Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Jag hade 136 i hb, och 16 i järn (samma som ferritin?).. Min bm ringde mig idag och sa att jag måste börja äta järntabletter (nefirix köpte jag), jag bävar lite. Jag ska ta den innan jag lägger mig tänkte jag.
På söndag ska jag göra ett vul privat :) längtar! Frågade dem om man kan se kön redan nu (vecka 15) och det kan dem ibland, men de kan inte bekräfta något till 100 %. Ska ändå försöka be dom kolla. Fast de viktiga är ju såklart att få se det lilla livet och att h*n har de bra där inne :)
Har ni berättat för er omgivning än?
Jag berättade för min nya chef igår, jag började på nytt jobb för en vecka sen.. då jag var extremt nervös för hur hon skulle ta det. Jag visste inte att jag var gravid när jag var på intervju och skrev på kontrakt utan blev gravid ett par veckor efteråt (oplanerat men välkommet). Så skönt att ha berättat nu iaf!
[quote=76077333][quote-nick]tiinytoes skrev 2015-12-03 21:58:19 följande:[/quote-nick]
På söndag ska jag göra ett vul privat :) längtar! Frågade dem om man kan se kön redan nu (vecka 15) och det kan dem ibland, men de kan inte bekräfta något till 100 %. Ska ändå försöka be dom kolla. Fast de viktiga är ju såklart att få se det lilla livet och att h*n har de bra där inne :)
Har ni berättat för er omgivning än?
Jag berättade för min nya chef igår, jag började på nytt jobb för en vecka sen.. då jag var extremt nervös för hur hon skulle ta det. Jag visste inte att jag var gravid när jag var på intervju och skrev på kontrakt utan blev gravid ett par veckor efteråt (oplanerat men välkommet). Så skönt att ha berättat nu iaf!
[/
Lycka till på söndag! Vad är det för stäle som håller öppet på söndagar?
[quote=76077327][quote-nick]undrar80 skrev 2015-12-03 21:56:40 följande:[/quote-nick]
Jag hade 136 i hb, och 16 i järn (samma som ferritin?).. Min bm ringde mig idag och sa att jag måste börja äta järntabletter (nefirix köpte jag), jag bävar lite. Jag ska ta den innan jag lägger mig tänkte jag.
[/
Ferritin är järndepå ja
Ja trött ska vi väl inte ens prata på... Med en 2,5 åring som kommit in i trots där jag vabbat några dagar denna veckan, jobbar heltid, precis sökt ett nytt jobb där jag varit på intervju (Inter berättat att jag är gravid än) så mår man väl som man förtjänar... Usch!
Sambon är borta i helgen på skidåkning så ingen vila här inte. Nu väntar jag på att morfar ska komma o ha sonen lite mer än halvdag så jag hinner åka o jobba några timmar då jag ligger efter. Sen blir det simning om jag orkar så det är bra att röra sig.. Puh! Om jag vill ha jullov? Ja tack!
Passa på att vila och njuta ni som kan!
Ja det är mitt första, så det låter som att det kan dröja lite med andra ord. :)
Magen och brösten har blivit större, men har inte gått upp något alls i vikt. Förstår inte riktigt hur det går ihop. Än så länge känns inte magen som en gravidmage utan det sitter mer mitt på magen.
Varit vaken sedan 5 som vanligt så nu blir det sängen och vila typ hela dagen och helgen fram till söndag då jag har träning igen. Hoppas hoppas tröttheten är borta och illamåendet då så jag slipper avboka min PT tid. Så svårt att boka tider när man inte har en aning hur man kommer må just den dagen.
[quote=76072081][quote-nick]corona skrev 2015-12-02 17:50:13 följande:[/quote-nick]
Ska göra det på SU (Gbg), har ingen aning om hur längre jag får vänta på svar, men hoppas det går snabbt!
Ville egentligen göra MKP (eftersom man gör det tidigare i graviditeten) istället, men det fick jag inte...
[/
Varför fick du inte göra MKP eller gör dom inte det i ditt län? Jag fick frågan vad jag ville göra och eftersom det är lite högre risk för mf vid MKP efter vad jag läst eftersom det görs tidigare i graviditeten så valde jag FVP. Snabbanalys därdom kollar trisomi 13 18 21 och könskromosomer tar 1 vecka i af här i sthlm.
[quote=76078558][quote-nick]corona skrev 2015-12-04 09:53:37 följande:[/quote-nick]
Man får bara göra MKP här om man tex fått höga siffror på KUB :/
[/
Ok så du fick hög sannolikhet på KUB?