• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • princess77

Jag har ju varit frånvarande en vecka pga av oro och det är jättekul att höra att det har börjat vända. Tyvärr får jag nog kliva ur tråden för gott,jag var på VUL idag och istället för att vara i v 8 som jag trodde syntes bara en fosterhinna och ett litet foster utan hjärtaktivitet i v 6.
    Förmodligen har det stannat av ;( Om det mot förmodan visar något annat om en vecka kommer jag tillbaka. Lycka till nu!

• tiinytoes

Ni som gjort tidigt VUL -vad kan man förvänta sig att se i vecka 9-10? Kan man se fostret röra sig? Om det är en eller två?

• Erla
    princess77 skrev 2015-10-28 15:46:04 följande:

Jag har ju varit frånvarande en vecka pga av oro och det är jättekul att höra att det har börjat vända. Tyvärr får jag nog kliva ur tråden för gott,jag var på VUL idag och istället för att vara i v 8 som jag trodde syntes bara en fosterhinna och ett litet foster utan hjärtaktivitet i v 6.

Förmodligen har det stannat av ;( Om det mot förmodan visar något annat om en vecka kommer jag tillbaka. Lycka till nu!

Fy vad tråkigt! Håller tummarna för ett hjärta nästa gång!
  • princess77

Ja Erla,det har kommit många tårar idag. Första gången jag är gravid på 4 år och verkligen hoppas att kunna ge min son ett syskon. Livet är inte rättvist. Kram

• Elenius

Jisses vad det molar och värker i magen idag, känns som det sliter, drar och hugger ibland. Har fortfarande inga andra symtom förutom att mina bröstvårtor är lite annorlunda och ömma...

Har inskrivning fredag den trettonde! Haha :)

• Erla

Är lite fundersam kring det hela med hur långt gången jag är. BM, internet och jag är inte riktigt överens. Har väldigt varierande längd från cykel till cykel, men lyckligtvis tempade jag under denna cykeln. Den 10:e augusti har FF satt ut att jag hade äl, men tempdippen var den 9:e. Fick en liten dipp (implation?) den 13:e och mina symptom började den 15:e. Hur ska jag tänka kring antalet veckor jag är i?

• Ankissen
    tiinytoes skrev 2015-10-28 15:53:36 följande:

Ni som gjort tidigt VUL -vad kan man förvänta sig att se i vecka 9-10? Kan man se fostret röra sig? Om det är en eller två?

Jag har gjort vul i v6 och i v9. I v6 såg vi en liten banan med hjärtslag. I vecka nio var det små armar och ben som kunde röra sig. :)

Princess77 fy så jobbigt för er! Hoppas på hjärtslag nästa vecka.
  • frestelsen
    princess77 skrev 2015-10-28 15:46:04 följande:

Va ju som mig. V.7+2 trodde jag men vart tillbaka till v.6+0. Ge inte upp, fostret växer olika och du kanske får se något om en v:) kramar
  • knutten

Då var det min tur att bli orolig.. Igår kväll fick jag rosa/aprikosfärgade flytningar. Inte speciellt mycket, men ändå.. Man blir ju så rädd! Någon som också haft det? Idag har det varit ytterst lite i trosan.. Ingenting när jag torkat mig!

• frucgsvensson
    tiinytoes skrev 2015-10-28 15:53:36 följande:

Jag gjorde ett ultraljud igår, gick in i v.9 då.

Man såg inte så mycket..hjärtat slog såg vi, men kunde inte få till något ljud. Trodde verkligen att man skulle kunna se mer, men det är väl beroende på vad de har för apparater kanske också.
Svar på tråden Junibebisar 2016