Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Har ni som har eller funderar på att köpa en doppler läst på om riskerna? Jag vill inte vara moraliserande eller skrämmas på något vis men under min förra graviditet funderade jag också på att beställa en sådan. Jag läste i amerikanska forum hur gravida använde dem hemma för att lyssna på hjärtat. Så jag googlade runt och hittade information om att det kan vara skadligt för fostret precis som för många ultraljud heller inte är bra. Det skrämde mig så jag vågade inte beställa en. Men jag är absolut ingen expert och det var ett bra tag sedan jag läste på så det finns säkert mer aktuell information nu.
Har själv en läkare som gör ett snabbt ul varje gång jag kommer och jag kan för mitt liv inte säga nej trots att jag läst att det inte är bra. För det är så otroligt betryggande att se med egna ögon att barnet lever där inne.
Jag är 11+3 och på morgonen det syns det bara lite om man vet var man ska kolla.. Men på kvällarna är jag så svullen så jag ser ut som jag ska ha trillingar :S
**
Någon annan här som har lite symptom/inga alls? Jag har ju aldrig mått illa, har ingen växtvärk i livmodern längre, Har bara lite större bröst än vanligt och är svullen om magen på kvällarna.. Blir ju helt nervös att det hänt något, känner mig helt ogravid. Trots 2 gravtest med starka plus och ingen mens så kan jag få för mig att jag är nog inte gravid ändå, det är säkert bara lite cancer eller nåt :S
Jo, min BM sade att jag bara ska ta det lugnt och njuta och mysa men.. Äh.. Är man en dålig människa om man hade kunnat få önska sig en liten spya bara? Kanske en liten växtvärk? :P
Jag vore såå glad om jag vore symtomfri. Jag har nu kräkts sen vecka 7 (gick in i vecka 15 igår) och jag är så trött på det. Jag mår inte illa utan kräkningarna kommer utan förvarning vilket är superjobbigt. Jag hade 5 dagar då jag inte kräktes och det var så skönt! Jag har tyvärr även blivit otroligt luktkänslig och klarar inga lukter/dofter alls.
I övrigt har jag inte så många symtom förutom att magen växer lite.
Så försök njuta av ni mår bra. Lättare sagt än gjort kanske, jag vet inte hur det är att inte ha några symtom.
Jag vore såå glad om jag vore symtomfri. Jag har nu kräkts sen vecka 7 (gick in i vecka 15 igår) och jag är så trött på det. Jag mår inte illa utan kräkningarna kommer utan förvarning vilket är superjobbigt. Jag hade 5 dagar då jag inte kräktes och det var så skönt! Jag har tyvärr även blivit otroligt luktkänslig och klarar inga lukter/dofter alls.
I övrigt har jag inte så många symtom förutom att magen växer lite.
Så försök njuta av ni mår bra. Lättare sagt än gjort kanske, jag vet inte hur det är att inte ha några symtom.
[quote=76070054][quote-nick]Micajin skrev 2015-12-02 08:06:18 följande:[/quote-nick]
Ingen som börjar få lite mage? Tänker också på er som tvillingar i magen, syns det mer eller ingen skillnad?
[/
Tyvärr inte, är så uppsvullen och sedan under naveln ser jag bara fläskig ut som jag ätit för mycket onyttig mat. Så ingen söt bebisbula än, men längtar.
Någon mer med uppsvullen mage ovan naveln? Man ser gravid ut men det är inte det för fostret ligger inte där och är bara runt 2-3 cm. När syntes det för er andra som har barn sedan innan?
Jag är 11+3 och på morgonen det syns det bara lite om man vet var man ska kolla.. Men på kvällarna är jag så svullen så jag ser ut som jag ska ha trillingar :S
**
Någon annan här som har lite symptom/inga alls? Jag har ju aldrig mått illa, har ingen växtvärk i livmodern längre, Har bara lite större bröst än vanligt och är svullen om magen på kvällarna.. Blir ju helt nervös att det hänt något, känner mig helt ogravid. Trots 2 gravtest med starka plus och ingen mens så kan jag få för mig att jag är nog inte gravid ändå, det är säkert bara lite cancer eller nåt :S
**