• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • tiinytoes

Jag har använt Cearblues doppler ikväll. Provat innan utan att lyckas hitta hjärtljud. Men idag har jag känt en pirrande kittlande känsla hela dan, långt ner till höger. Körde med dopplern på detta ställe och fick då direkt höra starka tydliga små hjärtslag :) så mysigt!

Ang att använda doppler eller inte är väl upp till var och en. Jag är inte ett dugg orolig :) enligt clearblues instruktioner ska man använda dopplern max 10 min/dag. Använd er den kanske 5 min i veckan.

• HeIena
    tiinytoes skrev 2015-12-02 21:18:58 följande:

Jag har använt Cearblues doppler ikväll. Provat innan utan att lyckas hitta hjärtljud. Men idag har jag känt en pirrande kittlande känsla hela dan, långt ner till höger. Körde med dopplern på detta ställe och fick då direkt höra starka tydliga små hjärtslag :) så mysigt!

Ang att använda doppler eller inte är väl upp till var och en. Jag är inte ett dugg orolig :) enligt clearblues instruktioner ska man använda dopplern max 10 min/dag. Använd er den kanske 5 min i veckan.

vilken vecka är du i? 
  • Taiga
    hennaah skrev 2015-12-02 15:05:04 följande:
    Okej :) ja, jag är jättenöjd med min med så! Längtar nästan till nästan träff med henne..

Haha ja men precis! Blir spännande att uppleva :)

Vi har RUL 14.00 den 23/12... Ganska sjukt. Är redan nervös!! Men om allt går bra så kommer vi ha en trevlig överraskning till familjerna på julafton :) har du inte fått tid till RUL än?
    Ååh, vilken fin tid du fick, som en extra liten julklapp! Kommer gå finemang!
  • UK Jennie
    EmManny skrev 2015-12-02 21:07:48 följande:
    Jo men det var just dessa osäkra studier och teorier om att det eventuellt kan vara skadligt som fick mig att avstå från att beställa en i förra graviditeten. Det är ungefär samma som att jag avstår från alvedon för att det finns studier som säger att det skulle kunna vara farligt. Personligen vågar jag liksom inte chansa.
    Jag ar likadan - uber-forsiktig. Oftast. Som haromdan tex, da jag at sallad med getost i - hade inte fattat att det var getost forran jag borjade ata. At helvete med forsiktigheten blev det da; vralhungrig!
  • Lutetzia

I dag hade jag inskrivning på MVC. Är i v 10+1 och fick träffa en underbar BM som vi tidigare har haft. Bokade RUL till slutet av januari. 

Vilken vecka är ni som har känt fosterrörelser? Jag längtar så mycket efter att få lite mage och ännu mer att känna bebisen.

• EmManny
    UK Jennie skrev 2015-12-02 22:04:12 följande:

Jag ar likadan - uber-forsiktig. Oftast. Som haromdan tex, da jag at sallad med getost i - hade inte fattat att det var getost forran jag borjade ata. At helvete med forsiktigheten blev det da; vralhungrig!

Hehe ja men man kan ju inte vara perfekt hela tiden, särskilt inte när gravidaptiten tar över.

Den här inställningen fortsätter ju sedan när barnen är födda. Med mitt första barn var jag extremt principfast i början men har blivit mer avslappnad allteftersom och jag är helt säker på att jag kommer vara mer avslappnad med nästa barn.
  • EmManny
    tiinytoes skrev 2015-12-02 21:18:58 följande:

Vilken känsla att så tidigt i graviditeten få livstecken inne från magen utan att vara hos bm. Förstår att det kändes mysigt! Och jag tycker precis som du att det är upp till var och en om man vill använda en! Att jag själv avstår betyder inte att jag dömer den som använder den!
  • Eleshu

Hej på er alla. 10+6 idag! Jag vill gå i i facebook gruppen vem ska kag skriva till?

• UK Jennie
    EmManny skrev 2015-12-02 23:14:18 följande:
    Hehe ja men man kan ju inte vara perfekt hela tiden, särskilt inte när gravidaptiten tar över.

Den här inställningen fortsätter ju sedan när barnen är födda. Med mitt första barn var jag extremt principfast i början men har blivit mer avslappnad allteftersom och jag är helt säker på att jag kommer vara mer avslappnad med nästa barn.
    Absolut! Det har ar mitt andra barn ocksa, och jag vet ocksa att jag kommer att tanka mindre pa varenda detalj den har gangen
  • UK Jennie
    Lutetzia skrev 2015-12-02 23:03:53 följande:

I dag hade jag inskrivning på MVC. Är i v 10+1 och fick träffa en underbar BM som vi tidigare har haft. Bokade RUL till slutet av januari. 

Vilken vecka är ni som har känt fosterrörelser? Jag längtar så mycket efter att få lite mage och ännu mer att känna bebisen.

Ar det ditt forsta barn? Jag kande inte mitt forsta forran v.20. Fast nar jag val var saker pa att det var fosterrorelser sa insag jag att jag kant dem tidigare, men inte varit saker. Tror darfor att jag kommer att kanna tidigare den har gangen. Vanligast ar val ca v.17-20 med ettan, nagot tidigare med andra barnet. Langtar ocksa! 

Magen (dvs 'bulan', inte bara fettet ) har precis borjat komma nu; jag ar v 13+3 men aven har tidigare an med ettan.
Svar på tråden Junibebisar 2016