• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Micajin

Ingen som börjar få lite mage? Tänker också på er som tvillingar i magen, syns det mer eller ingen skillnad?

• Taiga
    Micajin skrev 2015-12-02 08:06:18 följande:

Ingen som börjar få lite mage? Tänker också på er som tvillingar i magen, syns det mer eller ingen skillnad?

Jag är 11+3 och på morgonen det syns det bara lite om man vet var man ska kolla.. Men på kvällarna är jag så svullen så jag ser ut som jag ska ha trillingar :S 

**

Någon annan här som har lite symptom/inga alls? Jag har ju aldrig mått illa, har ingen växtvärk i livmodern längre, Har bara lite större bröst än vanligt och är svullen om magen på kvällarna.. Blir ju helt nervös att det hänt något, känner mig helt ogravid. Trots 2 gravtest med starka plus och ingen mens så kan jag få för mig att jag är nog inte gravid ändå, det är säkert bara lite cancer eller nåt :S
  • En del av oss

[quote=76070054][quote-nick]Micajin skrev 2015-12-02 08:06:18 följande:[/quote-nick]

[/

Tyvärr inte, är så uppsvullen och sedan under naveln ser jag bara fläskig ut som jag ätit för mycket onyttig mat. Så ingen söt bebisbula än, men längtar.

Någon mer med uppsvullen mage ovan naveln? Man ser gravid ut men det är inte det för fostret ligger inte där och är bara runt 2-3 cm. När syntes det för er andra som har barn sedan innan?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Wielkip
    En del av oss skrev 2015-12-02 08:25:54 följande:

[quote=76070054][quote-nick]Micajin skrev 2015-12-02 08:06:18 följande:[/quote-nick]

[/

Tyvärr inte, är så uppsvullen och sedan under naveln ser jag bara fläskig ut som jag ätit för mycket onyttig mat. Så ingen söt bebisbula än, men längtar.

Någon mer med uppsvullen mage ovan naveln? Man ser gravid ut men det är inte det för fostret ligger inte där och är bara runt 2-3 cm. När syntes det för er andra som har barn sedan innan?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Det Kanske är livmoder och eller urinblåsa som puttar dit magsäcken?
  • tofslan

Vecka 13. Jag har definitivt bebisbula! Ska se om jag lyckas få upp en bild sen. Jag väntar tvillingar den här gången, men minns att jag fick mage tidigt förra gången med så jag tror inte att det är så stor skillnad ännu faktiskt. Nu i vecka 13 syns bulan även på morgonen - på kvällarna ser jag ut att vara i typ femte månaden. Det är lustigt hur det växer över dan (försöker att inte tänka på att det beror på gaser, haha)

• caroline1986

Tänkte skicka in om havandeskapspenning i januari så man vet att det är inne.

Föräldrapenningen ät en bra bit bort men bara kom o tänka på det! Går in i v 15 imorgon

frucgsvensson skrev 2015-12-01 20:49:06 följande:

Men oj, ska man göra sånt redan? Vilken vecka är du i? Du kan ju inte vara mer än vecka 15-16 eller, om du ska ha i juni?

Har inte tänkt ett dugg på föräldrapenningen.

Däremot kommer jag också söka havandeskapspenning då jag jobbar inom vården med tunga lyft och mycket spring osv.

• Ajvar
    Taiga skrev 2015-12-02 08:23:50 följande:
    Jag är 11+3 och på morgonen det syns det bara lite om man vet var man ska kolla.. Men på kvällarna är jag så svullen så jag ser ut som jag ska ha trillingar :S 

**

Någon annan här som har lite symptom/inga alls? Jag har ju aldrig mått illa, har ingen växtvärk i livmodern längre, Har bara lite större bröst än vanligt och är svullen om magen på kvällarna.. Blir ju helt nervös att det hänt något, känner mig helt ogravid. Trots 2 gravtest med starka plus och ingen mens så kan jag få för mig att jag är nog inte gravid ändå, det är säkert bara lite cancer eller nåt :S
    Inget illamående, ingen högre puls, inget speciellt sug (äter allt som vanligt hehe), inte känslig för dofter, inte osugen på kaffe, inget behov av att äta direkt på morgonen.. inga symptom alls här heller och är i 10+2. Såg dock hjärtat slå fint i 8+4 så något bevis har jag iaf fått. Förstår att det suger att ha enorma gravidvesvär men jag önskar jag iaf kunde få känns något.. Känner du likadant?
    Men vad skriver du om cancer?! Skrev du fel?
  • UK Jennie
    Micajin skrev 2015-12-02 08:06:18 följande:

Jag har kant mig allmant svullen och tjock flera veckor, men nu kan jag kanna livmodern - nar jag ligger ned, som en hard knol langt ned pa magen

Mycket tidigare an forsta graviditeten!
  • Taiga
    Ajvar skrev 2015-12-02 09:28:37 följande:
    Inget illamående, ingen högre puls, inget speciellt sug (äter allt som vanligt hehe), inte känslig för dofter, inte osugen på kaffe, inget behov av att äta direkt på morgonen.. inga symptom alls här heller och är i 10+2. Såg dock hjärtat slå fint i 8+4 så något bevis har jag iaf fått. Förstår att det suger att ha enorma gravidvesvär men jag önskar jag iaf kunde få känns något.. Känner du likadant?
    Men vad skriver du om cancer?! Skrev du fel?
    Det där med cancer var bara lite galghumor, det var ju en kille för några år sedan som kissade på en grav-sticka och fick plus, visade sig att han hade cancer i testiklarna. Jag har inte fått/gjort tidigt UL, så jag får ju bara lita på testen hah.
  • Taiga

Nu glömde jag ju svara på frågan, haha. Ja, det hade vart skönt att känna NÅGOT, även om jag tycker sjukt synd om de som mår pest. Vi tänkte berätta för föräldrarna när v 12 är klar, kommer ju kännas som man ljuger, haha. 

Svar på tråden Junibebisar 2016