• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Maräng87

Vecka 9 idag och en vecka till vul! Lite nervöst då vi redan berättat för dottern på tre år pga att jag mår så illa och inte är som vanligt. Hoppas verkligen det finns en liten ärta med pickande hjärta där inne!

På tal om mammabyxor köpte jag ett par förra veckan då jag pga illamåendet inte fixar byxor som trycker mot magen. Älskar mammabyxor!

Tänkte också på det här med MF och MA, det verkar som att "alla" råkat ut för detta här men ingen av mina nära vänner. Är det någon här inne som har ett eller fler barn som INTE råkat ut för det? Man hör ju mest motsatsen så hade varit kul med lite (missförstå mig inte nu) positiva erfarenheter :)

• Linda_
    Erla skrev 2015-10-29 09:13:28 följande:

Det var fruktansvärt tomt där inne. Gyn kunde ana att det hade varit något men att det inte hade tagit sig ordentligt. Bättre lycka nästa gång! :)

Fy vad tråkigt, jag beklagar <3 Kram till dig!
  • primavolta
    Maräng87 skrev 2015-10-29 09:30:48 följande:

Vecka 9 idag och en vecka till vul! Lite nervöst då vi redan berättat för dottern på tre år pga att jag mår så illa och inte är som vanligt. Hoppas verkligen det finns en liten ärta med pickande hjärta där inne!

På tal om mammabyxor köpte jag ett par förra veckan då jag pga illamåendet inte fixar byxor som trycker mot magen. Älskar mammabyxor!

Tänkte också på det här med MF och MA, det verkar som att "alla" råkat ut för detta här men ingen av mina nära vänner. Är det någon här inne som har ett eller fler barn som INTE råkat ut för det? Man hör ju mest motsatsen så hade varit kul med lite (missförstå mig inte nu) positiva erfarenheter :)

Åhh längtar också efter att berätta för storasyskonen! Och ja ÄLSKA mammabyxor :)

Jag har två barn sen innan och vad jag vet, peppar peppar, så har jag inte haft mf/ma..
  • Mamma x3

Peppar, peppar ta i trä!

Jag är nu gravid med tredje barnet ( v 8+0 idag ) och jag har inte vad jag vet varken haft MF eller MA!

Fast den här gången är jag fruktansvärt orolig att det inte är dom det ska :/
  • primavolta
    ntmas skrev 2015-10-29 09:00:17 följande:
    Då är vi nära varandra i datum ;)

Ja, precis. Går nog inte att hålla hemligt så länge till! :)
    Samma här! Förutom att jag inte har mått illa så mycket.. Är bara så trött, speciellt på kvällarna!

Hur är det annars? Tränar du och så? :)
    Kram
    Verkligen! Kul :)

Alltså jag tycker det känns så läskigt att springa, gjorde det innan plusset och veckan efter men sen kändes det konstigt.. Försöker powerwalka istället och köra enkla övningar hemma och hoppas det räknas ;) du då?

Spännande med inskrivning imorn!!
  • Moneal

jag väntar mitt 4:e och har aldrig haft ma, ett mf fick jag Tack vare att jag hade spiral när jag blev gravid, visste inte om att jag var gravid utan fick veta av en slump.

trodde det var mensen som kom när jag började blöda.

Så räknar inte det som ett "normalt" mf.

Hade jag knte haft spiralen inne hade dwt antagligen aldrig hänt elit läkaren.
  • Linda_
    Cleo1 skrev 2015-10-29 09:09:21 följande:
    Usch vad jobbigt.Jag har varit förskonad mot illamående,slapp det förra gången också.Har faktiskt mer gravidsymtom nu med denna lilla ärtan än jag hade med tvillingarna.Är jättetrött dock på kvällarna och frusen.Inte så hungrig heller på kvällarna som jag brukar så jag passar på att utnyttja det nu, lär ju gå upp så det räcker ändå.Blev 23 kg med killarna, har 6 kilo kvar av dem så jag tänker försöka äta vettigare denna gång..om det nu går haha.Jag går in i vecka 10 på lördag och har inskrivning i morgon, blir kul Då ligger du några veckor bakom mig,hur känner du inför detta, är det ert första barn? Jag rekommenderar dig att göra ett tidigt vul om det är så att ni har tvillingar i släkten.Man vill gärna veta det så tidigt som möjligt så man har en chans att förbereda sig.Jag fick veta i v 13 på kub sist och det var nästan i senaste laget tycker jag.
    Vad skönt att slippa illamåendet. Det känns som att det blir värre och värre för varje dag som går. Haha, ja precis! Det ska bli roligt att se vad man blir sugen på, kan ju alltid hoppas på att det blir något nyttigt :) Vad skönt att snart gå in i vecka 10. Jag hoppas att veckorna rullar på snabbt. Ja det är vårt första barn, jag gick igenom ett jobbigt MA i början av året så jag hoppas att det går bättre den här gången. Det skiljer jättemycket på den här graviditeten och förra så jag hoppas att det är positivt :) Ja jag kan tänka mig att det är bättre att veta det tidigare, vi får se hur vi gör. Jag har tvillingar både på mammas sida och pappas sida. Min pappa är tvilling och min gammelfarmor fick också tvillingar :)
  • malin-pw

Är i v 8 nu. Förra veckan kom symtom som trötthet, otroligt ömma bröst, illamående som gjorde mig svag o åt i princip bara frukost samt svullen mage. Nu är de tredje dagen idag som symtomen har försvunnit. Läser på nätet på hälften av ställerna att de kan va fördröjt missfall o på andra sidor så står de att det är helt naturligt att symtom kommer o går. Känner mig sjukt oroli nu, bör ja vara de? Andra som varit me om liknande??

• 2013januari
    Moneal skrev 2015-10-29 09:19:20 följande:
    har tagit digitala och de har ju ökat så hormoner i ökande form är där ju, känns som att den lever men svårt att avgöra.

blir nedstämd vissa kvällar men tänker oftast positivt.

Är gravid tills motsatsen bevisas.

så Hopas hoppas hoppas :) :)

hur går allt för dig?
    Helt rätt inställning... Jag undrar hur det står till inne hos mig vilken vecka etc men på mån är det VUL. Kan va för tidigt att se hjärta osv men börjar med att gå dit så får vi se!
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-10-29 10:00:12 följande:

Helt rätt inställning... Jag undrar hur det står till inne hos mig vilken vecka etc men på mån är det VUL. Kan va för tidigt att se hjärta osv men börjar med att gå dit så får vi se!

spännande! :)

Vilken vecka är du i då enligt dig själv?
Svar på tråden Junibebisar 2016