otroligt svag i överkroppen till skillnad mot benen. Har även taskig balans och ingen vidare corestyrka, vinglade en massa när jag gjorde höftlyft med hälarna på boll och föra ut och in bollen med hälarna på och höftpartiet upplyft så högt jag kan...jösses vad dum jag kände mig, men övning ger färdighet.

Vad tränar du för något för att stärka upp din rygg och bli av med svanken?
  • corona

Ang rädsla för missfall, så förstår jag båda sidor.  Dels de som inte vill oroa sig, och inte läsa om missfall, eller rädsla och funderingar om missfall, utan att detta ska vara en positiv tråd!   

Dels så förstår jag de som oroar sig för missfall, det är ju helt naturligt att oroa sig för det.  Ofta så har man inte heller berättat för så många så tidigt i graviditeten, och mannen är inte alltid heller rätt person att diskutera sin oro med...   Klart det hjälper att diskutera med andra i samma sits!

Jag fick missfall (MA)  i slutet av september, är nu gravid igen.  

• En del av oss

Oj, igår var jag på VUL och beräknas vara i 6+2, men det syntes inget tecken på graviditet alls. Det första jag gjorde var att skriva här för att få stöttning innan jag överhuvud taget berättade för de närmsta jag känner.

Och nu känner man sig helt plötsligt som ett smuts efter att ha läst vad som skrivits idag, för att man söker stöttning hos helt främmande människor som är i samma sits där vi alla vill ha friska barn i juni.

Fy lider med dig och förstår dig fullt att du känner som du gör. Jag blir illa berörd att vissa först ger stöttning och sedan helst plötsligt inte vill att oro för det ena och andra ska uppta tråden.

Här ska alla få ta upp allt som någon annan skrev.

Nu blir det natt här för min del. God natt alla så hörs vi av imorgon!
  • corona

Nu är jag ny i tråden,  men det känns väl rätt självklart att man delar både positiva och negativa nyheter?   Eller ska man bara tyst smyga ut ur tråden och försvinna utan ett ord om det går dåligt på ultraljudet? 

Nu har jag inte läst dina tidigare inlägg, men jag hoppas allt går bra för dig, och att det bara var för tidigt att se något!  
  • Mamma Lotta
    mallar skrev 2015-10-24 21:00:20 följande:

Wow så detta är ditt åttonde barn? Hur gamla är de? Så häftigt!

Ja detta är mitt åttonde barn de andra är i åldrarna 25, 18,10,9,6,4 och 18 månader
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Divander

Hej, vaknat för 2 gången för att kissa och har alltid lika svårt för att somna om..

Har BF 14/6 med andra barnet. Men det datumet kommer nog ändras. Fick 4 olika datum med första barnet då jag har väldigt oregelbunden mens.

Har väl inte direkt haft några symtom mer än att jag är väldigt trött..

Jag ska väl försöka somna om igen.. Då dottern och killens dotter vaknar tidigt och leker rövare.. :)

• Ciccie86

Hej!

Hittade er grupp och tänkte presentera mig.

Ciccie heter jag, 29 år gammal från Stockholm.

Jag har varit tillsammans med min kille i enbart 2 månader.

I natt åkte jag in på sjukhuset akut med kramper i benen och kräkningar.

Fick veta att jag har natrium brist, därför jag fick kramperna.. Men natrium bristen beror även på att jag är gravid, fick jag veta för 3 h sedan.. Det är väldig tidigt, vecka 4-5 något sådant.. Detta var absolut inte planerat, då jag har p plåster..

Jag och killen har som sagt enbart varit tillsammans i 2 mån.. Just nu är jag i chock tillstånd och vet inte vad jag tänker och känner. Att få barn är min största dröm och har länge varit.

Jag har iaf BF runt 28 juni om man följer FLs uträknare.

Kram till er

• Grus grus

Ska vi sammanfatta detta med att vi diskuterar ALLT som hör till en graviditet i tråden, och inser att det är helt frivilligt att hänga här?

Så kan vi alla bli glada och vara en bra och stöttande tråd igen?

High five på det?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus
    Ciccie86 skrev 2015-10-25 04:28:10 följande:

Hej!

Hittade er grupp och tänkte presentera mig.

Ciccie heter jag, 29 år gammal från Stockholm.

Jag har varit tillsammans med min kille i enbart 2 månader.

I natt åkte jag in på sjukhuset akut med kramper i benen och kräkningar.

Fick veta att jag har natrium brist, därför jag fick kramperna.. Men natrium bristen beror även på att jag är gravid, fick jag veta för 3 h sedan.. Det är väldig tidigt, vecka 4-5 något sådant.. Detta var absolut inte planerat, då jag har p plåster..

Jag och killen har som sagt enbart varit tillsammans i 2 mån.. Just nu är jag i chock tillstånd och vet inte vad jag tänker och känner. Att få barn är min största dröm och har länge varit.

Jag har iaf BF runt 28 juni om man följer FLs uträknare.

Kram till er

Oj vilken chock! Förstår att du inte har en aning om dina känslor. Vad säger killen? Han är väl minst lika chockad han?
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Svar på tråden Junibebisar 2016