• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ntmas
    primavolta skrev 2015-10-29 22:10:41 följande:
    Spinning, shit grymt ju!!

Ja skulle verkligen vilja men tror det är svårt här utan anledning och betala för ett känns onödigt. Ska ni göra kubtest?
    Vi ska diskutera allt det där med barnmorskan idag.
    Jag har inte så mycket symtom mer än att jag är trött, svullen om magen och ömma, spända bröst. Lite illamående efter maten men annars inget. Blir lite orolig..

Hur mår du? Kram
  • knutten

Tjejef, oroa er inte! Har 4 vänner och en syster som var gravida förra året! Ingen av dom hade minsta tillstymmelse till illamående och idag sitter dom alla med fina bebisar. Var glada att ni slipper det istället!

Jag oroade mig mycket precis i början.. Idag går vi in i vecka 8, har ömma bröst, lite molvärk men inte mycket mer. Jag tror jag har en liten pigg räka där inne, det får vi se på VUL om en vecka! Och skulle det inte vara så, så får vi försöka igen! Och då var det förmodligen menat.. Och jag kan inte påverka det överhuvudtaget! Njut av era graviditeter! Att oroa sig för morgondagen gör bara det tristare idag!

• Grus grus
    Elliott94 skrev 2015-10-30 06:43:29 följande:

Inte för att vara så men för några dagar sen var denna tråden till för allt och alla fick skriva precis vad dom ville. Kunde man inte acceptera de så fick man lämna eller välja att inte läsa. Vad jag minns blev denna tjejen väldigt upprörd och tyckte att alla som skrev hur oroliga dom var gjorde henne orolig. Hon fick snällt backa och lämna tråden.

Nu la en av töserna här upp en text om en studie om illamående som hon tyckte kändes bra för att hon kände sig illamående vilket lättade hennes orolighet. Men helt plötsligt är de då inte okej för henne att lägga upp denna text för de gör andra här inne oroliga.. Tjejen bad dessutom om ursäkt om hon gjorde någon orolig och berättade även att hon hade vänninor som inte hade känt något alls och ändå fått friska barn.

Blir inte klok på hur ni vill ha de utan att man ska bli påhoppad här inne så jag har inte vågat skriva något på ett bra tag utan bara hängt med i läsningen. Kan någon snälla berätta om de är okej att skriva vad som eller inte?!?!?! Alla har ju olika tankar och funderingar och jag vill inte, precis som ingen annan här, bli påhoppad för att man skriver om sina funderingar!

Jag håller med. Funderade till och med på samma sak igår när jag läste. Alla får skriva om sin graviditet, frågor och funderingar och tips man har. Det kom vi ju överens om. Inte ok att ge sig på henne med artikeln.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • En del av oss

[quote=75937961][quote-nick]frestelsen skrev 2015-10-30 05:40:14 följande:[/quote-nick]

Asså om jag överanstränger mig får jag ont i magen.. jag pluggar geovetenskap o de innehåller en del klättra upp o ned i berg och kolla grus på marken. Jag va på gotland nyss o efter knata runt blad alla stenar på stranden får jag bokstavligt skit ont i livmodern. Som livmodern får håll eller nått. Men man ska ju röra på sig. Inte så att jag kastar mig som donky kong mellan blocken men blir en del Oohej ohhåå upp för kullar.. läste om spinning osv hur orkar ni? Min gubbe får fan ha mig i bärsele när vi går ut

[/

Nu går jag inte på spinning men det är väl kanske ett intresse man har. Jag gillar att träna och tänker fortsätta med det och försöka hålla igång så jag inte blir helt oaktiv .

• 2013januari

Vilken tråkig start att läsa här inne idag. Kom igen nu tjejer vi ska väl ha kul ihop? Inte hacka på varandra.
    Sen kan jag spontant känna att oron tagit över tråden och det pratats mest om missfall? Oron är naturlig men det är väl ändå barn vi väntar?!?!

• En del av oss
    Elliott94 skrev 2015-10-30 06:43:29 följande:

Inte för att vara så men för några dagar sen var denna tråden till för allt och alla fick skriva precis vad dom ville. Kunde man inte acceptera de så fick man lämna eller välja att inte läsa. Vad jag minns blev denna tjejen väldigt upprörd och tyckte att alla som skrev hur oroliga dom var gjorde henne orolig. Hon fick snällt backa och lämna tråden.

