Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Jag har haft två mf/ma. Det var innan jag fick mitt första barn. Båda började med bruna flytningar. Jag fick VUL och det hela konstaterades. Med sonen fick jag oxå bruna flytningar, och då visade VUL att moderkakan låg med en liten flik för öppningen av livmodern och det nötte när jag gick. Ingen fara för sonen, och i takt med att livmodern växte åkte moderkakan uppåt. Var och en kan dock säkert fatta ångesten jag drabbades av när jag såg det bruna i trasorna. Med dottern kom inget brunt, skönt!
Verkar bli svårt att dölja magen denna gången, tre täta graviditeter krävdes det för att ge mig annat än minimage, kul ändå! :D
Verkar bli svårt att dölja magen denna gången, tre täta graviditeter krävdes det för att ge mig annat än minimage, kul ändå! :D
Idag berättade vi för mina föräldrar. Vi hade tänkt vänta tills min mamma fyller år i slutet på oktober men tydligen hade de bokat en resa då. Så idag kom de förbi oss och hjälpte till med trädgårdsarbete. Sa till mamma att hon får sin present tidigare, jag hade slagit in 2 koppar som jag skrivit mormor/morfar på. Mamma började gråta och båda blev jätteglada.
Så skönt att berätta så jag kunde fråga hur mamma mådde som gravid. Hon mådde superbra hela graviditeten och hade inget illamående. Då kände jag mig lite lugnare,kanske går det i arv.
Har också rätt stor mage i vecka sju. Gissar på att det är en hel del svullnad som antagligen lägger sig lite om nån vecka (hoppas iaf, tänkte försöka dölja detta till efter RUL iaf :p) för övrigt mår jag illa som tusan, gjort det nästan konstant senaste två dagarna.. Ända som hjälper är att vila och dricka vatten. Kul att man pendlar till jobb 5 mil med tåg enkel väg, men det ska väl gå.. får sätta mig nära toaletten haha.
Skrev förut att jag inte känt nåt idag... Sen blev jag lite hungrig och pang så var illamåendet tillbaka!
Fin!
Jag är bara i 5+5, men med de två tidigare har jag inte ens fått "svullenmage", och gravidmagen kom inte fören runt/efter RUL, så jag är nöjd att det verkar bli tidigare nu :D har bakåtlutad livmoder och bär barnen "inuti" kroppen när jag är gravid, därav mindre mage än genomsnittet.