• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • En del av oss

[quote=76065976][quote-nick]Hannabananas skrev 2015-12-01 09:51:46 följande:[/quote-nick]

Är i v 12+2 idag och hörde igår för första gången bebisens hjärtslag med angelsound! Shit vad häftigt det var, trodde verkligen inte att jag skulle höra något men hittade rätt snabbt. Då vet vi iaf att den lille finns kvar där inne. Imorgon har vi kub så då får vi se den också!

[/

Åh vad häftigt. Vad har du för angelsound? Har tänkt köpa ett men tänkte försöka se om jag hör något från v.14. Hade ett under min längsta graviditet ( sent MA) men hörde aldrig något i det fast BM hörde och sedan gick det ju tyvärr som det gick. Har tänkt om jag verkligen vågar mig på ett angelsound för om jag inte lyckas så blir jag bara orolig men samtidigt om man lyckas så kan man lugna sig själv.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Liinaa91
    En del av oss skrev 2015-12-01 10:10:10 följande:

[quote=76065573][quote-nick]Liinaa91 skrev 2015-12-01 07:22:29 följande:[/quote-nick]

Åå såå roligt. Vill också ha tvillingar:)

[/

Nej nej, väntar inte tvillingar,men barnet föds i tvillingarnas tecken ( horoskop). Förlåt om jag förvirrade dig/er. Jag väntar ett barn, det räcker med en i taget och med tanke på min ålder så blir det inget syskon till den lilla.

Jaha haha vad de nog jag som missuppfattade. Är en tvilling (horoskop) själv och mitt första va beräknad så att hon skulle bli tvilling men nej hon ville vara kräfta.
  • Mamma Lotta
    En del av oss skrev 2015-12-01 10:17:55 följande:

[quote=76065830][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-12-01 09:01:44 följande:[/quote-nick]

Så nu sitter jag på sjukhuset och vilar efter mitt mkp, det gick bra och bebisen var en aktiv krabat! Nu väntar en vecka innan vi får resultatet!

Men så långt är allt lugnt!

[/

Härligt att det är gjort. Hur ska du fördriva tiden fram till svaret? Jag förstår att det är en lång nervös vecka som väntar. Jag kommer tycka det när det blir min tur. Håller tummarna för ett bra provresultat! Kommer du ta reda på könet om allt är bra? Det kommer jag göra. Är för nyfiken av mig.

Jag är inte särskilt nervös inför svaret mest nyfiken på könet så det är den väntan som är värst! Jag ska ringa till sjukhuset på fredag ifall resultatet redan är klart tills dess!
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • En del av oss

[quote=76066879][quote-nick]Liinaa91 skrev 2015-12-01 14:10:10 följande:[/quote-nick]

Jaha haha vad de nog jag som missuppfattade. Är en tvilling (horoskop) själv och mitt första va beräknad så att hon skulle bli tvilling men nej hon ville vara kräfta.

[/

Ok!

Mamma Lotta åh beundrar dig att du inte är nervös. Hur lyckas du med det?

• Mamma Lotta
    En del av oss skrev 2015-12-01 15:34:38 följande:

[quote=76066879][quote-nick]Liinaa91 skrev 2015-12-01 14:10:10 följande:[/quote-nick]

[/

Ok!

Mamma Lotta åh beundrar dig att du inte är nervös. Hur lyckas du med det?

Detta var 4:e gången och jag har inga kända kromosomavvikelser i släkten och alla mina tidigare 7 barn är friska så jag tänker inte oroa mig över något jag ändå inte har makten att påverka
  • En del av oss

[quote=76067350][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-12-01 15:55:48 följande:[/quote-nick]

Detta var 4:e gången och jag har inga kända kromosomavvikelser i släkten och alla mina tidigare 7 barn är friska så jag tänker inte oroa mig över något jag ändå inte har makten att påverka

[/

Ok men varför gör du då MKP?

• Hannabananas

En del av oss

Caremaxx heter den och är köpt på teknikmagasinet för typ 3 år sen. Har MA i bagaget och den har stillat min oro mycket med förra barnet, dock testade jag den i v 17 då, så nu var det väldigt tidigt som jag hörde!

• 2013januari

På tal om dopplers så kan jag verkligen rekommendera denna. Köpte en likadan som jag hade för 3 år sedan och även min bm använder en likadan.. Lyssnade första gången i helgen med denna...

• Mamma Lotta
    En del av oss skrev 2015-12-01 16:32:17 följande:

[quote=76067350][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-12-01 15:55:48 följande:[/quote-nick]

[/

Ok men varför gör du då MKP?

För att få veta pga min ålder det finns ju trots allt en risk, samt att är något avvikande så vet jag att jag har ett ställningstagande att göra med tanke på de andra barnen!
  • caroline1986

Hej på er! Har fyllt i papper med chefen idag inför o söka graviditetspenning då jag jobbar som Målare och har tungt o fysiskt jobb! Skulle fylla i min årsinkomst där o kom o tänka på föräldrapenningen! Hur mkt har ni tänkt ta varje vecka o vad tjänar ni i månaden? Jag ska börja med 3-4 dagar i veckan se hur det funkar har ca 32.000

Svar på tråden Junibebisar 2016