Nu la en av töserna här upp en text om en studie om illamående som hon tyckte kändes bra för att hon kände sig illamående vilket lättade hennes orolighet. Men helt plötsligt är de då inte okej för henne att lägga upp denna text för de gör andra här inne oroliga.. Tjejen bad dessutom om ursäkt om hon gjorde någon orolig och berättade även att hon hade vänninor som inte hade känt något alls och ändå fått friska barn.

Blir inte klok på hur ni vill ha de utan att man ska bli påhoppad här inne så jag har inte vågat skriva något på ett bra tag utan bara hängt med i läsningen. Kan någon snälla berätta om de är okej att skriva vad som eller inte?!?!?! Alla har ju olika tankar och funderingar och jag vill inte, precis som ingen annan här, bli påhoppad för att man skriver om sina funderingar!

Ehh?? Du tycker det är okej eller att skicka en studie som påvisar att risken för mf avtar med 70% om man mår illa när vi i några sidor snackat om att vissa känner oro pga uteblivna symtom? Hur skulle du känna själv om du var en av dom som inte känner något och genomgått upprepade mf/ma dom senaste 3 åren och vid samtliga inte känt några symtom? Hade du blivit ännu mer lugn då genom att höra det?
  • ntmas
    knutten skrev 2015-10-30 07:16:44 följande:

Tjejef, oroa er inte! Har 4 vänner och en syster som var gravida förra året! Ingen av dom hade minsta tillstymmelse till illamående och idag sitter dom alla med fina bebisar. Var glada att ni slipper det istället!

Jag oroade mig mycket precis i början.. Idag går vi in i vecka 8, har ömma bröst, lite molvärk men inte mycket mer. Jag tror jag har en liten pigg räka där inne, det får vi se på VUL om en vecka! Och skulle det inte vara så, så får vi försöka igen! Och då var det förmodligen menat.. Och jag kan inte påverka det överhuvudtaget! Njut av era graviditeter! Att oroa sig för morgondagen gör bara det tristare idag!

Hej!

Blev lugnare och gladare av att läsa ditt inlägg. Alla är vi ju olika. Vissa mår hur bra som helst, andra spyr hela dagarna.
    Tack! :)
  • Ellaria

Nån annan som tränar (och vill fortsätta träna) mycket? Innan graviditeten sprang jag 30-40 km i veckan, men pga skada ungefär samtidigt som jag blev gravid höll jag upp i ett par veckor. Nu har jag börjat springa igen, men inte de distanserna... Går på spinning (1-2 gånger i veckan), random pass på friskis 1 gång i veckan, styrketräning 1 gång i veckan och så löpning när jag känner för det och innan styrketräning.. Det blir 5-7 km per löptillfälle. Jag springer milen under en timme på lopp.

Detta är min första graviditet, är det någon som varit gravid tidigare och tränat på de här nivåerna? Hur länge kunde ni fortsätta i samma takt?

You know nothing, Jon Snow
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-10-30 07:48:07 följande:
    Ehh?? Du tycker det är okej eller att skicka en studie som påvisar att risken för mf avtar med 70% om man mår illa när vi i några sidor snackat om att vissa känner oro pga uteblivna symtom? Hur skulle du känna själv om du var en av dom som inte känner något och genomgått upprepade mf/ma dom senaste 3 åren och vid samtliga inte känt några symtom? Hade du blivit ännu mer lugn då genom att höra det?
    Varför skulle det inte va ok? Bättre de som inte kan läsa allt söker sig någonstans där de kan älta sin oro istället? Här skulle man väl få skriva vad man vill? Förstår inte? Varför ta en eventuell artikel så allvarligt?
  • Maräng87
    Ellaria skrev 2015-10-30 07:53:58 följande:

Nån annan som tränar (och vill fortsätta träna) mycket? Innan graviditeten sprang jag 30-40 km i veckan, men pga skada ungefär samtidigt som jag blev gravid höll jag upp i ett par veckor. Nu har jag börjat springa igen, men inte de distanserna... Går på spinning (1-2 gånger i veckan), random pass på friskis 1 gång i veckan, styrketräning 1 gång i veckan och så löpning när jag känner för det och innan styrketräning.. Det blir 5-7 km per löptillfälle. Jag springer milen under en timme på lopp.

Detta är min första graviditet, är det någon som varit gravid tidigare och tränat på de här nivåerna? Hur länge kunde ni fortsätta i samma takt?

You know nothing, Jon Snow
    Tränar tyvärr inte själv, men kolla in Elaine Eksvärds blogg! Hon tränade mycket, framförallt styrka dock, hela graviditeten :)
Svar på tråden Junibebisar 2016