Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
PRISER STOCKHOLM
Tidigt ultraljud från 8+0 tom 11+6, 550:-
Ultraljud från v 12+ 0 och framåt, 700:-
Nupp / Kub, 1600:-
Tvillingar KUB, 2000 :-
NIPT 7.800:-
NIPT med ultraljud 8.300:-
Mobile Baby Bilder, 50:-
Printade bilder, 100:-
Dvd, 150:-
PRISER MALMÖ
Om du vill göra ditt ultraljud på vår mottagning i Malmö, gäller följande priser.
(Gäller de patienter som ej omfattas av offentlig finansierad hälso- och sjukvård)
Ja! :)
Hur mår du?
Men det finns ju tester som inte har någon som helst risk för missfall...? Så att inte göra tester för missfallsrisken är tokigt att säga. Att låta bli av andra orsaker förstår jag däremot :)
jag fyller 35 i juni så jag kommer få ett KUB test för åldergränsen går vid 35 här. Så i slutet på nov ska vi göra KUB test. Vi tyckte det kändes rätt för oss att göra det. Jag är nervös såklart...i första hand för att överhuvudtaget få veta om det är en bebis där inne eftersom jag upplevt MA förut. Å sen såklart för att få veta om den är frisk eller inte (av de som de nu kan se). Sen vet ju inte jag hur långt gången jag är riktigt så jag hoppas även få veta mer exakt antal veckor.
Måendet har varierat. Jag har dagar då jag ligger i fosterställning i soffan och vet att kliver jag upp så kommer jag kräkas.
Så har jag dagar då jag mår lite bättre och kan hålla det i ordning genom att äta konstant. Idag är en sån dag.
Jag känner mig som en barbapappa, helt svullen och stor. Brösten är mer gravid än något annat på hela kroppen. Jag som annars har små bröst tycker att de just nu är allt för stora och tar allt för mycket plats
Jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig av magen eftersom jag inte vet vilken vecka jag är i. Jag tycker mest det är svullna tarmar, ser ju ut som i sjätte månaden. Men någon livmoder ser jag inte skymten av ännu. Kan hända att den gömmer sig där nere ännu. Med dom andra barnen har jag fått mage tidigt och haft en stor mage som pekat rakt ut. Som en badboll under tröjan så går det här vägen gissar jag att de är där det ska sluta nu också.
Vecka 8+4. Illamåendet håller i sig.
Jag vågade mej precis på att beställa ett par gravidbyxor, det ska bli skönt. Framför allt framåt eftermiddagarna svullnar min mage mycket. De vanliga tajta jeansen fick jag lägga undan redan för ett par veckor sen, nu kör jag med ett par som har varit stora innan...
Jag ser så mycket fram emot vecka 12 när jag vågar berätta för kollegor och så, och därför inte behöver "gömma" lilla bulan och dölja att jag aldrig dricker upp kaffet... Ska bli skönt att slippa dölja illamående och sånt och kunna vara ärlig med hur jag mår...
Hur tänker ni andra kring att berätta för kollegor? Jag är rätt privat av mig på jobbet, samt har gått igenom missfall förr, så jag skulle egentligen helst vänta till efter RUL men så länge kommer jag aldrig kunna dölja magen ändå..