• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Elliott94
    malin-pw skrev 2015-10-10 10:04:57 följande:

Grattis!

Samma här 5+0 idag bf 10 juni o första barnet!!

Finns en tråd till som heter "första barnet BF juni 2016"

Jag är beräknad till den 6/6 också med första barnet :)
  • ninawinterell

Hoppar väl in här då :)

Jag väntar mitt första barn, bf 19 juni :)

Jag och min sambo bestämde oss för att börja försöka 25 september, lägligt nog hade jag ägglossning dagen efter så vi körde igång på en gång, och nu 2 veckor senare så är jag gravid. Det hela är väldigt surrealistiskt och jag undrar ibland om jag drömt ihop allt.

Ska bli kul att följa er alla här!

• Roxxxan

Hej! Hoppar in jag med :)

Plussade i torsdags, om jag räknat rätt (4+6) så vecka 6 imorgon. Bf 11/6

28 år Västra Götaland 1a barnet.

En hel del värk i magen ut mot sidorna och i ländryggen. Mycket ömma bröstvårtor annars inga symtom :)

• Qem

Kan man ha cravings redan i vecka 6-7? Skulle duscha efter att ha tränat och skulle precis slå på vattnet när jag fick för mig att jag absolut måste äta lite sockerärtor, så jag gick ut ur duschen igen (spritt språngande naken) och fram till kylen och åt upp sådär kanske 20st! Så gott! Kom inte på det förrän efter kanske 10 att det var lite konstigt. Brukar verkligen inte göra sånt annars!

• Ankissen
    Qem skrev 2015-10-10 22:14:45 följande:

Kan man ha cravings redan i vecka 6-7? Skulle duscha efter att ha tränat och skulle precis slå på vattnet när jag fick för mig att jag absolut måste äta lite sockerärtor, så jag gick ut ur duschen igen (spritt språngande naken) och fram till kylen och åt upp sådär kanske 20st! Så gott! Kom inte på det förrän efter kanske 10 att det var lite konstigt. Brukar verkligen inte göra sånt annars!

Jag är bara i v5 och är galen i tomater, så det går nog! ;)
  • annieh897

Nån som vet om det är okej att ha värmedyna på magen? Försökte googla men hittade både de som sa ja och de som sa nej.

• EmManny
    Ankissen skrev 2015-10-10 14:55:39 följande:

Jag har berättat för flera stycken fast jag bara är i v5. Mamma och syrran, min bästa vän, två på jobbet och idag en kusin. Jag ser det som så att om det går åt skogen behöver jag mitt supportsystem och det är dessa människor. Om allt går vägen är det skönt att älta med dem under vägen. Dessutom tycker jag man ska försöka jobba emot att missfall t.ex. är så tabu och inget man talar om. Jag berättar öppet om mina två för alla som frågar därför känns det inte som om den biten blir den värsta om ett mf inträffar. Det var mina små tankar...

Håller verkligen med - både om support och om att jobba mot tabu. Jag har berättat för min familj. Min man har inte berättat för sin än. Går in i v 7 imorgon. Första gången jag blev gravid fick jag missfall i vecka 7 och fick åka ambulans och blev skrapad. Det skedde på jobbet och jag blödde ner golvet och fick hemska kramper så min chef ringde ambulansen. Det hela blev onödigt dramatiskt och en skrapning hade förmodligen inte behövts men läkaren gjorde den bedömningen. Min man var bortrest i jobbet och jag låg själv där i en sjukhussäng och ringde till mamma och grät och berättade att jag hade varit gravid men fått missfall. Önskade så att jag hade berättat innan.

Nu berättar jag direkt jag testar positivt för mina närmsta. Det blev ett missfall till efter det och sedan ett barn och sedan ett missfall igen och nu är jag gravid igen och har berättat för min familj och för mina bästa vänner.

Men man ska göra precis som man känner själv. Känns det inte rätt att berätta innan vecka 12 så ska man nog vänta.
  • Krickelin med Naemi
    Wielkip skrev 2015-10-10 22:46:19 följande:

Finns det någon som bor i eller nära Skövde härinne?

Jag bor utanför Tidaholm. Flyttade från Skövde i våras till ett stort hus på landet från en trång bostadsrätt i Ryd
Svar på tråden Junibebisar 2016