• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Zofster
    tiinytoes skrev 2015-10-28 15:53:36 följande:

Ni som gjort tidigt VUL -vad kan man förvänta sig att se i vecka 9-10? Kan man se fostret röra sig? Om det är en eller två?

När jag gjorde VUL med min dotter i v. 10 såg det ut som en fisk som simmade runt där inne Hon flippade omkring och hade sig- superhäftigt att se! Med denna i v.7 var det mest som en minimask med hjärtslag.
  • Ankissen
    knutten skrev 2015-10-28 16:19:24 följande:

Då var det min tur att bli orolig.. Igår kväll fick jag rosa/aprikosfärgade flytningar. Inte speciellt mycket, men ändå.. Man blir ju så rädd! Någon som också haft det? Idag har det varit ytterst lite i trosan.. Ingenting när jag torkat mig!

Håller tummarna! Ska du ringa gyn?
  • knutten

Nej, jag avvaktar. Har fortfarande symtom och förhoppningsvis blir det inget mer. Väntar till VUL som är nästa fredag..

• primavolta
    Akire-84 skrev 2015-10-28 09:37:14 följande:

Hej! Jag går in i vecka 7 imorgon och har bf 22 juni. Är vårt tredje barn. Är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen :-/ hur mycket jag än vilar så hjälper det inte, minns inte när det brukar avta? Min mage börjar redan titta fram! Jag hoppas kunna dölja den på jobbet ett tag iaf då jag ska få förlängt vikariat.. När har ni tänkt berätta för jobbet?

Jag har också bf 22/6 med tredje barnet. Känner igen mig i det du skriver. Också sjukligt trött. Somnat sittande i soffan vid åtta halv nio senaste kvällarna :/ magen är svullen, har svårt att knäppa brallorna.
    Alla på jobbet vet redan, men mer för att vi hanterar cytostatika dagligen och nu gör jag ju inte det när jag e gravid.
    Mina barn e 4 och 2 :)
    Kan inte bestämma mig om kubtest eller ej, vill egentligen bara göra det för att få se bebisen, men det blir ju lite fel anledning :)
  • Ankissen

Nån mer än jag som har mer ont i huvudet än vanligt? F öronen mig sitter det uppe på hjässan och dyker upp lite nu och då. I vanliga fall har jag aldrig ont i huvudet.

• En del av oss

[quote=75932075][quote-nick]Erla skrev 2015-10-28 16:00:46 följande:[/quote-nick]

Är lite fundersam kring det hela med hur långt gången jag är. BM, internet och jag är inte riktigt överens. Har väldigt varierande längd från cykel till cykel, men lyckligtvis tempade jag under denna cykeln. Den 10:e augusti har FF satt ut att jag hade äl, men tempdippen var den 9:e. Fick en liten dipp (implation?) den 13:e och mina symptom började den 15:e. Hur ska jag tänka kring antalet veckor jag är i?

[/

Du borde väl ha BF ca 17 maj om du hade äl den 10 augusti. Ta senaste mens första dag och dra av 3 månader och lägg på 1 vecka.

Får det till v.11+ om jag inte räknat fel

• tiinytoes
    Ankissen skrev 2015-10-28 16:04:45 följande:

Jag har gjort vul i v6 och i v9. I v6 såg vi en liten banan med hjärtslag. I vecka nio var det små armar och ben som kunde röra sig. :)

[quote=75932150][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-10-28 16:21:55 följande:[/quote-nick]Jag gjorde ett ultraljud igår, gick in i v.9 då.

Man såg inte så mycket..hjärtat slog såg vi, men kunde inte få till något ljud. Trodde verkligen att man skulle kunna se mer, men det är väl beroende på vad de har för apparater kanske också.

Zofster skrev 2015-10-28 16:53:57 följande:

När jag gjorde VUL med min dotter i v. 10 såg det ut som en fisk som simmade runt där inne Hon flippade omkring och hade sig- superhäftigt att se! Med denna i v.7 var det mest som en minimask med hjärtslag.

Okej! :) ska göra ett vul imorgon bitti och är dönervös. Går in i vecka 10 (9+) på fredag.
  • En del av oss

Har också mer ont i huvudet och har aldrig det annars. Har hört att det kan bero på dåligt hb. Annars har jag knappt några symtom, är bara i v5 så det kommer väl men känns oroväckande. Känner av brösten ibland som känns som ömma blåmärken. Annars är det mest en stor trötthet och hunger och jag fryser trots att jag ligger på 0.5-0.7 grader högre kroppstemperatur. Svullen om magen har jag blivit och svårt och knäppa byxorna redan nu.

• Erla
    En del av oss skrev 2015-10-28 17:41:23 följande:

[quote=75932075][quote-nick]Erla skrev 2015-10-28 16:00:46 följande:[/quote-nick]

Är lite fundersam kring det hela med hur långt gången jag är. BM, internet och jag är inte riktigt överens. Har väldigt varierande längd från cykel till cykel, men lyckligtvis tempade jag under denna cykeln. Den 10:e augusti har FF satt ut att jag hade äl, men tempdippen var den 9:e. Fick en liten dipp (implation?) den 13:e och mina symptom började den 15:e. Hur ska jag tänka kring antalet veckor jag är i?

[/

Du borde väl ha BF ca 17 maj om du hade äl den 10 augusti. Ta senaste mens första dag och dra av 3 månader och lägg på 1 vecka.

Får det till v.11+ om jag inte räknat fel

Nu hängde jag inte riktigt med... Varför ska jag dra av tre månader? Jag får det till tidigast 26 maj, BM tror början på juni, fl 1 juni och en gravidapp jag har får det till 5 juni. Jag kan inte gå efter min mens för den varierar från allt mellan 30 till 50 dagar.
  • Grus grus
    Erla skrev 2015-10-28 18:08:01 följande:

Nu hängde jag inte riktigt med... Varför ska jag dra av tre månader? Jag får det till tidigast 26 maj, BM tror början på juni, fl 1 juni och en gravidapp jag har får det till 5 juni. Jag kan inte gå efter min mens för den varierar från allt mellan 30 till 50 dagar.

Du borde ju vänta ett slutet på maj-barn, tänker jag. Du drar av tre månader för att på ett år (12) är du gravid i nio. Jag hade första dagen på mensen 4/9, och äl 21 september, och bf beräknat runt den 15 juni.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Svar på tråden Junibebisar 2016