Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
När jag sa till min bm att jag ville göra MKP istället för FVP, så sa hon att de görs bara MKP om man fått dåliga siffror på KUB. Annars är det FVP som gäller..
Jag tillhör Västra Götaland. Konstigt att det kan vara så olika inom samma landsting!
Jo, jag kan tänka mig att åka en bit, fast det är väl min bm som behöver skicka remiss till Näl i så fall?
När jag sa till min bm att jag ville göra MKP istället för FVP, så sa hon att de görs bara MKP om man fått dåliga siffror på KUB. Annars är det FVP som gäller..
Jag tillhör Västra Götaland. Konstigt att det kan vara så olika inom samma landsting!
Jo, jag kan tänka mig att åka en bit, fast det är väl min bm som behöver skicka remiss till Näl i så fall?
[quote=76084861][quote-nick]corona skrev 2015-12-05 22:54:41 följande:[/quote-nick]
Nej, jag har inte gjort KUB, kommer hoppa över det och gå direkt på FVP istället.
FVP får man göra oavsett (i alla fall om man är över 35, vilket jag är), men MKP får man bara göra om man fått dåliga siffror på KUB.
[/
Samma här.
Så blir man väckt kl 0.45 av att sambon snarkar och jag har assvårt att somna om medan han sover vidare som inget. Har lust att slänga ut fanskapet. Vart grinig mot mig hela lördagen och sedan väcker mig dessutom. Kommer vara död vid 11 då jag ska iväg så väl avboka pga sömnbrist. Kan inte begripa att jag ska ha så svårt att sova om trots total lite sömn och trötthet men omöjligt då han låter som fan när han sover och inga öronproppar passar mina öron.
En till som vaknar vareviga natt allt från 2.30-4.30 utan anledning. Min klockan ringer kl. 6 (jobbar i helgen).. Vad GÖR man?! Har haft såhär de senaste tre veckorna. Jag orkar inte med jobbet då jag inte får sova! Det spelar ingen roll om jag lägger mig vid 21 eller vid midnatt! Kan väl knappast vara utvilad efter bara fyra timmar? Är så less på detta!!
[quote=76085371][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-12-06 04:31:23 följande:[/quote-nick]
En till som vaknar vareviga natt allt från 2.30-4.30 utan anledning. Min klockan ringer kl. 6 (jobbar i helgen).. Vad GÖR man?! Har haft såhär de senaste tre veckorna. Jag orkar inte med jobbet då jag inte får sova! Det spelar ingen roll om jag lägger mig vid 21 eller vid midnatt! Kan väl knappast vara utvilad efter bara fyra timmar? Är så less på detta!!
[/
Har exakt samma problem. Tiden jag lägger mig kvittar, vaknar alltid mitt i natten skitpigg av. Noll anledning och försöker somna om i timmar och ibland så snarkarsambon till sekunden innan jag ska somna in efter kanske 2-3 timmars väntan på john blund, skitkul att vara klarvaken och på ruta 1 igen.
Himla tur att jag är sjukskriven för jag skulle inte vara människa på jobbetjust nu.
[quote=76085371][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-12-06 04:31:23 följande:[/quote-nick]
[/
Har exakt samma problem. Tiden jag lägger mig kvittar, vaknar alltid mitt i natten skitpigg av. Noll anledning och försöker somna om i timmar och ibland så snarkarsambon till sekunden innan jag ska somna in efter kanske 2-3 timmars väntan på john blund, skitkul att vara klarvaken och på ruta 1 igen.
Himla tur att jag är sjukskriven för jag skulle inte vara människa på jobbetjust nu.
[quote=76086002][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-12-06 11:28:28 följande:[/quote-nick]
Ja, alltså jag har sovit i 9 timmar totalt på hela helgen. Dessutom jobbar jag på dagarna.. Jag vet inte hur jag ska orka!?
Skönt att vara sjukskriven och slippa tänkte på att du måste upp och jobba en hel dag..
[/
Stackare men du kan inte vila på dagtid dom dagar du är ledig? Jag har sovit totalt 3-4 timmar sen kl 22 igår och gick upp 07.50 igen och då sovit sen ca 05. Fattar inte varför kroppen vill ju sova men kan inte.
Sedan när jag välsover så känns det oftast som jag ligger och har en dialog med mig själv som har med mammarollen, bebis graviditet att göra eller sådrömmer jag så jädra mycket om typ min barndom och sånt. Håller på och blir knäpp, detta måste ju definitivt ha med graviditeten att göra. Börjar nästan hata att gå och lägga mig nu på kvällarna nu för då vet jag ytterligare en nästintill sömnlös natt.
Bara lite, en gång inatt sen en gång idag, båda gångerna efter jag försökt bajsa (ursäkta:p) så man har ju tryckt på lite. Vågar inte göra de igen, rädd att ee ska blöda mer. Går in i vecka 14 imorgon, och på ul såg allt bra ut. Tycker de är konstigt ; (