• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • En del av oss

[quote=75936646][quote-nick]fiskenova skrev 2015-10-29 19:07:31 följande:[/quote-nick]

Illamående, vad jag inte saknat dig! Mitt har slagit till med full kraft denna vecka (6) och jag vill helst inte göra någonting. Fattar inte hur jag ska klara typ fem veckor till, med massor på jobbet dessutom (och första utlandsresan med mannen, utan barn, på sex år om två veckor!) någon som har det likadant?

[/

Kontakta BM eller läkare, finns hjälp att få. Du kan tex bli sjukskriven, få Lergigan comp för att stävja det värsta.

• En del av oss

[quote=75936663][quote-nick]Inheaven skrev 2015-10-29 19:09:58 följande:[/quote-nick]

Ja då är det en annan historia.

Nu är du väldigt tidigt gången och tyvärr inte mycket att göra om något mot förmodan skulle hända.

Men jag tror att du kommer klara det här.

Vi är många här inne med olika bakgrunder och erfarenheter som kan stötta varandra så kom bara in och skriv av dig.

[/

Jo är i v.4+3 idag och mitt MA skedde i v.4-5 och stöttes ut i v7+ efter flera veckor utan några symtom.

Vet inte hur jag ska överleva dessa dagar fram till vul. Ska in på tidigare koll någongång nästa vecka efter kontakt med den gyn jag gått på utredning hos. Efter upprepade tråkiga upplevelser så börjar man tappa hoppet eftersom det aldrig gått bra förut.

Gråter och jag som vill njuta av att vara gravid och går det vägen vill jag minnas denna tid som en av den lyckligaste i mitt liv och inte bara fylld av konstant kolosal oro.

• fiskenova

En av oss: tack du har rätt. Ska börja med postafen till att börja med, blev så överrumplad att jag inte ens tagit det. Hoppas att du får positiva besked nästa vecka! Jag har aldrig haft ett missfall, kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara. Klart man blir orolig då. Det går helt säkert bra denna gång!

• Inheaven
    En del av oss skrev 2015-10-29 19:27:32 följande:

[quote=75936663][quote-nick]Inheaven skrev 2015-10-29 19:09:58 följande:[/quote-nick]

Ja då är det en annan historia.

Nu är du väldigt tidigt gången och tyvärr inte mycket att göra om något mot förmodan skulle hända.

Men jag tror att du kommer klara det här.

Vi är många här inne med olika bakgrunder och erfarenheter som kan stötta varandra så kom bara in och skriv av dig.

[/

Jo är i v.4+3 idag och mitt MA skedde i v.4-5 och stöttes ut i v7+ efter flera veckor utan några symtom.

Vet inte hur jag ska överleva dessa dagar fram till vul. Ska in på tidigare koll någongång nästa vecka efter kontakt med den gyn jag gått på utredning hos. Efter upprepade tråkiga upplevelser så börjar man tappa hoppet eftersom det aldrig gått bra förut.

Gråter och jag som vill njuta av att vara gravid och går det vägen vill jag minnas denna tid som en av den lyckligaste i mitt liv och inte bara fylld av konstant kolosal oro.

Jag vet hur du mår och det finns inget värre.

Vad är det du ska kolla nästa vecka? Vul?

Har man tråkiga erfarenheter sen innan är det väldigt svårt att njuta av den första tiden, och det är helt okej. Man får känna så. Skuldbelägg dig inte, utan jag lovar dig att du kommer kunna njuta sen och du kommer minnas den här graviditeten dom något fint iaf även om starten blev lite knacklig.

Min förra graviditet vsr kaotisk, full med oro fram till v.13 uungefär som i stort sett försvann nästan helt när jag började känna bebisen. Efter det kom tyvärr oron att man inte kände bebisen hela tiden.

Vi kvinnor och blivande mammor oroar oss ständigt för våra barn och visst är det väl underbart?

Tänk om man inte brydde sig?

Försök att vända det till något positivt istället för negativt så ska du se att det kommer kännas bättre.

Stor kram
  • En del av oss

[quote=75936792][quote-nick]fiskenova skrev 2015-10-29 19:39:28 följande:[/quote-nick]

En av oss: tack du har rätt. Ska börja med postafen till att börja med, blev så överrumplad att jag inte ens tagit det. Hoppas att du får positiva besked nästa vecka! Jag har aldrig haft ett missfall, kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara. Klart man blir orolig då. Det går helt säkert bra denna gång!

[/

Det låter som en bra plan, men var det inte i denna tråd vi pratade om Postafen att det blivit nya rek om det och att det är receptbelagt numer eller är det jag som fått det om bakfoten?

