• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • UK Jennie
    tofslan skrev 2015-11-30 10:49:24 följande:

Hej vecka 13, som jag har längtat efter dej :)

Vi berättade för våra familjer i helgen, och ni har jag berättat för min chef också. Chefen hade redan förstått... Hon var väldigt gullig och gratulerade och tyckte det var häftigt med tvillingar. Roligast reaktion var dock 3,5-åringen som blev JÄTTEGLAD och direkt började klappa magen. Kul! Vi var lite osäkra på hur han skulle reagera för det kan ju vara lite svårt att förstå för ett så pass litet barn ändå, men han blev verkligen glad.

Vad kul! Var lilla 3.5-aring ar ocksa glad - hon berattade for alla pa dagis, sa nar jag kom och plockade upp fragade froknarna om jag var gravid, och en av barnen lyfte min troja for att kolla. So the news is out
  • tofslan
    UK Jennie skrev 2015-11-30 17:06:13 följande:
    Vad kul! Var lilla 3.5-aring ar ocksa glad - hon berattade for alla pa dagis, sa nar jag kom och plockade upp fragade froknarna om jag var gravid, och en av barnen lyfte min troja for att kolla. So the news is out
    Åh vad mysigt! Hehe, jag kanske också ska förbereda mig på frågor från dagispersonalen nu då. :)
  • En del av oss

Elenius. Härligt, ser ut som en liten nallebjörn

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Wildlings
    Elenius skrev 2015-11-30 16:02:47 följande:
    Det gick bra :D

Hjärtat slog, nu är vi i 9+6 och det stämde precis!

Den låg och boxade för fullt! Känns sååå skönt.

Och att mitt illamående minskat är helt normalt.
    Härligt att allt såg så bra ut. Grattis till liten.
  • annieh897

Idag var vi på kub. Allt såg bra ut :) Det tog en stund innan bm kunde mäta längden för den lilla låg ihopkurad, så hon fick buffa på livmodern och då började den sprattla och ändrade position. V 12+4 idag och bf 8 juni.

• frucgsvensson
    EmManny skrev 2015-11-30 13:37:36 följande:

Men oj vad olika det kan vara. Tänk att du sluppit ända tills nu och så kommer illamåendet när det istället borde börja gå över. Stackare! Förhoppningsvis är det snabbt över.

Det där med sömnen är ju en annan femma. Minns att jag sov oroligt hela förra graviditeten. Nu är jag så van att vakna till på natten av min 1,5-åring som pratar i sömnen eller gnyr till ibland. Jag brukar vila middag för att orka. Men kan ju vara trixigt när man jobbar.

Ja, det är ju vidrigt detta alltså! Har varit sååå trött idag på jobbet och fått gått ut från rum (jobbar som uska) för att jag hållt på spy. Tror självklart att det har å göra med att jag slog upp ögonen 3.30 imorse.

Läst på fler forum att det är fler som vaknar sådär tokigt, finns det någon förklaring egentligen?
  • En del av oss

Jag vaknar också, inte mitt i natten men alltid tidigt på morgonen och jag är ingen morgonpigg person och har inget jobb som jag ska iväg till. Kan vakna runt 5- rycket. Har faktiskt ingen aning vad det beror på. Kanske någon förberedelse på vad som komma ska.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Jennyyyyy

Så mysigt:) ser att det är en liten människa så tidigt:). Underbar känsla! Är det en tjej? Kan de se så tidigt?:)

Ellaria skrev 2015-11-30 18:54:54 följande:

Var på UL idag, trodde jag var 12+0 och hon mätte kroppen till 12+0 och huvudet till 12+3 (big head!) så hon beräknade att jag var 12+2. Allt såg bra ut och efter att den lilla vaknat var hon så aktiv...

Sträcker på benen lite :)

• tiinytoes

Någon som vet från vilken vecka det är möjligt att se kön? Ska på privat UL om några dagar, kommet va i vecka 15 då, allså 14+3.

Svar på tråden Junibebisar 2016