• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Kristalii
    En del av oss skrev 2015-12-05 10:22:42 följande:

Ni som hört hjärtljuden med angelsound vilken vecka är ni i? Ska man använda sådan gel på magen och var köper man det någonstans? För den lilla tuben gel räcker ju inte så länge.

Jag har egentligen inte koll men är det inte glidslem som används? Finns på Apotea. www.apotea.se/aco-special-care-glidslem-oparfymerad-250-ml
  • annieh897

Har försökt diskutera namn med sambon flera gånger utan framgång. Han ratar alla mina förslag men har inga egna. Idag fick han en lång lista med namn så han kunde markera vilka han gillar... En sak är säker, vi tycker TOTALT olika! Det kommer bli oerhört svårt att enas.

Gillar ni samma namn som er partner eller tycker ni helt olika?

• Jennyyyyy

Vi har typ INGA namn. Är lite allergisk mot alla "trendnamn" och vill ha nåt mer annorlunda utan det ska vara konstigt. Namnet ska ju passa på en femtioåring med;)

• bryrmiginte
    Wielkip skrev 2015-12-05 15:41:43 följande:

Usch :( kom det bara lite eller har det fortsatt?

Bara lite, en gång inatt sen en gång idag, båda gångerna efter jag försökt bajsa (ursäkta:p) så man har ju tryckt på lite. Vågar inte göra de igen, rädd att ee ska blöda mer. Går in i vecka 14 imorgon, och på ul såg allt bra ut. Tycker de är konstigt ; (
  • tofslan
    annieh897 skrev 2015-12-05 19:16:14 följande:

Har försökt diskutera namn med sambon flera gånger utan framgång. Han ratar alla mina förslag men har inga egna. Idag fick han en lång lista med namn så han kunde markera vilka han gillar... En sak är säker, vi tycker TOTALT olika! Det kommer bli oerhört svårt att enas.

Denna gång har vi inte börjat prata namn ännu men förra gången var det precis sådär! Jag hade låååånga listor - han ratade nästan alla namn men föreslog inga egna. Zzzz. Nåja, till slut blev det bra! Vi valde namn när sonen var ca 10 dagar (vi hade två namn med oss in till BB och kände sedan på dom under de första dagarna).

Denna gång väntar vi två barn så om det blir lika knepigt igen får jag väl föreslå att vi helt enkelt väljer ett namn var, hehe
  • En del av oss

[quote=76083423][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-05 16:54:03 följande:[/quote-nick]

Nedre delen där mikrofonen sitter. Inser dock nu när jag kollar att det troligen inte funkar med iPhone 5. Mikrofon, högtalare och hörlursuttag sitter alla där nere. Jag hade iPhone 4 när jag testade och den har hörlursuttaget på toppen.

[/

Jag har iPhone 4 men tyckte den hade för liten skärm så köpte Samsung

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76083972][quote-nick]annieh897 skrev 2015-12-05 19:16:14 följande:[/quote-nick]

[/

Min sambo gillar mina namnförslag. Pojknamn är klart, flicknamn kan inte bestämma mig.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • corona
    En del av oss skrev 2015-12-04 10:50:59 följande:

[quote=76078558][quote-nick]corona skrev 2015-12-04 09:53:37 följande:[/quote-nick]

Man får bara göra MKP här om man tex fått höga siffror på KUB :/

[/

Ok så du fick hög sannolikhet på KUB?

Nej, jag har inte gjort KUB, kommer hoppa över det och gå direkt på FVP istället.
    FVP får man göra oavsett (i alla fall om man är över 35, vilket jag är),  men MKP får man bara göra om man fått dåliga siffror på KUB. 
  • corona
    Mamma Lotta skrev 2015-12-02 18:42:10 följande:
    Varför fick du inte göra mkp? Du skulle ju kunna vända dig till Näl om du vill göra det och kan tänka dig att åka en bit? Jag gjorde mitt på Näl men själva provet analyseras på Sahlgrenska och jag räknar med svar på tisdag senast!

En del av oss jag tror att jag och corona hör till samma landsting så det beror nog inte på det!
    När jag sa till min bm att jag ville göra MKP istället för FVP, så sa hon att de görs bara MKP om man fått dåliga siffror på KUB.  Annars är det FVP som gäller..
    Jag tillhör Västra Götaland.  Konstigt att det kan vara så olika inom samma landsting!   
    Jo, jag kan tänka mig att åka en bit, fast det är väl min bm som behöver skicka remiss till Näl i så fall?
Svar på tråden Junibebisar 2016