• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897

Mitt hb låg på 120 senast. 117 är gränsen sa bm. Men eftersom jag inte får behålla mat ordentligt och vet att jag inte tål järntabletter så skulle vi avvakta. Så kommer säkert behöva järn snart men kommer kräva injektioner. Har ätit järntabl förr och min mage blir KATASTROF. Det var lite järn i vitaminerna jag köpte (15 mg istället för 100 mg som oftast i järntabl) och det var tillräckligt för att paja magen helt så fick sluta.

• Jennyyyyy

Var på inskrivning idag. Hade 135 i hb, ultraljud i slutet av januari:). Förlossning står så

långt borta att jag inte hade några frågor om det. Så blir lite tidigare uppföljning i v20 för att prata mer om det då. Tror det är bra om man är lite oroligt lagd:)

• Jennyyyyy
    En del av oss skrev 2015-12-03 18:17:42 följande:

Vad har ni i ferretin och hB? Är ni zombietrötta? Har blivit rek att börja med 1-2 Niferex per dag och min mage blir ju sten av det och jag har ju redan svårt med toabesök gällande det så hur det kommer bli nu kan jag lätt räkna ut, men med tanke på hur galet trött jag är då jag kan sova dygnet runt så finns det inget val.

Min mage är likadan fastän jag inte äter järntabletter. Går ca tre dagar innan nåt händer nu (ursäkta infon haha). Tar lactulos men det verkar sådär. Nån som har bra tips??
  • Ellaria
    En del av oss skrev 2015-12-03 18:17:42 följande:

Vad har ni i ferretin och hB? Är ni zombietrötta? Har blivit rek att börja med 1-2 Niferex per dag och min mage blir ju sten av det och jag har ju redan svårt med toabesök gällande det så hur det kommer bli nu kan jag lätt räkna ut, men med tanke på hur galet trött jag är då jag kan sova dygnet runt så finns det inget val.

Jag är supertrött och somnar utan problem runt 9 varje kväll. Vaknar iofs kvart över sex, men ändå... Mitt järnvärde var helt okej och BM sa att jag inte behövde järntabletter "än", men att järndepåerna kunde sjunka senare, typ.
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria
    Jennyyyyy skrev 2015-12-03 20:22:34 följande:
    Min mage är likadan fastän jag inte äter järntabletter. Går ca tre dagar innan nåt händer nu (ursäkta infon haha). Tar lactulos men det verkar sådär. Nån som har bra tips??
    Lägg upp benen på en pall framför toaletten... Så som vi sitter är inte särskilt naturligt. Egentligen borde man skaffa en sånhär! www.squattypotty.com/
    You know nothing, Jon Snow
  • Kawinna
    Jennyyyyy skrev 2015-12-03 20:22:34 följande:

Drick mycket! Ät fibrer, kiwi, päron, krossat linfrö och chiafrön. Rör på dig. Sedan kan du kanske få prova laxoberal/cilaxoraldroppar? Vet inte om det finns receptfritt dock.. . Hur mycket lactulos tar du?
  • tiinytoes
    HeIena skrev 2015-12-02 21:34:01 följande:

vilken vecka är du i? 

Går in i vecka 15 imorgon. :)
  • En del av oss

[quote=76076851][quote-nick]Jennyyyyy skrev 2015-12-03 20:22:34 följande:[/quote-nick]

[/

Jag är snäppet värre kan gå 1-2 veckor mellan och det är katastrof redan och har då inte ens börjat med niferex eller duroferon än så hur det kommer bli nu vill jag inte ens tänka på. Dessutom har illamåendet eskalerat mår fruktansvärt illa därav inte lika aktiv idag

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • tiinytoes
    EmManny skrev 2015-12-02 23:21:27 följande:

Vilken känsla att så tidigt i graviditeten få livstecken inne från magen utan att vara hos bm. Förstår att det kändes mysigt! Och jag tycker precis som du att det är upp till var och en om man vill använda en! Att jag själv avstår betyder inte att jag dömer den som använder den!

Ja verkligen supermysig känsla. Å de e enbart av den anledningen jag använder den då och då.. inte för att kontrollera så hjärtat slår.. de funkar inte i längden, skulle bara bli nojjig så fort jag inte kan hitta hjärtljuden. Nää nån kväll då och då är de mysigt, av ren längtan :) och då handlar det om kanske 2 min. Igår flytta den på sig efter nån minut, den ville väl va ifred då haha så :)
  • En del av oss

[quote=76076981][quote-nick]Ellaria skrev 2015-12-03 20:48:55 följande:[/quote-nick]

Jag är supertrött och somnar utan problem runt 9 varje kväll. Vaknar iofs kvart över sex, men ändå... Mitt järnvärde var helt okej och BM sa att jag inte behövde järntabletter "än", men att järndepåerna kunde sjunka senare, typ.

[/

Ja du slocknar varje eftermiddag i soffan och är döds trött och vaknar runt 3-5 varje morgon. Tackar min lyckliga stjärna att jag är sjukskriven för jag skulle inte fixa att jobba idagsläget.

Idag har jag legat och sovit från 11-16 och då sov jag även natten till idag. Hur kan man vara så vansinnigt trött begriper jag inte. Orkar inte någonting utan min sambo skulle inget bli gjort.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
Svar på tråden Junibebisar 2016