• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Ellaria
    Jennyyyyy skrev 2015-11-30 19:30:17 följande:

Så mysigt:) ser att det är en liten människa så tidigt:). Underbar känsla! Är det en tjej? Kan de se så tidigt?:)

Nä, kallar den för henne mest för att arbetsnamnet slutar på "-Lina".
    You know nothing, Jon Snow
  • annieh897

Jag vaknar inte tidigt men jag har svårt att somna fast jag är jättetrött och jag vaknar tusen gånger varje natt, så blir dåligt med sammanhängande sömn.

• Alwice
    tiinytoes skrev 2015-11-30 19:32:57 följande:

Någon som vet från vilken vecka det är möjligt att se kön? Ska på privat UL om några dagar, kommet va i vecka 15 då, allså 14+3.

Jag har fått förklarat att det går att se så tidigt som i vecka 14, men dem garanterar inget före vecka 19-20 vid rutin ultraljudet ??

[quote=76064037][quote-nick]tiinytoes skrev 2015-11-30 19:32:57 följande:[/quote-nick]

Någon som vet från vilken vecka det är möjligt att se kön? Ska på privat UL om några dagar, kommet va i vecka 15 då, allså 14+3.

• Alwice

Hej! Jag väntar mitt första barn som än så länge beräknas titta ut 2/6. Var och gjorde kubtestet förra veckan, har inte hört från dem än men på plats lät allt fint, nacken längd bra osv! Enligt min räkning är jag i 13+3 men jag är ändå orolig! Den lilla är så efterlängtad!

Hur nojiga är ni över alla matdirektiv?

• annieh897

Jäkla skit, har klarat mig från att spy sen jag blev inlagd men ikväll var det dags igen. Sju veckor med illamående nu, bara sluta nån gång!!!

• EmManny
    frucgsvensson skrev 2015-11-30 18:32:06 följande:

Ja, det är ju vidrigt detta alltså! Har varit sååå trött idag på jobbet och fått gått ut från rum (jobbar som uska) för att jag hållt på spy. Tror självklart att det har å göra med att jag slog upp ögonen 3.30 imorse.

Läst på fler forum att det är fler som vaknar sådär tokigt, finns det någon förklaring egentligen?

En teori jag läst är att vi förbereds på att väckas av bebis för nattamning. En annan teori är väl att hormonerna rubbar sömnen helt enkelt. Själv vaknar jag och är kissnödig. För mig går det hand i hand just nu.
  • En del av oss

Ellaria härligt. Ditt hela personnummer och efternamn syns på bilden

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • knutten

Då var man vaken igen, efter att ha varit uppe o kissat! Hopplöst att inte kunna somna om igen! Fler som känner igen sig?

Angående att se kön tidigt så läste jag någonstans att man kunde se från vecka 14, om bebisen låg rätt!

• En del av oss

Då är man klarvaken sedan 3 inatt efter 4 timmars sömn. Vad är detta?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Jensan911
    annieh897 skrev 2015-11-30 21:04:48 följande:

Jäkla skit, har klarat mig från att spy sen jag blev inlagd men ikväll var det dags igen. Sju veckor med illamående nu, bara sluta nån gång!!!

Lider med dig!! Vet hur jävligt det är, har varit illamående och spytt sen vecka 5-6, 100% sjukskriven sen vecka 8, är i vecka 14 nu och ser ingen ljusning... Lergigan comp håller mig över ytan men de flesta dagarna kommer jag inte ens upp ur sängen...

Stor kram till dig <3
Svar på tråden Junibebisar 2016