• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Sandra07

Hur tänker ni göra med träning under graviditeten?

Själv gillar jag styrketräning och vill gärna fortsätta med det men är lite nervös att jag gör fel. Svårt att veta vad man bör eller inte bör göra.

Nån som har några tips eller vet var man kan hitta bra info om styrketräning under graviditet?

• Qem
    Sandra07 skrev 2015-10-11 22:50:51 följande:

Hur tänker ni göra med träning under graviditeten?

Själv gillar jag styrketräning och vill gärna fortsätta med det men är lite nervös att jag gör fel. Svårt att veta vad man bör eller inte bör göra.

Nån som har några tips eller vet var man kan hitta bra info om styrketräning under graviditet?

Jag tränar också en del och kör på ungefär som vanligt. Vad jag har läst mig till ska det vara ok så länge det känns ok, däremot ska man inte förvänta sig att man kan bli så mycket bättre/starkare under graviditeten utan mer behålla de muskler man har. Undvik för tunga lyft - gör fler upprepningar istället, efter vecka vad-det-nu-var kan man behöva låta bli utfall och andra övningar som belastar bäckenet snett, även magträning för de yttersta magmusklerna ska man bara försiktig med då man kan förstöra dem för framtiden har jag förstått det som. Men än så länge kör jag, som sagt, på som vanligt med både löpning och skivstångspass och det känns bra (v 6+0 nu).
  • Rayanz

Jag plussade för 3 dagar sen, sjukt lycklig o hoppas hjärtligt att allt går bra!

Har BF 15 Juni :) är ny här så vettefan hur de funkar de här e lite som ett test inlägg för o se om nån svarar hihi

Gifte mig 1 Augusti hade mens en gång och sen så pratade vi om att börja försöka och tralalaaa på första försöker.. Så otroligt glada!

• Grus grus
    Rayanz skrev 2015-10-12 01:57:52 följande:

Jag plussade för 3 dagar sen, sjukt lycklig o hoppas hjärtligt att allt går bra!

Har BF 15 Juni :) är ny här så vettefan hur de funkar de här e lite som ett test inlägg för o se om nån svarar hihi

Gifte mig 1 Augusti hade mens en gång och sen så pratade vi om att börja försöka och tralalaaa på första försöker.. Så otroligt glada!

Grattis och välkommen till tråden!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • emuya

Är et någon mer än jag som drömmer otroligt mycket? Vaknar på morgonen och undrar vad som egentligen hände. Helt sjukt! Haha Tungan ute Kanske inte alls har med graviditeten att göra, men brukar hursomhelst inte drömma SÅHÄR mycket som nu...

• Tudelu

Grattis!! Vad lustigt. Jag har BF 14 juni enligt graviduträknaren men mitt test visade 1-2. ????
  • Ankissen
    emuya skrev 2015-10-12 06:15:40 följande:

Är et någon mer än jag som drömmer otroligt mycket? Vaknar på morgonen och undrar vad som egentligen hände. Helt sjukt! Haha  Kanske inte alls har med graviditeten att göra, men brukar hursomhelst inte drömma SÅHÄR mycket som nu...

Jag drömmer med massor. I natt gick jag vilse i ett parkeringshus i Norrköping och tappade bort mina skinnstövlar som jag älskar! ;) Vet inte hur jag ska orka jobba idag. Får väl utgå från att det kommer gå och sen vara good enough ett antal veckor.
  • Pyretsmamma82
    Ankissen skrev 2015-10-12 06:48:48 följande:

Jag drömmer med massor. I natt gick jag vilse i ett parkeringshus i Norrköping och tappade bort mina skinnstövlar som jag älskar! ;) Vet inte hur jag ska orka jobba idag. Får väl utgå från att det kommer gå och sen vara good enough ett antal veckor.

Jag drömde om upplopp. Jag såg en kille misshandla en annan och försökte ringa 112 men hamnade hos min mamma hela tiden. Hon va skitsur att jag var ute och ville prata med min sambo. Sen blev jag indragen i en skåpbil som tydligen va polisen och jag blev förhörd av dem. Jag va höggravid i drömmen och de ifrågasatte varför en höggravid kvinna va ute och sprang på stan. Då exploderade det på gatan bredvid bilen och jag vaknade av att jag skrek.

Många konstiga drömmar blir det. ??????????????
  • Moneal
    cecnil skrev 2015-10-11 21:58:12 följande:

Hejsan! Är också gärna med här. Plussade precis och har inga barn sedan tidigare.

Stort grattis och välkomna hit :)
Svar på tråden Junibebisar 2016