Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
[quote=76078558][quote-nick]corona skrev 2015-12-04 09:53:37 följande:[/quote-nick]
Man får bara göra MKP här om man tex fått höga siffror på KUB :/
[/
Eller nu förstår jag inte. Höga siffror är ju bra. Får man en risk på över 200 så är det sjukvårdspraxis ingen fara men jag skulle inte sluta nojja ändå. Det är dessutom bara statistik som känns helt motsägelsefull för min del som stackars mamman som hade en risk på över 8000 för downs syndrom typ ingen risk och ändå födde just ett barnmed just downs syndrom.
Hos oss fick vi inga direkt siffror utan bara hög eller låg sannolikhet på kub. Jag kan tycka att det är bra, så slipper man tolka alla siffror o jämföra hit och dit ????
Fick hem en ultraljudsmonitor idag.. Hörde bara min egen puls, på tre ställen. Sen ett konstigt ljud typ 5 cm under naveln, lät som att man hoppa hopprep ungefär. Någon som vet vad de kan vara? Nu blir jag ju orolig :(
Fick hem en ultraljudsmonitor idag.. Hörde bara min egen puls, på tre ställen. Sen ett konstigt ljud typ 5 cm under naveln, lät som att man hoppa hopprep ungefär. Någon som vet vad de kan vara? Nu blir jag ju orolig :(
Tror det är flödet i navelsträngen. Köpte också en doppler och ångrar mig så. Har bara hört min egen puls och navelsträngen men inget hjärta. Blir ju bara mer ångest än innan.
[quote=76078558][quote-nick]corona skrev 2015-12-04 09:53:37 följande:[/quote-nick]
Man får bara göra MKP här om man tex fått höga siffror på KUB :/
[/
Eller nu förstår jag inte. Höga siffror är ju bra. Får man en risk på över 200 så är det sjukvårdspraxis ingen fara men jag skulle inte sluta nojja ändå. Det är dessutom bara statistik som känns helt motsägelsefull för min del som stackars mamman som hade en risk på över 8000 för downs syndrom typ ingen risk och ändå födde just ett barnmed just downs syndrom.
Jag har fått influensan. Sambon smitta mig och sonen har också blivit sjuk.
Fy vad jag mår dåligt!!!
Min bm sa att man inte ska skaffa en sån då det kan göra en just orolig. Svårt att hitta på
Vissa innan v15 typ sa hon. Så tror det bara gör en mer nojig.
Ni som hört hjärtljuden med angelsound vilken vecka är ni i? Ska man använda sådan gel på magen och var köper man det någonstans? För den lilla tuben gel räcker ju inte så länge.