• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • JaninaH
    Saltvatten skrev 2015-10-11 05:47:04 följande:
    Blev så rörd av ditt inlägg att jag vill skicka dig en stor kram!
    Och jag vet hur det känns när test efter test är negativt. Ni är värda den här lyckan, håller tummen för dig Glad

Jag har testat tidigt med billiga test men ska i mitten av veckan testa digitalt med min fertilitetsmonitor och få det lite mer svart på vitt.
    tack ska du ha, jag håller tummar och tår för både dig och mig kram

ni alla är så  fina!
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • JaninaH

Vad har ni för symptom allihopa? Jag rapar för fullt, och har ont i bröstvårtorna, det är väl det enda.. Ja lite trött kanske, men inte så jag däckar när jag lägger mig i sängen, är nog mera grus i ögonen trött :)

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • Ellaria
    Erla skrev 2015-10-11 08:20:59 följande:

Hoppar in här jag också då :) plusade sent för ett par veckor med min och min sambos första barn. Går in i vecka 7 nu och är beräknad enligt fl den 1/6. Har själv räknat och misstänker 5/6 :) är 26 år och bor i Mellerud. Försöker ta en vecka i taget och inte tänka så mycket på missfall osv.

Har börjat få mage redan och stor är den för att vara vecka 7. Kanske tvillingar tro? Hur vanligt är det när man inte har det i närmaste släkten?

Tvåäggstvillingar är genetiskt (från kvinnans släkt, att man släpper två ägg) medan enäggstvillingar är en slump.
    You know nothing, Jon Snow
  • EmManny
    JaninaH skrev 2015-10-11 00:35:27 följande:

Hej alla och grattis till plussen! ++++

Jag har försökt i över 13 år men har inte lyckats, har problem med sköldkörteln, men fick ny medicin 1,5 år sedan och vart gravid i Mars på min födelsedag, fick dock utomhavandeskap och missfall.

Hade en gastric bypass operation 30 Juni. Vi har skyddat oss med kondom och skulle ha gjort det fram till Mars nästa år, men glömde skyddet EN gång och jag vart gravid!!! Så jag är beräknad 14 Juni 2016 och hoppas att jag kommer klara denna graviditet med bravur! Tar dock ett nytt test imorgon, är rädd att detta test inte talar sanning, (efter 13 år med negativa test blir man lätt rubbad i hjärnan)

Jag kommer från Västerås men bor i London,

167 månader och 167 negativa test och äntligen 1 positivt (förutom missfallet) kan f*n inte förstå det!!! :D

Åh herregud!! Stort grattis!! Var rädd om dig nu så håller vi alla tummar och tår för er!
  • EmManny
    JaninaH skrev 2015-10-11 08:54:23 följande:

Vad har ni för symptom allihopa? Jag rapar för fullt, och har ont i bröstvårtorna, det är väl det enda.. Ja lite trött kanske, men inte så jag däckar när jag lägger mig i sängen, är nog mera grus i ögonen trött :)

Trötthet, kissnödig hela tiden, lite illamående på morgonen. Hade molvärk men det har avtagit.
  • tessan120

Jag känner inte heller speciellt mycket. Jag drömmer mer och är lite tröttare. Lite ömma bröst och rapar också för fullt. Jag mådde illa för några veckor sedan men det har avtagit. Känner mig knappt gravid men man ska väl vara glad att man slipper må illa och kräkas.
  • Ankissen

Molvärk lite till och från. Ont ute i kanterna på tuttarna, trött inte nödvändigtvis sovtrött men orkar inget. Så fort jag gör något, typ dammsuger, måste jag vila mig efteråt. Kissnödig ofta. Hungrig, har gått upp 600 gr på en vecka. Dessutom illamående ibland och halsbränna på kvällen.
  • Qem

Stort grattis! Vad skönt det måste kännas efter då lång tid!

Som symtom har jag framförallt mina bröst, som är så stora nu! Blir förvånad varje dag över att de lyckas växa ännu mer! Har små bröst från början, så för mig känns det ganska extremt, men de räknas nog fortfarande som ganska små enligt andra ;) annars kissar jag lite oftare än vanligt och fick min första craving (sockerärtor) igår. Trött står det ju att man ska vara överallt, men jag känner inte av någon skillnad där - sitter uppe till lite för sent :)
  • JaninaH
    EmManny skrev 2015-10-11 09:11:53 följande:
    Åh herregud!! Stort grattis!! Var rädd om dig nu så håller vi alla tummar och tår för er!
    tack så jätte mycket!!! :D
    Qem skrev 2015-10-11 09:22:51 följande:
    Stort grattis! Vad skönt det måste kännas efter då lång tid!

Som symtom har jag framförallt mina bröst, som är så stora nu! Blir förvånad varje dag över att de lyckas växa ännu mer! Har små bröst från början, så för mig känns det ganska extremt, men de räknas nog fortfarande som ganska små enligt andra ;) annars kissar jag lite oftare än vanligt och fick min första craving (sockerärtor) igår. Trött står det ju att man ska vara överallt, men jag känner inte av någon skillnad där - sitter uppe till lite för sent :)
    ja jag har vart medlem på familjeliv i bra många år, 10 år iaf, och har länge velat skriva i en tråd och visa bild, på mitt test!! :D  tack!! :)

• ninawinterell

Jag känner illamående från och till och är helt otroligt trött hela tiden! Har någons matlust ökat? Jag äter generellt ganska dåligt och försöker få i mig mer näring nu, men det är inte det lättaste
Svar på tråden Junibebisar 2016