• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Linda_
    ntmas skrev 2015-10-25 12:34:50 följande:

Hej!
    Hoppar in här efter att plussat imorse! Vårt första barn!
    Enligt appen är bf den 21/6
    Är i v. 5+4 :)

Hej vännen! Välkommen och stort grattis till dig. Vi har samma BF-datum, jag är också i vecka 5+4 :)
  • Heatcore

Jag vill gärna hänga här också. Plussade för 1,5 vecka sen, med min och sambons första barn. Preliminärt BF (enligt diverse appar) 23/6. Väldigt nervös, men sjukt glad :)

• Äppeljuicen
    majpan skrev 2015-10-25 15:27:46 följande:

Någon som har något kul förslag på hur man kan berätta för familjen om bebisen? Funderar på att berätta på fredag då alla vi syskon ska hem till föräldrarna på middag. Hade egentligen tänkt vänta längre men det var ett sånt bra tillfälle plus att det är skönt att slippa låtsas må bra när jag bara "vill" kräkas och sova.

Idag berättade vi för mamma så här; Min sambo visade sina strumpor där det står "världens bästa" på ankeln och "pappa" under. Det tog ett antal sekunder för henne att låta poletten trilla ner men hon blev glad och tårögd. :) är dock kanske inte nått man gör för att berätta för alla, men kanske ger lite inspiration?:)
  • Moneal

våra föräldrar vet, och de bara sa vi det till ;)

Funderar dock på hur vi ska berätta lite roligare för resterande :)

är det fler än jag som känner sig deppiga?

Det går väldigt mycket i vågor, men känner mig oerhört nedstämd än så länge denna graviditeten :(

• ntmas
    Linda_ skrev 2015-10-25 16:04:43 följande:
    Hej vännen! Välkommen och stort grattis till dig. Vi har samma BF-datum, jag är också i vecka 5+4 :)
    Hej! :) grattis till dig!
    Vad kul! Är det första barnet?
  • Anneliiee

Hej. Hoppar in här.

Gravid med andra barnet. Tror jag är i vecka 9 (8+2) enligt appen. Har en dotter på 10.5 månad. O detta var inte planerat. Inte riktigt förstått än att vi ska få en till familjemedlem. ????

Jag är iaf 29 år o bor i hus. Är just nu mammaledig. Men jobbar annars inom hushållsnära tjänster som kundtjänst

• Jeto

Hej hej allihopa. Jag plussade i fredags på min sons 3årsdag ????

Enligt babyappen ska jag ha bf 27/6 ????

• Elinwyens
    Jeto skrev 2015-10-25 17:05:52 följande:

Hej hej allihopa. Jag plussade i fredags på min sons 3årsdag ????

Enligt babyappen ska jag ha bf 27/6 ????

Samma BF datum som mig! Men enligt min app gick jag in i vecka 5 idag :)
Svar på tråden Junibebisar 2016