• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • En del av oss

[quote=76070092][quote-nick]Taiga skrev 2015-12-02 08:23:50 följande:[/quote-nick]

Jag är 11+3 och på morgonen det syns det bara lite om man vet var man ska kolla.. Men på kvällarna är jag så svullen så jag ser ut som jag ska ha trillingar :S 

**

Någon annan här som har lite symptom/inga alls? Jag har ju aldrig mått illa, har ingen växtvärk i livmodern längre, Har bara lite större bröst än vanligt och är svullen om magen på kvällarna.. Blir ju helt nervös att det hänt något, känner mig helt ogravid. Trots 2 gravtest med starka plus och ingen mens så kan jag få för mig att jag är nog inte gravid ändå, det är säkert bara lite cancer eller nåt :S

[/

Jo då här en till trots utebliven mens megamånga positiva grav test, ul bilder, zombie tillstånd supertrilling mage och kräkfärdig doftkänslig,humörsvängningar där sambon är en idiot mest och cravings på sushi så tvivlar jag och oroar jag mig för att jag fåt MA, varför ska det gå bra denna gången när det inte gjort det förr. Jag har till och från dagar, ena dan tror jag det kommer bli bebis och sen kommer svackan och den kom åter idag. Är super ledsen idag

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76070989][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-02 13:01:47 följande:[/quote-nick]

Jag har oxå svullen mage ovanför naveln. Fast jag är förstoppad och tar Laktulos. Påverkar oxå.

På mig har det väl börjat synas nånstans efter vecka 20. Beror lite på när jag behövt börja använda gravidkläder oxå. Tycker de framhäver magen.

[/

Ja samma här, förstoppningen har börjat så smått börjat dyka upp här med. Tror mina tabletter bidrar till tyvärr.

Brösten ja, fasen vad ont dom gör, ta av sig en bh gör ondast och hur länge ska dom ömma? Känns som dom växer fortfarande och jag vill inte längre känns som dom inte passar min kropp, den enda som uppskattar det är sambon men han får inte klämma för det gör ont som tusan.

• En del av oss

[quote=76070457][quote-nick]EmManny skrev 2015-12-02 10:25:20 följande:[/quote-nick]

Har ni som har eller funderar på att köpa en doppler läst på om riskerna? Jag vill inte vara moraliserande eller skrämmas på något vis men under min förra graviditet funderade jag också på att beställa en sådan. Jag läste i amerikanska forum hur gravida använde dem hemma för att lyssna på hjärtat. Så jag googlade runt och hittade information om att det kan vara skadligt för fostret precis som för många ultraljud heller inte är bra. Det skrämde mig så jag vågade inte beställa en. Men jag är absolut ingen expert och det var ett bra tag sedan jag läste på så det finns säkert mer aktuell information nu.

Har själv en läkare som gör ett snabbt ul varje gång jag kommer och jag kan för mitt liv inte säga nej trots att jag läst att det inte är bra. För det är så otroligt betryggande att se med egna ögon att barnet lever där inne.

[/

Varför är skulle doppler vara farligt? Känns som allt är farligt för gravida.

• En del av oss

Någon mer som får hugg långt ner i magen vid hadtiga röelser då och då? Jag får det och jag vet inte vad det är. Borde jag kolla upp det?

• En del av oss

[quote=76070188][quote-nick]Wielkip skrev 2015-12-02 09:02:08 följande:[/quote-nick]

Det Kanske är livmoder och eller urinblåsa som puttar dit magsäcken?

[/

Nja tveksam är i v.9+3 idag.

Kul och se dig igen förresten. Hur mår du? Vilken vecka är du i nu?

• mallar
    En del av oss skrev 2015-12-02 13:59:14 följande:

Någon mer som får hugg långt ner i magen vid hadtiga röelser då och då? Jag får det och jag vet inte vad det är. Borde jag kolla upp det?

Jag kan få som typ sendrag om jag reser mig fort eller sträcker mig. Har inte funderat så mkt på det. Tänker att det kanske är ligamenten.
  • En del av oss

[quote=76071212][quote-nick]mallar skrev 2015-12-02 14:10:40 följande:[/quote-nick]

Jag kan få som typ sendrag om jag reser mig fort eller sträcker mig. Har inte funderat så mkt på det. Tänker att det kanske är ligamenten.

[/

Nog det jag har då för det känns som sendrag gör. Varför får man det då? Har iaf kontakat min bm för säkerhetsskull, behövde ändå kontakta henne för andra saker, får se vad hon svarar.

• Micajin

Härligt att någon har en bula! Jag har en pyttebula. Man kan lätt missta den för man ser ju bara vanligt tjock ut.

Jag hade ju tänkt att vänta att berätta för mina föräldrar och alla andra tills v17-18 när vi fått se barnet på RuL (rutin-ultraljud) Men jag tror nog inte det kommer gå eftersom det redan börjar synas att jag är större.

Skrev nyss på ett nytt kontrakt på jobbet tills augusti ut och jag Bf 29juni... Undrar hur detta går XD

• Liinaa91

Här har jag samma symptom nästan som första gången. Kräkningar på morgonen sen illamående som håller i.

Men nu har jag åkt på vinterkräksjuka! Så är hemma från jobb idag jätte jobbigt att inte kunna hålla nere något så enkelt som vatten.

• Jennyyyyy

Imorgon är det dags för inskrivning och cellprov. Bara tanken att nån ska peta där inne (dessutom kan man blöda efter) får mig att rysa:p. Men lika bra att ha det gjort.

Svar på tråden Junibebisar 2016