• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • knaappeen
    Eleshu skrev 2015-12-03 09:05:50 följande:

Hej på er alla. 10+6 idag! Jag vill gå i i facebook gruppen vem ska kag skriva till?

Hej! Skriv till mig så fixar vi det-
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • annieh897

Vecka 14 idag! Mår lika illa. Ska höra med bm om akupunktur. Nån som testat akupunktur mot graviditetsillamående?

• Aaanonyyym
    annieh897 skrev 2015-12-03 09:55:13 följande:

Vecka 14 idag! Mår lika illa. Ska höra med bm om akupunktur. Nån som testat akupunktur mot graviditetsillamående?

Jag är också i v14 och mår också hemskt illa :( för mig hjälper vicksblå halstabletter att suga på.
  • Wildlings

jag kände fosterrörelser i v 15 med första barnet men långt senare med andra barnet. Dom låg olika i magen och fosterrörelserna var mycket starkare med första barnet hela graviditeten. Även min man kunde känna dom tydligt ganska tidigt med första medan andra barnet hela tiden sparkade inåt mot magen och första hela tiden utåt.

• En del av oss

Sedan kan man ju ha moderkakan fram också som dämpar eller bak och då känner man väl rörelsena mer om den är bak än fram eller?

Här varken känns eller syns något än. Bara en uppsvullen mage ovan navel där bebis inte ligger ha ha. Är zombie trött hela tiden. V.9+4 idag

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Wildlings
    En del av oss skrev 2015-12-03 14:05:20 följande:

Sedan kan man ju ha moderkakan fram också som dämpar eller bak och då känner man väl rörelsena mer om den är bak än fram eller?

Här varken känns eller syns något än. Bara en uppsvullen mage ovan navel där bebis inte ligger ha ha. Är zombie trött hela tiden. V.9+4 idag

Ja precis. Min kompis har moderkakan fram och då känns ju sparkarna senare. Hon var nog över v 20 innan hon kände några sparkar. När min första son låg i magen så sparkade han så man såg att det spretade ut ut ur magen. Det var så spetsiga fötter som petade ut här och var. Mina arbetskamrater brukade skratta åt mig när vi satt på möten för vips så såg de hur det sparkade under tröjan. Så får ju inte min kompis som har moderkakan fram. Däremot känner hon ju förstås sparkar hon med nu, men lite senare bara. Men min andra son var det mer som en orm som for under skinnet inga vassa fötter.
  • Jennyyyyy
    Eleshu skrev 2015-12-03 09:05:50 följande:

Hej på er alla. 10+6 idag! Jag vill gå i i facebook gruppen vem ska kag skriva till?

Då ligger vi precis samma:). Vad för bf har du fått?
  • ABCDlillaemi

Hej! 
    Här har ni en superbra blogg. Allt du behöver veta och behöver inför att få en liten bebis. 

Checklistor, Baby-outfits osv. blogg om precis allt som har med graviditet och bebisar att göra!

www.lillaemi.blogg.se

• En del av oss

[quote=76075936][quote-nick]ABCDlillaemi skrev 2015-12-03 16:45:39 följande:[/quote-nick]

Hej! 

Här har ni en superbra blogg. Allt du behöver veta och behöver inför att få en liten bebis. 

Checklistor, Baby-outfits osv. blogg om precis allt som har med graviditet och bebisar att göra!

www.lillaemi.blogg.se

[/

Den måste jag kolla in så tack för länken.

• En del av oss

Vad har ni i ferretin och hB? Är ni zombietrötta? Har blivit rek att börja med 1-2 Niferex per dag och min mage blir ju sten av det och jag har ju redan svårt med toabesök gällande det så hur det kommer bli nu kan jag lätt räkna ut, men med tanke på hur galet trött jag är då jag kan sova dygnet runt så finns det inget val.

Svar på tråden Junibebisar 2016