• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Familjen N
    En del av oss skrev 2015-12-05 10:22:42 följande:

Ni som hört hjärtljuden med angelsound vilken vecka är ni i? Ska man använda sådan gel på magen och var köper man det någonstans? För den lilla tuben gel räcker ju inte så länge.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Jag hörde första gången v 11+2,
    Men det va svagt och nog mest en lyckoträff :) . (Testade några gånger innan utan att lyckas) Sen i v 12+2, 1 vecka senare så hörde jag tydligare och högre. Igår, v 13+4, så hördes det riktigt högt och jag hittade det snabbt. Det låter verkligen som galopperande hästar!

Jag har använt vanlig babyolja och det har funkat kanon.
  • Familjen N

Åh just set ja! Hörlurarna som hänger med är riktigt dåliga så jag har använt mina hörlurar till mobilen. Jättestor skillnad på ljudkvalitén!

• Kristalii

Apropå hörlurar till mobilen lyckades jag med min iPhone höra hjärtljud förra graviditeten. Jag testade apparna Stethoscope och iSteth. Kommer inte ihåg vilken som var bäst.

Lyssnade dock inte så här tidigt i graviditeten och det var ganska svårt att hitta hjärtljuden.

• Jennyyyyy
    Kristalii skrev 2015-12-05 10:45:01 följande:

Apropå hörlurar till mobilen lyckades jag med min iPhone höra hjärtljud förra graviditeten. Jag testade apparna Stethoscope och iSteth. Kommer inte ihåg vilken som var bäst.

Lyssnade dock inte så här tidigt i graviditeten och det var ganska svårt att hitta hjärtljuden.

Hör man skillnad så det inte är ens egen:). Bebisen är iof mkt högre.
  • Kristalii
    Jennyyyyy skrev 2015-12-05 12:18:49 följande:

Hör man skillnad så det inte är ens egen:). Bebisen är iof mkt högre.

Jorå, jag hörde att det var fostrets. Dels farten och dels var jag höll iPhonen. Även om det var svårt var det lättare att hitta fostrets hjärtslag. Där var det lixom bara min mage. För att hitta mitt hjärtslag fick jag verkligen hålla upp och undan mitt bröst.
  • En del av oss

[quote=76082268][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-05 10:45:01 följande:[/quote-nick]

[/

Vilken del av telefonen fångar upp ljudet på en iPhone? Nedre delen av den? Låter otroligt att det skulle fungera. Har iofs en iPhone men använder den inte utan bara Samsung.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Wielkip
    bryrmiginte skrev 2015-12-05 12:25:05 följande:

Kom lite blod på pappret inatt, en vecka efter jag sett den lilla på ul. Läskigt :(

Usch :( kom det bara lite eller har det fortsatt?
  • tiinytoes
    En del av oss skrev 2015-12-03 22:30:38 följande:

[quote=76077333][quote-nick]tiinytoes skrev 2015-12-03 21:58:19 följande:[/quote-nick]

På söndag ska jag göra ett vul privat :) längtar! Frågade dem om man kan se kön redan nu (vecka 15) och det kan dem ibland, men de kan inte bekräfta något till 100 %. Ska ändå försöka be dom kolla. Fast de viktiga är ju såklart att få se det lilla livet och att h*n har de bra där inne :)

Har ni berättat för er omgivning än?

Jag berättade för min nya chef igår, jag började på nytt jobb för en vecka sen.. då jag var extremt nervös för hur hon skulle ta det. Jag visste inte att jag var gravid när jag var på intervju och skrev på kontrakt utan blev gravid ett par veckor efteråt (oplanerat men välkommet). Så skönt att ha berättat nu iaf!

[/

Lycka till på söndag! Vad är det för stäle som håller öppet på söndagar?

Det är emma ultraljudsklinik i Malmö. :) har öppet både lördag å söndag. Kostar typ 100 kr extra i helgtillägg, men det tycker jag det är värt, är några mil dit så slipper man att åka på en vardag utan att behöva ta ledigt lite från jobb :)
  • Kristalii
    En del av oss skrev 2015-12-05 15:35:39 följande:

[quote=76082268][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-05 10:45:01 följande:[/quote-nick]

[/

Vilken del av telefonen fångar upp ljudet på en iPhone? Nedre delen av den? Låter otroligt att det skulle fungera. Har iofs en iPhone men använder den inte utan bara Samsung.

Nedre delen där mikrofonen sitter. Inser dock nu när jag kollar att det troligen inte funkar med iPhone 5. Mikrofon, högtalare och hörlursuttag sitter alla där nere. Jag hade iPhone 4 när jag testade och den har hörlursuttaget på toppen.
Svar på tråden Junibebisar 2016