• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • 2013januari
    Ellaria skrev 2015-10-30 07:53:58 följande:

Nån annan som tränar (och vill fortsätta träna) mycket? Innan graviditeten sprang jag 30-40 km i veckan, men pga skada ungefär samtidigt som jag blev gravid höll jag upp i ett par veckor. Nu har jag börjat springa igen, men inte de distanserna... Går på spinning (1-2 gånger i veckan), random pass på friskis 1 gång i veckan, styrketräning 1 gång i veckan och så löpning när jag känner för det och innan styrketräning.. Det blir 5-7 km per löptillfälle. Jag springer milen under en timme på lopp.

Detta är min första graviditet, är det någon som varit gravid tidigare och tränat på de här nivåerna? Hur länge kunde ni fortsätta i samma takt?

You know nothing, Jon Snow
    Du kommer få lyssna på kroppen är det enda jag kan säga. Hur andra haft det är så olika... Jag tränar fortfarande 6-7 pass i veckan fast jag mår fruktansvärt illa men det är som att det försvinner under passen för då är fokus på att prestera liksom...?

Så kör på så länge det känns bra, distans och tempo kanske du får justera efterhand liksom men annars inget hinder...

Vilken vecka är du i?
  • Inheaven

Lägg ner nu. Gud då trött jag blir på allt tjafs.

Fan är vi vuxna eller inte?

Tack för mig känner jag. Lycka till nu tjejer och försök njut nu.

• Maräng87

Förresten ang illamåendedebatten så skrev hon ju inte att det var dåligt att inte må illa utan bara att det var bra att göra det. Lite pepp till alla som kämpar mot illamåendet hela dagarna kan väl omöjligt vara fel??

• En del av oss

[quote=75938142][quote-nick]Ellaria skrev 2015-10-30 07:53:58 följande:[/quote-nick]

Nån annan som tränar (och vill fortsätta träna) mycket? Innan graviditeten sprang jag 30-40 km i veckan, men pga skada ungefär samtidigt som jag blev gravid höll jag upp i ett par veckor. Nu har jag börjat springa igen, men inte de distanserna... Går på spinning (1-2 gånger i veckan), random pass på friskis 1 gång i veckan, styrketräning 1 gång i veckan och så löpning när jag känner för det och innan styrketräning.. Det blir 5-7 km per löptillfälle. Jag springer milen under en timme på lopp.

Detta är min första graviditet, är det någon som varit gravid tidigare och tränat på de här nivåerna? Hur länge kunde ni fortsätta i samma takt?

[/

Jag tränar flera gånger i veckan på gym och tänker fortsätta. Springer inte någonting utan kör PW fast inte så långa distanser.

• primavolta
    ntmas skrev 2015-10-30 07:01:43 följande:
    Vi ska diskutera allt det där med barnmorskan idag.
    Jag har inte så mycket symtom mer än att jag är trött, svullen om magen och ömma, spända bröst. Lite illamående efter maten men annars inget. Blir lite orolig..

Hur mår du? Kram
    Oroa dig inte i onödan, det är helt normalt att inte känns så mkt..inget konstigt med det. Större delen av dagarna känner jag inte nåt alls det är mest på kvällen när jag ligger i soffan och kan känna efter. Illamåendet kommer mest om jag slarvat med att äta el dricka..
    Lycka till hos BM idag :) ska din sambo med?
  • primavolta
    Maräng87 skrev 2015-10-30 08:02:36 följande:

Förresten ang illamåendedebatten så skrev hon ju inte att det var dåligt att inte må illa utan bara att det var bra att göra det. Lite pepp till alla som kämpar mot illamåendet hela dagarna kan väl omöjligt vara fel??

Håller helt med!
  • En del av oss

[quote=75938153][quote-nick]2013januari skrev 2015-10-30 07:58:55 följande:[/quote-nick]

Varför skulle det inte va ok? Bättre de som inte kan läsa allt söker sig någonstans där de kan älta sin oro istället? Här skulle man väl få skriva vad man vill? Förstår inte? Varför ta en eventuell artikel så allvarligt?

[/

Inlägget var till Elliot94

• 2013januari
    En del av oss skrev 2015-10-30 08:07:24 följande:

[quote=75938153][quote-nick]2013januari skrev 2015-10-30 07:58:55 följande:[/quote-nick]

Varför skulle det inte va ok? Bättre de som inte kan läsa allt söker sig någonstans där de kan älta sin oro istället? Här skulle man väl få skriva vad man vill? Förstår inte? Varför ta en eventuell artikel så allvarligt?

[/

Inlägget var till Elliot94

Jo det såg jag men svara på diskussioner får man väl oavsett :)
  • Linda_

Ett litet tips till alla er som mår jättedåligt så att oron över missfall tar över. Kontakta er barnmorska, dem hjälper er att få en tid till en kurator. Ibland kan det vara skönt att få prata av sig med någon utomstående. Där finns även hjälp att få. Jag har också mf och ma bakom mig, men vet ni vad? Jag är så himla glad att jag kan bli gravid, har så många i min omgivning som inte kan få barn. Jag tänker njuta av den här graviditeten och tänka positivt! Hoppas att ni får en trevlig helg <3

• En del av oss

Tack för förståelsen tjejer...lämnar nog snart för känner mig inte förstådd som jag trodde jag var. Hur jag ska fixa vara människa idag när jag bara gråter vet jag inte.

Svar på tråden Junibebisar 2016