• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-10-30 08:40:00 följande:

[quote=75938214][quote-nick]2013januari skrev 2015-10-30 08:15:19 följande:[/quote-nick]

??? Gråter för vad? Hur hanterar du situationer i vardagen om du inte kan diskutera i ett forum?!?

[/

Att förlora ytterligare en graviditet. Jag brukar inte vara på olika forum men kände att jag behövde det nu om inte sambon ska bli helt tokig på mig och jag inte vill outa en graviditet jag känner mig osäker på.

Jag tycker det låter som du borde be om hjälp professionellt håll kanske, om du inte klarar av att diskutera sånt här eller läsa om en eventuell artikel så är det nog verkligen inte rätt forum!
  • Wielkip
    2013januari skrev 2015-10-30 09:05:18 följande:
    Jag tycker det låter som du borde be om hjälp professionellt håll kanske, om du inte klarar av att diskutera sånt här eller läsa om en eventuell artikel så är det nog verkligen inte rätt forum!
    Men vad håller du på med? Riktigt otrevlig ton från dig! Klart man kan gråta pga oro man får via forum? Det är väl lika "verkligt" som information ur verkliga livet, eller anser du att internet är på låtsas och att man därför kan bete sig hur som helst? Skärpning alltså...
  • Linda_
    princess77 skrev 2015-10-30 08:48:41 följande:

Tråkigt att läsa allt tjafs i tråden. Som jag anande blir det ingen. Juni bebis här. I onsdag såg men ett foster men ingen hjärtaktivitet och vi hoppades att jag hade blivit gravid senare än vad jag trodde men igår försvann alla symtom och idag har jag upptäckt första blödningen när jag gick på toa.
    Tyvärr verkar det som det har stannat av ;(
    Lycka till alla andra,var snälla mot varandra!

Jag beklagar, är så ledsen för er skull! Varma kramar till dig <3
  • 2013januari
    Wielkip skrev 2015-10-30 09:09:45 följande:
    Men vad håller du på med? Riktigt otrevlig ton från dig! Klart man kan gråta pga oro man får via forum? Det är väl lika "verkligt" som information ur verkliga livet, eller anser du att internet är på låtsas och att man därför kan bete sig hur som helst? Skärpning alltså...
    Om man skriver att man inte kommer orka dagen pga att någon skrivit om en studie? Nej då tycker jag inte att man verkar speciellt stabil. Är din ton så trevlig mot mig tycker du?
  • En del av oss

[quote=75938360][quote-nick]Elliott94 skrev 2015-10-30 08:54:14 följande:[/quote-nick]

Jag menade absolut inte de som ett påhopp mot dig utan ett perspektiv ur att om de inte ska bara gälla enstaka personer. Att alla får känna hur dom vill utan att dom ska känna att dom har skrivit något fel som de ansågs om denna studien som lugnade denna tjejen men gjorde andra oroliga precis som att de gjorde tjejen som lämnade för någon dag sen.

Såg du de som ett påhopp så ber jag så hemskt mkt om ursäkt.

[/

Är det inte bättre att vi lägger ner detta då vi ändå missförstår varandra?

• En del av oss

2013 Januari nu hänger jag inte med i ditt resonemang och hur du ens kan tro att jag gråter av en studie. Har min historia om mf/ ma och min kamp om ett barn undgått dig och min oro för att åter igen få mf/ ma då jag fortfarande inte känner mig ens ett litet uns av något som helst graviditetssymtom. Tack, men mitt psyke är annars rätt så stabilt tycker det säger mer om personen som uttrycker personliga tankar om någons psykiska status inte kanske själv är så stabil. Detta uttalande var verkligen droppen!

• En del av oss

[quote=75938340][quote-nick]princess77 skrev 2015-10-30 08:48:41 följande:[/quote-nick]

Tråkigt att läsa allt tjafs i tråden. Som jag anande blir det ingen. Juni bebis här. I onsdag såg men ett foster men ingen hjärtaktivitet och vi hoppades att jag hade blivit gravid senare än vad jag trodde men igår försvann alla symtom och idag har jag upptäckt första blödningen när jag gick på toa.

Tyvärr verkar det som det har stannat av ;(

Lycka till alla andra,var snälla mot varandra!

[/

Kram och jag beklagar från djupet av mitt hjärta.

• Elliott94

Jag är helt och hållet me på att lägga ner alla diskussioner om detta då de inte leder något vart.

Jag tycker vi alla enas om att man får skriva precis vad man vill, är de något i tråden som stör en eller som man inte vill läsa så skrolla bara förbi så slipper folk bli ledsna för dom antar att dom har skrivit något fel. Vi är många kvinnor med mkt hormoner just nu och då kan de blir onödiga diskussioner som dessa.

Kan vi alla vara med på de så de blir en bra tråd av detta?! :)

• 2013januari
    En del av oss skrev 2015-10-30 09:25:44 följande:

2013 Januari nu hänger jag inte med i ditt resonemang och hur du ens kan tro att jag gråter av en studie. Har min historia om mf/ ma och min kamp om ett barn undgått dig och min oro för att åter igen få mf/ ma då jag fortfarande inte känner mig ens ett litet uns av något som helst graviditetssymtom. Tack, men mitt psyke är annars rätt så stabilt tycker det säger mer om personen som uttrycker personliga tankar om någons psykiska status inte kanske själv är så stabil. Detta uttalande var verkligen droppen!

Om jag missförstod ber jag om ursäkt jag tolkade det som att studien va det som fick dig att gå igång och sen tillägga att du inte kan va människa pga all gråt osv...

Tycker fortfarande att tjejen som skrev det hon gjorde har rätt att skriva det precis som de som är oroliga får skriva det men när något tar överhand känns det som att det blir för mkt. Oavsett om det är den med oro eller den utan oro vi pratar om.

Jag har förstått att din historia inte är enkel men återigen så kanske inte andra i ett forum där man väntar BARN ska behöva tänka på vad dom skriver för att en annan är extremt orolig då menar jag att annan form av hjälp för den personen kanske är mer effektiv!

Det här kommer vi ingenstans med att diskutera, du tycker en sak och jag en annan och så kan och ska det få va!
Svar på tråden Junibebisar 2016