• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • 2013januari
    SabaGbg skrev 2015-11-05 12:50:11 följande:
    Nu menade jag ju främst att risken i min och majpans åldersgrupp är så pass liten att testet känns onödigt. Jag vet att man inte får missfall av ett ultraljud och ett stick i armen.
    Förstår, är i samma ålder men ändå otänkbart att inte kolla det som kollas kan. Så olika det kan va :)
  • 2013januari
    tofslan skrev 2015-11-05 13:09:36 följande:

Hur tänker ni andra kring att berätta för kollegor? Jag är rätt privat av mig på jobbet, samt har gått igenom missfall förr, så jag skulle egentligen helst vänta till efter RUL men så länge kommer jag aldrig kunna dölja magen ändå..

Har berättat. Förändrar ingenting utan händer något peppar peppar är det bättre dom vet :) så tänker jag!
  • Gweny

Hur tänker ni andra kring att berätta för kollegor? Jag är rätt privat av mig på jobbet, samt har gått igenom missfall förr, så jag skulle egentligen helst vänta till efter RUL men så länge kommer jag aldrig kunna dölja magen ändå..

Jag är likadan, men tror inte det går att dölja så länge heller...
  • tessan120

Än så länge har jag bara berättat för min chef. Tänker att jag berättar för mina närmaste kollegor nästa vecka så jag är i vecka 12.

Tycker det är superskönt att min chef vet, idag är jag hemma pga av illamåendet och det är så skönt att slippa skylla på/ ljuga ihop något annat.
  • Inheaven
    En del av oss skrev 2015-11-04 22:44:34 följande:

Inheaven häftigt, har också en stark inuativ känsla, men det vore spännande om du ville gissa på mig. Om det går bra eller inte? Pojke eller flicka?

Idag var jag hos gyn, ingen BV eller svamp. Fick även en titt, tjock fin slemhinna och en hinsäck med något vitt och början på en gulkropp hitintills ser allt bra ut, hinnsäckdn mätte 6+1 men vet att det inte är möjligt att jag kan vara en vecka längre gången då jag vet senaste mensdag och äl dag.vid nästa vul är den 19 november fast hos min ordnarie gyn och då kommer det synas desto mer och hjärtaktivitet om allt går bra, men hon tyckte allt ser bra ut.

Graviditeten komme gå bra och du kommer föda en son.
  • Linda_

Vad roligt att vi är några st som har BF den 21 juni :) Idag har jag beställt hem sea-band, hoppas det hjälper något mot illamåendet. Jag kan bara jobba mellan kl 11-14 om dagarna, resten av dygnet ligger jag i soffan eller sängen och mår illa.

• Ellaria

Jag har berättat för min chef och en vän på jobbet eftersom han var så himla nyfiken på varför jag inte ville hänga med på crazy träningspass (bangar aldrig annars) eller varför jag inte drack öl (jag älskar öl..).

You know nothing, Jon Snow
  • Trisen
    ntmas skrev 2015-11-05 04:43:38 följande:

Rätt så bra faktiskt, blir lite orolig.

Men trött! Jätte spända bröst och svullen mage.

Hur mår du? :)

Skönt att inte ha så mycket besvär!

Jag mår väldigt bra nu, något spända bröst än, och lite svullen på kvällen.

Innan mådde jag konstant illa i två veckor, vilket va mindre kul, men verkar ha släppt nu faktiskt :D
  • Pärlaliii

Men hej på er!

Har läst tråden ett tag, men har inte vela skriva. fick et MF i sep och är nu gravid igen 6+4 V7

Inheaven skulle vara intressant om du ville göra pendeln på mig ? :)

Kram

• majpan

Går runt och känner mig jätteobekväm på jobbet. Är personlig assistent så jobbat ju väldigt nära min brukare. Är redan nu i v9 ganska stor om magen och jättesvårt att dölja. Samtidigt känner jag mig inte alls bekväm med att min brukare skulle få reda på ev missfall så vill hålla det hemligt så länge det går. Hen är lite dålig med gränsdragning och jag vill inte ha för mycket privata frågor heller.

Svar på tråden Junibebisar 2016