Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Mitt hb låg på 120 senast. 117 är gränsen sa bm. Men eftersom jag inte får behålla mat ordentligt och vet att jag inte tål järntabletter så skulle vi avvakta. Så kommer säkert behöva järn snart men kommer kräva injektioner. Har ätit järntabl förr och min mage blir KATASTROF. Det var lite järn i vitaminerna jag köpte (15 mg istället för 100 mg som oftast i järntabl) och det var tillräckligt för att paja magen helt så fick sluta.
Var på inskrivning idag. Hade 135 i hb, ultraljud i slutet av januari:). Förlossning står så
långt borta att jag inte hade några frågor om det. Så blir lite tidigare uppföljning i v20 för att prata mer om det då. Tror det är bra om man är lite oroligt lagd:)
Vad har ni i ferretin och hB? Är ni zombietrötta? Har blivit rek att börja med 1-2 Niferex per dag och min mage blir ju sten av det och jag har ju redan svårt med toabesök gällande det så hur det kommer bli nu kan jag lätt räkna ut, men med tanke på hur galet trött jag är då jag kan sova dygnet runt så finns det inget val.
Vad har ni i ferretin och hB? Är ni zombietrötta? Har blivit rek att börja med 1-2 Niferex per dag och min mage blir ju sten av det och jag har ju redan svårt med toabesök gällande det så hur det kommer bli nu kan jag lätt räkna ut, men med tanke på hur galet trött jag är då jag kan sova dygnet runt så finns det inget val.
Min mage är likadan fastän jag inte äter järntabletter. Går ca tre dagar innan nåt händer nu (ursäkta infon haha). Tar lactulos men det verkar sådär. Nån som har bra tips??
vilken vecka är du i?
[quote=76076851][quote-nick]Jennyyyyy skrev 2015-12-03 20:22:34 följande:[/quote-nick]
Min mage är likadan fastän jag inte äter järntabletter. Går ca tre dagar innan nåt händer nu (ursäkta infon haha). Tar lactulos men det verkar sådär. Nån som har bra tips??
[/
Jag är snäppet värre kan gå 1-2 veckor mellan och det är katastrof redan och har då inte ens börjat med niferex eller duroferon än så hur det kommer bli nu vill jag inte ens tänka på. Dessutom har illamåendet eskalerat mår fruktansvärt illa därav inte lika aktiv idag
Vilken känsla att så tidigt i graviditeten få livstecken inne från magen utan att vara hos bm. Förstår att det kändes mysigt! Och jag tycker precis som du att det är upp till var och en om man vill använda en! Att jag själv avstår betyder inte att jag dömer den som använder den!
[quote=76076981][quote-nick]Ellaria skrev 2015-12-03 20:48:55 följande:[/quote-nick]
Jag är supertrött och somnar utan problem runt 9 varje kväll. Vaknar iofs kvart över sex, men ändå... Mitt järnvärde var helt okej och BM sa att jag inte behövde järntabletter "än", men att järndepåerna kunde sjunka senare, typ.
[/
Ja du slocknar varje eftermiddag i soffan och är döds trött och vaknar runt 3-5 varje morgon. Tackar min lyckliga stjärna att jag är sjukskriven för jag skulle inte fixa att jobba idagsläget.
Idag har jag legat och sovit från 11-16 och då sov jag även natten till idag. Hur kan man vara så vansinnigt trött begriper jag inte. Orkar inte någonting utan min sambo skulle inget bli gjort.