• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • mallar
    spring skrev 2015-11-05 11:03:20 följande:
    Vilken mamamia ska du göra hos i Sthlm. Ringde till en o de sa 8700kr.
    Vad konstigt. Hittade detta på hemsidan. Där står det 7800 utan UL och 8300 med UL. Min Bm sa 7800 till mig med UL men då kanske hon blandade ihop det. Konstigt nog är det mkt billigare i Malmö så testa där. 

PRISER STOCKHOLM

Tidigt ultraljud från 8+0 tom 11+6, 550:-
    Ultraljud från v 12+ 0 och framåt, 700:-
    Nupp / Kub, 1600:-

Tvillingar KUB, 2000 :-

NIPT 7.800:-
    NIPT med ultraljud 8.300:-
    Mobile Baby Bilder, 50:-
    Printade bilder, 100:-
    Dvd, 150:-

PRISER MALMÖ

Om du vill göra ditt ultraljud på vår mottagning i Malmö, gäller följande priser.

(Gäller de patienter som ej omfattas av offentlig finansierad hälso- och sjukvård)

Tidigt ultraljud 950 :-
    KUB simplex (singelgraviditet ) 1600 :-
    KUB duplex (tvillingar) 2100 :-
    NIPT inkl ett ultraljud 6.500:-
    RUL / anatomigranskning simplex 950 :-
    RUL/ anatomigranskning duplex 1800 :-
    Tillväxt simplex 950 :-
    Tillväxt duplex 1800 :-

• 2013januari
    SabaGbg skrev 2015-11-05 10:56:49 följande:
    Jag är också 31, kommer att vara 32 när barnet föds. För en 32-åring är risken för downs syndrom 1 på 460 enligt emmaklinikens hemsida, men missfallsrisken vid Fvp eller mkp är ca 0,5-1%. Alltså är risken högre att behandlingen orsakar missfall än att barnet har ett kromosomfel. Så jag tänker precis som du; varför riskera missfall?
    Men det finns ju tester som inte har någon som helst risk för missfall...? Så att inte göra tester för missfallsrisken är tokigt att säga. Att låta bli av andra orsaker förstår jag däremot :)
  • mallar
    SabaGbg skrev 2015-11-05 10:56:49 följande:
    Jag är också 31, kommer att vara 32 när barnet föds. För en 32-åring är risken för downs syndrom 1 på 460 enligt emmaklinikens hemsida, men missfallsrisken vid Fvp eller mkp är ca 0,5-1%. Alltså är risken högre att behandlingen orsakar missfall än att barnet har ett kromosomfel. Så jag tänker precis som du; varför riskera missfall?
    Men om man gör NIPT så finns ingen missfallsrisk. Och svaret är ganska så säkert, 99,9 procent av alla foster med Downs syndrom identifieras.
  • Kawinna
    ntmas skrev 2015-11-05 04:44:53 följande:

Ja! :)

Hur mår du?

Jag mår okej men mår lätt illa hela tiden och börjat blivit väldigt trött! Sen känner jag mig nästan lite nedstämd men det kan vara för att jag känner mig väldigt stressad över mitt liv just nu.

Hur mår du själv? :)
  • 2013januari
    mallar skrev 2015-11-05 11:58:01 följande:
    Men om man gör NIPT så finns ingen missfallsrisk. Och svaret är ganska så säkert, 99,9 procent av alla foster med Downs syndrom identifieras.
    Där skrev vi samma samtidigt :)
  • mallar
    2013januari skrev 2015-11-05 12:05:11 följande:
    Där skrev vi samma samtidigt :)
    Haha, ja jag såg det efter jag publicerat. Haha, lustigt
  • SabaGbg
    2013januari skrev 2015-11-05 11:53:32 följande:

Men det finns ju tester som inte har någon som helst risk för missfall...? Så att inte göra tester för missfallsrisken är tokigt att säga. Att låta bli av andra orsaker förstår jag däremot :)

Nu menade jag ju främst att risken i min och majpans åldersgrupp är så pass liten att testet känns onödigt. Jag vet att man inte får missfall av ett ultraljud och ett stick i armen.
  • Wildlings

jag fyller 35 i juni så jag kommer få ett KUB test för åldergränsen går vid 35 här. Så i slutet på nov ska vi göra KUB test. Vi tyckte det kändes rätt för oss att göra  det. Jag är nervös såklart...i första hand för att överhuvudtaget få veta om det är en bebis där inne eftersom jag upplevt MA förut. Å sen såklart för att få veta om den är frisk eller inte (av de som de nu kan se). Sen vet ju inte jag hur långt gången jag är riktigt så jag hoppas även få veta mer exakt antal veckor.

Måendet har varierat. Jag har dagar då jag ligger i fosterställning i soffan och vet att kliver jag upp så kommer jag kräkas.Kräks Så har jag dagar då jag mår lite bättre och kan hålla det i ordning genom att äta konstant. Idag är en sån dag.

Jag känner mig som en barbapappa, helt svullen och stor. Brösten är mer gravid än något annat på hela kroppen. Jag som annars har små bröst tycker att de just nu är allt för stora och tar allt för mycket plats Tungan uteJag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig av magen eftersom jag inte vet vilken vecka jag är i. Jag tycker mest det är svullna tarmar, ser ju ut som i sjätte månaden. Men någon livmoder ser jag inte skymten av ännu. Kan hända att den gömmer sig där nere ännu. Med dom andra barnen har jag fått mage tidigt och haft en stor mage som pekat rakt ut. Som en badboll under tröjan så går det här vägen gissar jag att de är där det ska sluta nu också.Gravid

• tofslan

Vecka 8+4. Illamåendet håller i sig.

Jag vågade mej precis på att beställa ett par gravidbyxor, det ska bli skönt. Framför allt framåt eftermiddagarna svullnar min mage mycket. De vanliga tajta jeansen fick jag lägga undan redan för ett par veckor sen, nu kör jag med ett par som har varit stora innan...

Jag ser så mycket fram emot vecka 12 när jag vågar berätta för kollegor och så, och därför inte behöver "gömma" lilla bulan och dölja att jag aldrig dricker upp kaffet... Ska bli skönt att slippa dölja illamående och sånt och kunna vara ärlig med hur jag mår...

• tofslan

Hur tänker ni andra kring att berätta för kollegor? Jag är rätt privat av mig på jobbet, samt har gått igenom missfall förr, så jag skulle egentligen helst vänta till efter RUL men så länge kommer jag aldrig kunna dölja magen ändå..

Svar på tråden Junibebisar 2016