• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Akire-84

Hej! Jag går in i vecka 7 imorgon och har bf 22 juni. Är vårt tredje barn. Är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen :-/ hur mycket jag än vilar så hjälper det inte, minns inte när det brukar avta? Min mage börjar redan titta fram! Jag hoppas kunna dölja den på jobbet ett tag iaf då jag ska få förlängt vikariat.. När har ni tänkt berätta för jobbet?

• ntmas
    majpan skrev 2015-10-28 08:04:28 följande:
    Mår sådär. Väldigt uppblåst och illamående till och från. Ibland så trött att jag somnat på jobbet. Hur mår du själv?

Har tid till BM på torsdag
    Hoppas det blir bättre!
    Mår rätt så bra faktiskt. Också uppblåst och trött på eftermiddagarna och kvällen. Ska gå på fredag!
    Är det första barnet? :)
  • Ankissen
    Akire-84 skrev 2015-10-28 09:37:14 följande:

Hej! Jag går in i vecka 7 imorgon och har bf 22 juni. Är vårt tredje barn. Är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen :-/ hur mycket jag än vilar så hjälper det inte, minns inte när det brukar avta? Min mage börjar redan titta fram! Jag hoppas kunna dölja den på jobbet ett tag iaf då jag ska få förlängt vikariat.. När har ni tänkt berätta för jobbet?

Jag ligger en vecka före dig nästan, går in i vecka åtta på fredag och väntar också mitt tredje barn. Jag är också sjukt trött. Är jag ledig sover jag lätt "middag" två gånger och sover ändå gott hela natten. Dagen efter är jag ändå trött. Min mage är också på väg fram, då pass att jobbet vet nu. De närmsta kollegorna och chefen (är lärare). Hoppas kunna dölja det hela för mina gymnasieelever i alla fall. Bf för mig är än då länge på deras studentdag, den 17/6, så det är lite häftigt! :) 
  • Akire-84
    Ankissen skrev 2015-10-28 10:09:21 följande:
    Jag ligger en vecka före dig nästan, går in i vecka åtta på fredag och väntar också mitt tredje barn. Jag är också sjukt trött. Är jag ledig sover jag lätt "middag" två gånger och sover ändå gott hela natten. Dagen efter är jag ändå trött. Min mage är också på väg fram, då pass att jobbet vet nu. De närmsta kollegorna och chefen (är lärare). Hoppas kunna dölja det hela för mina gymnasieelever i alla fall. Bf för mig är än då länge på deras studentdag, den 17/6, så det är lite häftigt! :) 
    Vad roligt :) hur gamla är dina barn? Jag jobbar inom sjukvården så har stor tröja på jobbet iaf. Vi har julfest på jobbet den 4 dec som jag anmält mig till men funderar på att bli "sjuk" för att slippa berätta..
  • Ankissen
    Akire-84 skrev 2015-10-28 10:50:51 följande:
    Vad roligt :) hur gamla är dina barn? Jag jobbar inom sjukvården så har stor tröja på jobbet iaf. Vi har julfest på jobbet den 4 dec som jag anmält mig till men funderar på att bli "sjuk" för att slippa berätta..
    De är ganska stora, så den nya lilla hoppsan blir en sladdis. Elliot är tio år snart, han fyller i november och Ella är sex år. Hon kommer hinna fylla sju i april innan hon får förmånen att bli storasyster. ;) Men de vet inget än, jag försöker dölja magen för dem och skyller på jobbet när jag är jättetrött. Tänkte de ska få veta efter kub när vi VET att det är en bebis där inne. Nu känns det ganska otroligt fortfarande! :) Hur gamla är dina? Har ni berättat?

