Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Ni som hört hjärtljuden med angelsound vilken vecka är ni i? Ska man använda sådan gel på magen och var köper man det någonstans? För den lilla tuben gel räcker ju inte så länge.
Åh just set ja! Hörlurarna som hänger med är riktigt dåliga så jag har använt mina hörlurar till mobilen. Jättestor skillnad på ljudkvalitén!
Apropå hörlurar till mobilen lyckades jag med min iPhone höra hjärtljud förra graviditeten. Jag testade apparna Stethoscope och iSteth. Kommer inte ihåg vilken som var bäst.
Lyssnade dock inte så här tidigt i graviditeten och det var ganska svårt att hitta hjärtljuden.
Apropå hörlurar till mobilen lyckades jag med min iPhone höra hjärtljud förra graviditeten. Jag testade apparna Stethoscope och iSteth. Kommer inte ihåg vilken som var bäst.
Lyssnade dock inte så här tidigt i graviditeten och det var ganska svårt att hitta hjärtljuden.
Kom lite blod på pappret inatt, en vecka efter jag sett den lilla på ul. Läskigt :(
Hör man skillnad så det inte är ens egen:). Bebisen är iof mkt högre.
[quote=76082268][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-05 10:45:01 följande:[/quote-nick]
[/
Vilken del av telefonen fångar upp ljudet på en iPhone? Nedre delen av den? Låter otroligt att det skulle fungera. Har iofs en iPhone men använder den inte utan bara Samsung.
Kom lite blod på pappret inatt, en vecka efter jag sett den lilla på ul. Läskigt :(
[quote=76077333][quote-nick]tiinytoes skrev 2015-12-03 21:58:19 följande:[/quote-nick]
På söndag ska jag göra ett vul privat :) längtar! Frågade dem om man kan se kön redan nu (vecka 15) och det kan dem ibland, men de kan inte bekräfta något till 100 %. Ska ändå försöka be dom kolla. Fast de viktiga är ju såklart att få se det lilla livet och att h*n har de bra där inne :)
Har ni berättat för er omgivning än?
Jag berättade för min nya chef igår, jag började på nytt jobb för en vecka sen.. då jag var extremt nervös för hur hon skulle ta det. Jag visste inte att jag var gravid när jag var på intervju och skrev på kontrakt utan blev gravid ett par veckor efteråt (oplanerat men välkommet). Så skönt att ha berättat nu iaf!
[/
Lycka till på söndag! Vad är det för stäle som håller öppet på söndagar?
[quote=76082268][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-05 10:45:01 följande:[/quote-nick]
[/
Vilken del av telefonen fångar upp ljudet på en iPhone? Nedre delen av den? Låter otroligt att det skulle fungera. Har iofs en iPhone men använder den inte utan bara Samsung.