• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • En del av oss

Sjukt nojjig här då jag inte känner mig det minsta gravid. Inga symtom som tyder på det.

Känns som en evighet till VUL, har tid i v.7+2 och jag bokade den veckan då jag under MA graviditeten gjorde ett i v.6+2-6+3 och det inte gick att se så bra och fick komma tillbaka senare, nervös jobbig väntan blev det och vill inte hamna där igen.

Är i v.4+3 idag om allt är som det ska. Ska man inte ha symtom i denna vecka jag befinner mig i? Känns så underligt att må precis som vanligt fast man plussat.

• EmManny
    Pluttisen skrev 2015-10-28 21:56:02 följande:

Jag köpte mamma byxor idag, superskönt! mina vanliga byxor trycker numera för mycket mot buken, under buken så jag slog till redan nu på ett par, ångrar det inte.

Nu måste man hitta nya mysbyxor också.

Finns det någon som bor runt örebro? :)

Drog också på mig ett par av mina gamla mammabyxor från h&m idag. Känner mig lite svullen och tycker att det är skönt när det är mjukt runt magen. Vek bara ner magtyget dubbelt. Känns bekvämt. Är 8+4 idag.
  • LisanCF
    MondayMorning skrev 2015-10-29 11:33:41 följande:

Hej alla hoppas det är ok att en till hoppar in :)
    Jag fick idag veta att jag är gravid i vecka 8 och har BF 14/6
    Har en dotter född i mars 2014 så det är spännande med en till men har inte riktigt kommit över chocken ännu att jag är gravid

Grattis! Känner igen chocken, är i samma fas jag med:) Har en dotter född 1404 och nu ser det ut att bli ett syskon 19/6, inte helt planerat..
  • En del av oss

Tog nytt test idag och jo då positivt plusset dök upp innan kontrollstrecket gjorde det. Tog tom ett gäng med olika äl test som 2 olika digitala som båda visar glad gubbe och äl stickorna har vinröda teststreck och ljusrosa kontrollstreck...var tvungen att se om även äl test verkligen visar positivt när man är gravid och det gör dom uppenbarligen för mig i alla fall

• Cleo1
    Linda_ skrev 2015-10-29 09:56:25 följande:
    Vad skönt att slippa illamåendet. Det känns som att det blir värre och värre för varje dag som går. Haha, ja precis! Det ska bli roligt att se vad man blir sugen på, kan ju alltid hoppas på att det blir något nyttigt :) Vad skönt att snart gå in i vecka 10. Jag hoppas att veckorna rullar på snabbt. Ja det är vårt första barn, jag gick igenom ett jobbigt MA i början av året så jag hoppas att det går bättre den här gången. Det skiljer jättemycket på den här graviditeten och förra så jag hoppas att det är positivt :) Ja jag kan tänka mig att det är bättre att veta det tidigare, vi får se hur vi gör. Jag har tvillingar både på mammas sida och pappas sida. Min pappa är tvilling och min gammelfarmor fick också tvillingar :)
    Jag fick missfall jag med förra året, på självaste nyårsafton faktiskt.Blev totalt paff och snopen,hade inte en tanke på att jag skulle kunna få det så det var ett Wake up call.Var i v 9 då med som nu men hade inga gravidsymptom alls de sista veckorna och i efterhand tycker jag att jag borde förstått att något var galet men jag tänkte inte så. Visst finns oron litegrann nu med, främst eftersom jag faktiskt nyss fyllt 41 men jag känner denna gång att det kommer gå bra. Och jag håller tummarna för alla här inne att det kommer gå bra för oss alla.
  • AlexB
    Maräng87 skrev 2015-10-29 09:30:48 följande:

Vecka 9 idag och en vecka till vul! Lite nervöst då vi redan berättat för dottern på tre år pga att jag mår så illa och inte är som vanligt. Hoppas verkligen det finns en liten ärta med pickande hjärta där inne!

På tal om mammabyxor köpte jag ett par förra veckan då jag pga illamåendet inte fixar byxor som trycker mot magen. Älskar mammabyxor!

Tänkte också på det här med MF och MA, det verkar som att "alla" råkat ut för detta här men ingen av mina nära vänner. Är det någon här inne som har ett eller fler barn som INTE råkat ut för det? Man hör ju mest motsatsen så hade varit kul med lite (missförstå mig inte nu) positiva erfarenheter :)

Jag vänta tredje och är än så länge förskonad från ma/mf.

Inte nog med det så tillhör även jag och min man dom som verkligen kan planera när vi ska ha barn då dom 2 sista har blivit på första försöker och första graviditet blev på tredje försöket men då slutade jag samtidigt med p-piller.

Så man förstår ju att livet är orättvist. Vissa har lätt och andra får kämpa sig blodiga för att få nått så ljuvligt som en bebis, ett barn.
  • Linda_
    Cleo1 skrev 2015-10-29 13:00:29 följande:
    Jag fick missfall jag med förra året, på självaste nyårsafton faktiskt.Blev totalt paff och snopen,hade inte en tanke på att jag skulle kunna få det så det var ett Wake up call.Var i v 9 då med som nu men hade inga gravidsymptom alls de sista veckorna och i efterhand tycker jag att jag borde förstått att något var galet men jag tänkte inte så. Visst finns oron litegrann nu med, främst eftersom jag faktiskt nyss fyllt 41 men jag känner denna gång att det kommer gå bra. Och jag håller tummarna för alla här inne att det kommer gå bra för oss alla.
    Jag beklagar. Min dog i vecka 9+3, tre dagar efter julafton, spydde som bara den just den dagen. Trodde att jag hade fått magsjuka. Fick missfallet i vecka 13. Hade precis som dig, alla symtom försvann men jag tänkte inte heller på det för ens i efterhand. Jag tror också att det kommer gå bra den här gången :) Bättre att tänka positivt :) Man ska inte oroa sig för saker som inte har hänt, även om det är svårt att låta bli ibland.
  • Grus grus
    tiinytoes skrev 2015-10-29 12:58:41 följande:

Kan man lägga upp foto från telefonen här? :)

Inte jag i alla fall!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Äppeljuicen
    tiinytoes skrev 2015-10-29 12:58:41 följande:

Kan man lägga upp foto från telefonen här? :)

Via Google Chrome på telefonen gör man det där.

Svar på tråden Junibebisar 2016