Jag berättade på jobbet för jag kände mig så falsk med min lögn om varför jag inte drack kaffe längre och alla mina toabesök och mitt konstanta småätande. När man sitter tillsammans med andra på ett arbetsrum blir allt sånt så märkbart. 
  • Akire-84
    Ankissen skrev 2015-10-28 10:56:55 följande:
    De är ganska stora, så den nya lilla hoppsan blir en sladdis. Elliot är tio år snart, han fyller i november och Ella är sex år. Hon kommer hinna fylla sju i april innan hon får förmånen att bli storasyster. ;) Men de vet inget än, jag försöker dölja magen för dem och skyller på jobbet när jag är jättetrött. Tänkte de ska få veta efter kub när vi VET att det är en bebis där inne. Nu känns det ganska otroligt fortfarande! :) Hur gamla är dina? Har ni berättat?

Jag berättade på jobbet för jag kände mig så falsk med min lögn om varför jag inte drack kaffe längre och alla mina toabesök och mitt konstanta småätande. När man sitter tillsammans med andra på ett arbetsrum blir allt sånt så märkbart. 
    Våra tjejer blir 5 och 7 nästa sommar. Tänkte vänta lite med att berätta tills det känns mer säkert. Ska göra tidigt vul 10:de november så då hoppas jag se ett hjärta slå. Vi ska också göra kubtest. Känns så mysigt med en liten igen :) även om barnen nu är ganska självgående och man slipper vakna nätter, på't igen ba :)
  • Ankissen
    Akire-84 skrev 2015-10-28 12:17:30 följande:
    Våra tjejer blir 5 och 7 nästa sommar. Tänkte vänta lite med att berätta tills det känns mer säkert. Ska göra tidigt vul 10:de november så då hoppas jag se ett hjärta slå. Vi ska också göra kubtest. Känns så mysigt med en liten igen :) även om barnen nu är ganska självgående och man slipper vakna nätter, på't igen ba :)
    Mysigt med vul! Jag funderar fram och tillbaka om jag vill göra ett. Jag har gjort det i båda tidigare graviditeterna men då har det berott på saker, som blödning. Nu bara flyter det på och det känns med skönt. Då kanske jag kan vänta till mitt kub. Ska till bm måndag v. 46 så det är ju om 1½ vecka. Då bokar vi nog kub:en och jag får ett datum och se fram emot.

Jag har också funderat lite på det där med att börja om igen men samtidigt ska det bli så mysigt att få dela detta nya lilla liv med de båda stora barnen. Det ger ju föräldraskapet en helt ny dimension! :) Asmysigt med en liten igen! :)
  • Ankissen

Mitt största symptom just nu är en känsla i underlaget som är svår att förklara. Det känns lite grann som ett blåmärke "därnere" eller en annan lätt ajig känsla. Vet inte om det är fogarna som bråkar och att det kanske beror på att jag redan fört två barn.

• Wielkip

Har någon av er haft föreliggande moderkaka i bakvägg under tidigare graviditet? Hur gick det isf?

• Linda_
    Cleo1 skrev 2015-10-28 07:05:46 följande:

Hej alla,har läst tråden ett tag men inte skrivit än.

Väntar mitt tredje barn med planerat bf 3 Juni.Är i vecka 9 nu,8+4 och har inskrivning på fredag.

Var inte helt självklart att vi skulle behålla detta hoppsanbarn då vi helt nyss börjat uppleva livet lite enklare med våra tvillingpojkar som nyss fyllt två,men efter tidigt vul för två veckor sedan när jag fick se hjärtat picka på så vart allt självklart.En stor stor lättnad med över att det bara är en plutt i magen denna gång.Älskar mina killar över allt men tror inte jag orkat med två i taget en gång till

Ser fram emot denna graviditet och känner mig tacksam som får uppleva detta en gång till.Nu hoppas jag att veckorna fram till kub flyter på och att allt ser bra ut då så man kan chilla lite.

Hej! Vad roligt, grattis :) Dina pojkar, är det enäggstvillingar? Jag har jättemånga tvillingar i släkten så vi får väl se om det är en eller två i magen :)
Svar på tråden Junibebisar 2016