• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Moneal
    Sandra07 skrev 2015-10-11 22:50:51 följande:

Hur tänker ni göra med träning under graviditeten?

Själv gillar jag styrketräning och vill gärna fortsätta med det men är lite nervös att jag gör fel. Svårt att veta vad man bör eller inte bör göra.

Nån som har några tips eller vet var man kan hitta bra info om styrketräning under graviditet?

jag har tränat väldigt aktivt innan + men har hamnat i en dvala.

Ska försöka komma ur den så småningom men tror att jag väntar till efter 12 veckor och ul.

Kör mest styrka och löpträning men kommer byta ut löp till gå.

Känns inge bra att springa är fogarna är lite knasiga :)
  • Moneal
    emuya skrev 2015-10-12 06:15:40 följande:

Är et någon mer än jag som drömmer otroligt mycket? Vaknar på morgonen och undrar vad som egentligen hände. Helt sjukt! Haha  Kanske inte alls har med graviditeten att göra, men brukar hursomhelst inte drömma SÅHÄR mycket som nu...

har drömt massor alla veckor än så länge, otroligt jobbigt då man vaknar konstant och då även är konstant trött.

Det kan vara vad som helst.

I går var Robert Ashberg hemma hos mig med ett hyreskontrakt i miniformat och ville ha middag och hårklipning ;)
  • tiinytoes

Dessa drömmar ja...

Jag drömde att jag var med i en tävling där man skulle äta en flaska senap och sen en paket yoghurt. Den som åt snabbast vann. Vaknade av att jag höll på att kräkas.. Förra graviditeten drömde jag att jag födde fram en fryst fiskfilé. Haha! Mycket mat i mina drömmar. Galet. ....

• Erla

Jag brukar drömma mycket annars också så själv kan jag inte säga att jag märker någon skillnad. Inatt drömde jag att jag bodde på en camping och hade en nyfödd ^^ jättemysigt förutom att det tydligen inte skulle finnas något vatten i kranarna under vinterhalvåret XD för övrigt störs jag inte så mycket av drömmarna så sömn får jag i alla fall :)

• Roxxxan

Haha ???? en fryst fiskfile! Haha ????????

Jag drömmer också mycket men inte så konstiga drömmar... Än..

Är däremot skitirriterad över att jag vaknar ungefär varannan timme varje natt, men inte för att jag är kissenödig, bara vaknar :/

Är i vecka 5+1 och än så länge är mina symtom ömma bröstvårtor, värk i mage och ländrygg. Tränade mitt första styrkepass i lördags och nu känns det som om jag har växtvärk som strålar ner i låren, kryper, sticker, ilar (ej träningsvärk).. Jättekonstigt! Inte haft växtvärk sen jag var liten..

Bor i en liten håla mellan Borås och Trollhättan. ????

• knaappeen

Alltså, mina tester ökar i veckor men har fortfarande lite blödning/färgade flytningar. Haft det i 6 dagar nu. Först ljusrosa o sedan ljusbrunt ,mörkare brunt o nu ljusbrunt igen. Har ingen värk alls o enbart ömma bröst. Tog ett digitalt 5 okt som visade 2-3 , började få detta 7okt tills nu o i lördags visade testet 3+ veckor. Är i 5+4 idag. VUL är det inte någon möjlighet till ännu så. Blir bara så orolig.. Orkar inte med ett till MA eller MF för den delen:'(

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • emuya

Haha. Vilka fantastiska drömmar ni har! Skrattande Flört Då behöver jag inte känna mig så udda i alla fall. Kan också, som någon skrev, vakna mitt i natten helt utan anledning. Är än så länge inte trött eller illamående. Tacksam så länge det varar! De andra symtomen jag har är molvärk ibland, världens mest uppblåsta mage och rubbad "magrytm"...

• emuya
    knaappeen skrev 2015-10-12 08:55:31 följande:

Alltså, mina tester ökar i veckor men har fortfarande lite blödning/färgade flytningar. Haft det i 6 dagar nu. Först ljusrosa o sedan ljusbrunt ,mörkare brunt o nu ljusbrunt igen. Har ingen värk alls o enbart ömma bröst. Tog ett digitalt 5 okt som visade 2-3 , började få detta 7okt tills nu o i lördags visade testet 3+ veckor. Är i 5+4 idag. VUL är det inte någon möjlighet till ännu så. Blir bara så orolig.. Orkar inte med ett till MA eller MF för den delen:'(

Men om veckoantalet ökar trots att du har en blödning borde det ju inte vara någon fara. Eller har jag fel? Nu har jag aldrig varit gravid tidigare, men jag har förstått det som att de allra flesta blödningar är ofarliga och normalt att ha. Hoppas allt går bra för dig! Glad

• knaappeen
    emuya skrev 2015-10-12 09:14:10 följande:

Men om veckoantalet ökar trots att du har en blödning borde det ju inte vara någon fara. Eller har jag fel? Nu har jag aldrig varit gravid tidigare, men jag har förstått det som att de allra flesta blödningar är ofarliga och normalt att ha. Hoppas allt går bra för dig! 

Jo vi tänkte ju samma sak. Varför skulle det öka liksom. Men man nojjar ju något enormt ändå. Spec när man gått igenom detta förr....
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Tudelu

Usch jag får attacker av illamående som är såå dryga. Kommer helt plötsligt och är riktigt intensivt, men försvinner nästan lika fort. Mår illa nån minut bara och sedan kan jag må bra i föera timmar innan det händer igen. Vet aldrig om jag ska behöva springa på toaletten mitt i jobbpasset eller inte :P

Fler som har så här?

Svar på tråden Junibebisar 2016