• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Grus grus

Imorgon är v.7 slut och då får man se vad v.8 bjuder på. Fördelen med det som v.7 bjöd på i form av halsbränna, ömma bröst, ont som fan i höfterna, känslan av en halvkilo tung golfboll mellan benen, extrem trötthet och plötsliga vredesutbrott, är att man var alldeles för upptagen för att orka oroa sig lika mycket som i v.6. Jag vet att symtom är extremt olika för alla och att det ena inte alls behöver betyda det andra, men efter två graviditeter som avstannat i år, båda med väldigt lite symtom, är jag glad för allt som händer. Just det, craving efter oboy kom också denna veckan.

Så nästa vecka hoppas jag på lite illamående. Hade inte lika ont i ligament och mage denna veckan som förra veckan.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • primavolta

Hörni! Hur har ni det med flytningar? Kommer inte ihåg hur det var de förra graviditeterna, men tycker det är ovanligt torrt? Kan det va så?

• primavolta
    ntmas skrev 2015-10-29 10:24:17 följande:
    Det tycker jag också!! Klart det räknas, bara man rör på sig tror jag är jätte bra :)
    Jag går på spinning ca 2 gånger i veckan men skulle behöva göra lite styrkeövningar ;)

Ja verkligen!! Undrar om man får göra ett tidigt ultraljud. Vad jag har förstått så är det väldigt olika på olika ställen i landet osv?
    Spinning, shit grymt ju!!

Ja skulle verkligen vilja men tror det är svårt här utan anledning och betala för ett känns onödigt. Ska ni göra kubtest?
  • EmManny
    fiskenova skrev 2015-10-29 19:07:31 följande:

Illamående, vad jag inte saknat dig! Mitt har slagit till med full kraft denna vecka (6) och jag vill helst inte göra någonting. Fattar inte hur jag ska klara typ fem veckor till, med massor på jobbet dessutom (och första utlandsresan med mannen, utan barn, på sex år om två veckor!) någon som har det likadant?

Läste idag att illamående reducerar risken för missfall med 70%. Just när jag läste det mådde jag bara lite illa och tyckte att det var underbar statistik Just nu ligger jag dock i sängen och kämpar för att inte behöva springa upp spy. Hade gärna mått bara pyttelite illa istället.
  • tessan120

Tredje kvällen i rad som jag spenderar kräkandes på toaletten. Usch jag orkar inte kräkas mer.

Känner mig som världens tråkigaste fru och får lite dåligt samvete för min man. Jag orkar inte / kan inte ens ta ut hunden.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta blir bättre efter vecka 12, 12 dagar kvar.....

• EmManny
    primavolta skrev 2015-10-29 22:08:39 följande:

Hörni! Hur har ni det med flytningar? Kommer inte ihåg hur det var de förra graviditeterna, men tycker det är ovanligt torrt? Kan det va så?

Hade inte så mycket de första veckorna. Är i v 9 nu och tycker det är jobbigt med så mycket flytningar. Minns att jag hade mycket i förra graviditeten men inte i vilket skede eller om det varade hela graviditeten. Men jag tar iofs progesteronvagitorier på kvällen och de rinner ut lite under dagen så det är svårt att veta vad som är vad.
  • En del av oss

Flytningar här är mest vattniga blöta med vita flagor i från progesteron vaggisarna jag tar. Känns som det rinner till och varje gång befarar jag det värsta.

KUB har vi enats om jag och sambon att göra om vi kommer så långt.

Inget illamående här...detta bådar som vanligt inte gott känns väldigt ledsamt att läsa statistiken och oron blir ju inte mindre nu efter detta. Blir en gråt natt till.

• EmManny
    En del av oss skrev 2015-10-29 22:22:35 följande:

Flytningar här är mest vattniga blöta med vita flagor i från progesteron vaggisarna jag tar. Känns som det rinner till och varje gång befarar jag det värsta.

KUB har vi enats om jag och sambon att göra om vi kommer så långt.

Inget illamående här...detta bådar som vanligt inte gott känns väldigt ledsamt att läsa statistiken och oron blir ju inte mindre nu efter detta. Blir en gråt natt till.

• Elenius

Läser massa om er som har alla möjliga starka symtom, och det där med om man mår illa på morgonen så är det 70% mindre risk med missfall!

Jag är i mitten av vecka 6 ungefär och har inga symtom, förutom massa mens/molvärk! Det känns verkligen som det är något fel eftersom alla har så mkt symtom men inte jag.. Orkar inte gå igenom ett MA till!

Svar på tråden Junibebisar 2016