• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • mopstops

Jahapp. . Så har man druttat omkull och skrapat upp hela knäet :( usch! Skulle simma idag men de går inte nu.. sjukt tjock känner jag mig! Funderar på att ta mamma brallor o tight top på mig på jobbet snart så slipper alla fundera. Ja här syns det att jag gått upp i vikt o magen syns också med rätt kläder. Ser lite ut som stig-helmer i hälsoresan ni vet.. haha! Den där ostbågs magen han har i början! Läckert! :)

• tofslan
    mopstops skrev 2015-12-08 16:35:00 följande:

Jahapp. . Så har man druttat omkull och skrapat upp hela knäet :( usch! Skulle simma idag men de går inte nu.. sjukt tjock känner jag mig! Funderar på att ta mamma brallor o tight top på mig på jobbet snart så slipper alla fundera. Ja här syns det att jag gått upp i vikt o magen syns också med rätt kläder. Ser lite ut som stig-helmer i hälsoresan ni vet.. haha! Den där ostbågs magen han har i början! Läckert! :)

Haha, het beskrivning! Men här har du en till med ostbågsmage. Jag tycker det känns mkt bättre nu när jag har tajta kläder på jobbet (eftersom jag berättade häromveckan) än innan när jag kände mig tjock i stora tröjor och koftor. Bättre lyfta fram bulan och låta den synas (även fast det mest bara beror på svullna tarmar såhär tidigt..!)

Surt med knät! Jag gillar också verkligen simning som gravid, förra graviditeten slutade jag helt med annan träning (vilket jag har gjort nu med eft det inte känns bra för mej) men simning kunde jag hålla på med ända till typ vecka 30/32. (Sen fick jag så mycket sammandragningar av kallt vatten att jag fick skippa det med.) så jag hoppas kunna simma länge till!
  • Jennyyyyy

Velar om jag ska göra KUB! V12 nu så dags att bestämma sig. Får åka till annat län isåfall då jag är under 35 och de gör det inte här i Halland. Kan man göra både blodprover och UL samtidigt?

• Ellaria
    tofslan skrev 2015-12-08 16:45:06 följande:
    Haha, het beskrivning! Men här har du en till med ostbågsmage. Jag tycker det känns mkt bättre nu när jag har tajta kläder på jobbet (eftersom jag berättade häromveckan) än innan när jag kände mig tjock i stora tröjor och koftor. Bättre lyfta fram bulan och låta den synas (även fast det mest bara beror på svullna tarmar såhär tidigt..!)

Surt med knät! Jag gillar också verkligen simning som gravid, förra graviditeten slutade jag helt med annan träning (vilket jag har gjort nu med eft det inte känns bra för mej) men simning kunde jag hålla på med ända till typ vecka 30/32. (Sen fick jag så mycket sammandragningar av kallt vatten att jag fick skippa det med.) så jag hoppas kunna simma länge till!
    Finns ingen simhall i min stad... Dom bygger en ny och den blir inte klar förrän sent nästa år. Så himla surt eftersom jag ÄLSKAR att simma.
    Jennyyyyy skrev 2015-12-08 18:29:53 följande:

Velar om jag ska göra KUB! V12 nu så dags att bestämma sig. Får åka till annat län isåfall då jag är under 35 och de gör det inte här i Halland. Kan man göra både blodprover och UL samtidigt?

Ja, men då får du vänta på resultaten.

You know nothing, Jon Snow
  • Liinaa91
    Kristalii skrev 2015-12-08 15:03:58 följande:

Ja, det var ju det jag skrev...

Ja förstod de! Bara delar med mig att det är fler.
  • Maräng87

Vad konstigt, jag är 28 och bor också i hallands län. Min bm frågade mig om vi var intresserade av kub. Nu gjorde vi inget och jag vet inte om vi i så fall hade fått betala men vad konstigt!
  • Kristalii
    Liinaa91 skrev 2015-12-08 20:10:45 följande:

Ja förstod de! Bara delar med mig att det är fler.

Jaha, då missförstod jag dig. Ursäkta.
  • Jennyyyyy
    Maräng87 skrev 2015-12-08 20:43:04 följande:

Vad konstigt, jag är 28 och bor också i hallands län. Min bm frågade mig om vi var intresserade av kub. Nu gjorde vi inget och jag vet inte om vi i så fall hade fått betala men vad konstigt!

Min syster och kompis fick åka till Gbg och Ljungby. Hon kanske bara frågade? Tycker det ska vara lika vård överallt..
  • Dance dance dance

Ja, jag gjorde ul och blodprover samtidigt och så fick de ringa in resultatet till mig efter ett par dagar när proverna analyserats.
  • Micajin
    Maräng87 skrev 2015-12-08 20:43:04 följande:

Jag ska på inskrivning snart också i Halland så jag kan se om jag blir erbjuden? Annars är de konstigt. Kan inte vara så att det är olika i olika kommuner i länet?
Svar på tråden Junibebisar 2016