• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Jensan911
    Alwice skrev 2015-11-30 20:52:55 följande:

Hej! Jag väntar mitt första barn som än så länge beräknas titta ut 2/6. Var och gjorde kubtestet förra veckan, har inte hört från dem än men på plats lät allt fint, nacken längd bra osv! Enligt min räkning är jag i 13+3 men jag är ändå orolig! Den lilla är så efterlängtad!

Hur nojiga är ni över alla matdirektiv?

Grattis!!

Maten är nog det enda jag inte nojar över, hehe! Men jag är vegetarian så jag äter ändå inte typ något som de varnar för! Det enda jag kan bli orolig över är om jag får i mig tillräckligt med tanke på mitt illamående och kräkningarna
  • Liinaa91
    En del av oss skrev 2015-11-30 12:56:49 följande:

Tack för alla svar om sjal, jag har tittat på Baby K'tan är det något som kan vara bra? Ang sjal/sele och ryggproblem har jag också hört att sjal är bättre då det avlastar bättre.

Skönt att höra att man kan må bra och vara utan symtom eller att symtomen helt plötsligt försvinner utan att det är någon fara. Jag mår lika bra idag, lite tröttare idag bara än igår.

Kan ju bero på att jag var på lägenhetsvisning igår och kom hem och somnade på soffan och var jättepigg vid 22 och inte kom i säng vid 01 inatt.

Corona: Kul att vi ligger lika. Kommer själv bli igångsatt 2 veckor före BF så det blir i juni för mig med. En liten tvilling.

Åå såå roligt. Vill också ha tvillingar:)
  • Kristalii
    Wildlings skrev 2015-11-28 20:19:21 följande:

Åh så roligt att det finns ett intresse för tygblöjor och EC. Jag brukar annars får känna mig som en hippie med mitt sjalande, EC och tygisar.
    Tygblöjor har som sagt många alternativ och vad som passar är ju olika för olika människor. Jag har använd en ytterblöja i kombination med en sugande innerblöja och även vikblöjor (riktigt old school ).
    Jag tycker babyrino har en del info www.babyrino.se/

Tack för tipset om babyrino.se. Mycket bra tabell där det var lätt att se de olika blöjornas egenskaper. 
  • Ellaria

Nu är det jag som ber om ursäkt då jag läste En del av oss inlägg helt fel. Jag har anmält mina egna inlägg för att jag var otrevlig, så förhoppningsvis försvinner dom. Det kommer dock innebära att jag förmodligen inte längre kan posta i den här tråden eftersom man blir blockerad från att skriva i trådar om flera av ens inlägg tas bort.

You know nothing, Jon Snow
  • Mamma Lotta

Så nu sitter jag på sjukhuset och vilar efter mitt mkp, det gick bra och bebisen var en aktiv krabat! Nu väntar en vecka innan vi får resultatet!

Men så långt är allt lugnt!

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Hannabananas

Är i v 12+2 idag och hörde igår för första gången bebisens hjärtslag med angelsound! Shit vad häftigt det var, trodde verkligen inte att jag skulle höra något men hittade rätt snabbt. Då vet vi iaf att den lille finns kvar där inne. Imorgon har vi kub så då får vi se den också!

• En del av oss

[quote=76065573][quote-nick]Liinaa91 skrev 2015-12-01 07:22:29 följande:[/quote-nick]

Åå såå roligt. Vill också ha tvillingar:)

[/

Nej nej, väntar inte tvillingar,men barnet föds i tvillingarnas tecken ( horoskop). Förlåt om jag förvirrade dig/er. Jag väntar ett barn, det räcker med en i taget och med tanke på min ålder så blir det inget syskon till den lilla.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76065648][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-01 07:57:12 följande:[/quote-nick]

Tack för tipset om babyrino.se. Mycket bra tabell där det var lätt att se de olika blöjornas egenskaper. 

[/

Är också intresserad av tygblöjor men det är en lika stor djungel som bärsjalar. Läste om t-shirt blöja igår med sumobälte igår och när jag sa det till min sambo igår sa han...jag slutar aldrig förvånas var får dom allt ifrån ha ha.

Ska kolla in länken.

• En del av oss
    Ellaria skrev 2015-12-01 08:10:08 följande:

Nu är det jag som ber om ursäkt då jag läste En del av oss inlägg helt fel. Jag har anmält mina egna inlägg för att jag var otrevlig, så förhoppningsvis försvinner dom. Det kommer dock innebära att jag förmodligen inte längre kan posta i den här tråden eftersom man blir blockerad från att skriva i trådar om flera av ens inlägg tas bort.

Oj blir dock nyfiken på vilket av mitt inlägg som du menar?
  • En del av oss

[quote=76065830][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-12-01 09:01:44 följande:[/quote-nick]

Så nu sitter jag på sjukhuset och vilar efter mitt mkp, det gick bra och bebisen var en aktiv krabat! Nu väntar en vecka innan vi får resultatet!

Men så långt är allt lugnt!

[/

Härligt att det är gjort. Hur ska du fördriva tiden fram till svaret? Jag förstår att det är en lång nervös vecka som väntar. Jag kommer tycka det när det blir min tur. Håller tummarna för ett bra provresultat! Kommer du ta reda på könet om allt är bra? Det kommer jag göra. Är för nyfiken av mig.

Svar på tråden Junibebisar 2016