• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Ellaria

Tecknet "]" finns på din platta... Om du berättar vilken platta du har kan jag förklara hur du ska göra för att få fram det.

You know nothing, Jon Snow
  • EmManny
    caroline1986 skrev 2015-12-07 09:16:07 följande:

Förlåt men inget ont menat nu men hade ni ett bra förhållande innan ni skaffade barn? Förstår inte riktigt de som skaffar barn när förhållandent inte är bra

När man har oskyddad sex med någon så vet man ju att det kan bli barn! Jag tycker att det är sorgligt att höra om folk som blir gravida utan att vara säkra på att de vill vara föräldrar tillsammans. Man skapar en ny människa som kommer att ha sina föräldrar hela livet. Jag blir ledsen när jag läser om detta. Sitter här med min lilla sjuka flicka i famnen som åkt på öroninflammation och känner mig extra känslosam.
  • EmManny
    gr0 skrev 2015-12-06 15:28:53 följande:

Tidigare när jag fått blödningar har jag ändå kunnat se en orsak till det med förstoppning eller nåt annat. Men igår kom det mer som utan orsak och just att det var så mycket vätska dessutom. Men hade det varit fostervatten hade ett missfall satt igång rätt omgående sa de på akuten.

Jag är så sjukt trött hela tiden med, mer trött än jag var tidigare i grav. Det borde ju ha gått över nu i andra trimestern. Men allt är ju så "normalt" och "individuellt", jag måste bara övertyga min hjärna om det med. :)

Förstår din oro och hoppas och tror att det inte är någon fara!! Tänker på dig!
  • Jensan911

Förlängd sjukskrivning, så trött på stt spy och må illa... "Det blir bättre efter vecka 12", det var 3 veckor sen...

• Dance dance dance
    Jensan911 skrev 2015-12-07 13:59:04 följande:

Förlängd sjukskrivning, så trött på stt spy och må illa... "Det blir bättre efter vecka 12", det var 3 veckor sen...

Samma här, det är svårt att hålla modet uppe när man mått dåligt så länge tycker jag. Spyr du varje dag? Inte jag, tack och lov, men kroppen har visst börjat med en ny trist grej: att spy upp de få klunkar vatten jag tar tillsammans med lergiganen på morgonen. Så menlöst.
  • En del av oss

[quote=76089377][quote-nick]Ellaria skrev 2015-12-07 09:57:01 följande:[/quote-nick]

Tecknet "]" finns på din platta... Om du berättar vilken platta du har kan jag förklara hur du ska göra för att få fram det.

[/

Har apple mini tror jag

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

Är i en svacka just nu pga insomnia tillsammans med alla gravidhormoner. Min sambo är inte så bra på det känslomässiga biten. Och jag känner mig ansvarstyngd orolig ledsen och han förstår inte. Vi planerade barn ihop och vill verkligen bli pappa ihop med mig som mamma men just nu mår jag inte så bra. Mycket gråt och ledsen hela tiden antagligen pga dålig sömn under flera månader.

• tofslan
    En del av oss skrev 2015-12-07 14:36:11 följande:

Är i en svacka just nu pga insomnia tillsammans med alla gravidhormoner. Min sambo är inte så bra på det känslomässiga biten. Och jag känner mig ansvarstyngd orolig ledsen och han förstår inte. Vi planerade barn ihop och vill verkligen bli pappa ihop med mig som mamma men just nu mår jag inte så bra. Mycket gråt och ledsen hela tiden antagligen pga dålig sömn under flera månader.

Förstår att det är tufft. Hoppas att du mår bättre snart!
  • tofslan

Känner mig så väldigt gravid. Är bara i vecka 14... Magen är redan stor och framför allt konstigt "hög", bebismagen börjar strax under brösten. Som jag minns det från förra graviditeten dröjde det länge innan magen växte på sig däruppe men nu är jag redan där. Jag väntar visserligen tvillingar men det känns ändå väldigt stort? Får verkligen en föraning om hur denna graviditet kommer att kännas. Nåja. För nu mår jag bra, minus väldigt trötthet och STORT sömnbehov, så nu ska försöka vara nöjd så länge det faktiskt funkar ok. (Mådde väldigt dåligt i slutet av förra graviditeten.)

• tofslan

Just det. Hur tänker ni andra kring järntillskott? Jag funderar på om min STORA trötthet kan bero på järnbrist. Jag antar att de kollade järnvärde vid proverna som togs vid inskrivningen men det är ju många veckor sen nu..

Svar på tråden Junibebisar 2016