• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • En del av oss

Jag har blivit rek niferex redan nu 1-2 st per dagproblemet är bara att jag redan är förstoppad och lär inte bli bättremed järntabletter.

Min mage är stor mitt på vid tarmarna under naveln där bebis är syns inget än är bara i v.10+1 och den är ca4 cm dena vecka. Så magen ovanför naveln som ser ut som bebismage är vet i tusan men ser verkligen ut som gravidmage i v.20 typ.

Jo det är jobbigt just nu plus den här tröttheten men somnar ju inte ändå.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • tofslan
    En del av oss skrev 2015-12-07 14:53:11 följande:

Jag har blivit rek niferex redan nu 1-2 st per dagproblemet är bara att jag redan är förstoppad och lär inte bli bättremed järntabletter.

Min mage är stor mitt på vid tarmarna under naveln där bebis är syns inget än är bara i v.10+1 och den är ca4 cm dena vecka. Så magen ovanför naveln som ser ut som bebismage är vet i tusan men ser verkligen ut som gravidmage i v.20 typ.

Blev du rekommenderad niferex efter att ha lämnat blodprov eller? Jag funderar på att börja knapra på eget bevåg men det känns lite dumt. Som du skriver blir ju magen heller INTE kul av järntabletter
  • Mamma Lotta

Idag fick jag svar på mitt moderkaksprov allt är normalt! Imorgon ringer jag Näl om könet så då får jag veta om det är en tjej eller kille som för tillfället bor i min mage!

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Kristalii
    En del av oss skrev 2015-12-07 14:53:11 följande:

Jag tror det var Duroferon jag tog förra graviditeten istället för Niferex. Funkade mycket bättre för min mage.
  • Kristalii
    Mamma Lotta skrev 2015-12-07 15:06:19 följande:

Idag fick jag svar på mitt moderkaksprov allt är normalt! Imorgon ringer jag Näl om könet så då får jag veta om det är en tjej eller kille som för tillfället bor i min mage!

Så härligt att det var normalt!
  • Kristalii
    En del av oss skrev 2015-12-07 14:32:16 följande:

[quote=76089377][quote-nick]Ellaria skrev 2015-12-07 09:57:01 följande:[/quote-nick]

Tecknet "]" finns på din platta... Om du berättar vilken platta du har kan jag förklara hur du ska göra för att få fram det.

[/

Har apple mini tror jag

Jag skriver de flesta svar (dock inte detta...) på min iPhone. quote] blir rosamarkerat för att den anser det vara felstavat. Jag klickar med fingret på raden under quote] och ser till att markören står där innan jag börjar skriva. Då funkar det! Ibland kan jag vara tvungen att klicka några gånger innan den hoppar rätt.
  • En del av oss

[quote=76090525][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-07 15:23:31 följande:[/quote-nick]

Jag skriver de flesta svar (dock inte detta...) på min iPhone. quote] blir rosamarkerat för att den anser det vara felstavat. Jag klickar med fingret på raden under quote] och ser till att markören står där innan jag börjar skriva. Då funkar det! Ibland kan jag vara tvungen att klicka några gånger innan den hoppar rätt.

[/

Klikar så också på returen till höger me det blir ändå fel och som du skriver blir quote rosamarkerat.

• mallar
    En del av oss skrev 2015-12-07 14:32:16 följande:

[quote=76089377][quote-nick]Ellaria skrev 2015-12-07 09:57:01 följande:[/quote-nick]

Tecknet "]" finns på din platta... Om du berättar vilken platta du har kan jag förklara hur du ska göra för att få fram det.

[/

Har apple mini tror jag

Jag sitter också på en sån. När du börjat skriva ser du till att trycka så du hamnar på en ny rad. Tryck inte bort det som ipaden själv markerar liksom. Är du med hur jag menar?
  • mallar
    En del av oss skrev 2015-12-07 15:26:52 följande:

[quote=76090525][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-07 15:23:31 följande:[/quote-nick]

[/

Klikar så också på returen till höger me det blir ändå fel och som du skriver blir quote rosamarkerat.

Tryck inte på retur utan klicka med fingret nedanför quote som är markerat.
  • En del av oss
    tofslan skrev 2015-12-07 15:05:40 följande:

Blev du rekommenderad niferex efter att ha lämnat blodprov eller? Jag funderar på att börja knapra på eget bevåg men det känns lite dumt. Som du skriver blir ju magen heller INTE kul av järntabletter

Ja efter jag lämnat feritin provet för hb som togs på mvc var ok på 116 och ferritin på 22.

Duroferon har jag ätit fick diare av det. Niferex stenhård. Blutsaft och hemofer innehåller för lite järn behövs 8 hemofer för att få i sig samma mängd som 1 niferex. Tatt niferex droppar fick missfärgade tänder dock borta nu efter jag fick bleka dom. Järnsprutor sindyrt, järndropp ar det bästa en det krävs remis och riktigt kassa värden för det så det får jag inte beviljat nu
Svar på tråden Junibebisar 2016