Hoppas du får må bättre snart. Men det enda positiva jag hört om graviditetsillamående är att det är mycket graviditetshormoner i omlopp som tyder på en stark graviditet, även om det är en klen tröst och skapar oro hos oss som inte mår illa.

Hoppas på det bästa att det går vägen för oss alla.

• En del av oss

[quote=75936996][quote-nick]Inheaven skrev 2015-10-29 20:23:00 följande:[/quote-nick]

Jag vet hur du mår och det finns inget värre.

Vad är det du ska kolla nästa vecka? Vul?

Har man tråkiga erfarenheter sen innan är det väldigt svårt att njuta av den första tiden, och det är helt okej. Man får känna så. Skuldbelägg dig inte, utan jag lovar dig att du kommer kunna njuta sen och du kommer minnas den här graviditeten dom något fint iaf även om starten blev lite knacklig.

Min förra graviditet vsr kaotisk, full med oro fram till v.13 uungefär som i stort sett försvann nästan helt när jag började känna bebisen. Efter det kom tyvärr oron att man inte kände bebisen hela tiden.

Vi kvinnor och blivande mammor oroar oss ständigt för våra barn och visst är det väl underbart?

Tänk om man inte brydde sig?

Försök att vända det till något positivt istället för negativt så ska du se att det kommer kännas bättre.

Stor kram

[/

Precis om man inte bryr sig så är man inte mogen för förädraskap. Innan jag blev gravid tänkte jag att jag ska inte oroa mig för det är inget jag kan påverka och händer det igen så blir jag lika ledsen om jag oroat mig innan eller inte utan jag ska njuta den tid jag får vara gravid och går det vägen har jag njutit hela tiden, men så fort jag plussade så försvann lyckan efter bara några dagar till en kronisk oro istället och det är så påfrestande.

Jag ska troligtvis få genomgå ett vul nästa vecka, inte bokat dag än och det är inte ens säkert att det går att se något än som att hjärtat slår då jag går in i v.5+0 på måndag.

En del påstår att hjärtat börjar slå 22-23 dagar efter befruktningen och där är jag på söndag, andra säger 50 dagar efter befruktning, en del säger att i 85% så syns hjärtat i v.6 och en andra påstår att man inte ser något förrän v.8 så man vet inte vad man ska gå efter och tro på.

• En del av oss

Det jag känner nu är lite ömhet i brösten som kommer och går, men det är just att det oftast bara är på kvällstid och avtar så fort jag lägger mig på kvällen. Tar även progesteron vaggisar och en biverkning av dom är bröstspänningar men vaggisar har bara medicinsk verkan i 12 timmar och sedan är det ute ur kroppen och vaggisarna tar jag när jag lägger mig på kvällen men känner inget då utan först över 12 timmar senare. Brösten har växt mängder sedan plusset och känns som två ömma blåmärken och är hårda men bara på kvällstid och vissa dagar känner jag ingenting av det ens.

• bonusmammi

Hej allihopa!

Jag är gravid för första gången och jag vill bara säga att jag läser er allas inlägg och tycker det är roligt att följa er. Jag känner också oro för mf men jag låter inte längre det ta över mina tankar. Jag försöker njuta och vara glad och lycklig efter att få vänta barn med min älskade sambo. Hoppas ni njuter lite där ute också!???

bonusmammi
  • Dance dance dance
    En del av oss skrev 2015-10-29 20:40:17 följande:

[quote=75936792][quote-nick]fiskenova skrev 2015-10-29 19:39:28 följande:[/quote-nick]

[/

Det låter som en bra plan, men var det inte i denna tråd vi pratade om Postafen att det blivit nya rek om det och att det är receptbelagt numer eller är det jag som fått det om bakfoten?

Hoppas du får må bättre snart. Men det enda positiva jag hört om graviditetsillamående är att det är mycket graviditetshormoner i omlopp som tyder på en stark graviditet, även om det är en klen tröst och skapar oro hos oss som inte mår illa.

Hoppas på det bästa att det går vägen för oss alla.

Ja det har du fattat fel! :) Postafen är receptfritt och det är inte farligt att ta vid graviditetsillamående.
  • En del av oss

[quote=75937287][quote-nick]Dance dance dance skrev 2015-10-29 21:29:09 följande:[/quote-nick]

Ja det har du fattat fel! :) Postafen är receptfritt och det är inte farligt att ta vid graviditetsillamående.

[/

Okej då såg jag fel i helgen, flåt om jag skrämde någon

Svar på tråden Junibebisar 2016